Probleem met Brother DCP-J172W - printen zeer traag

Pagina: 1
Acties:

• francoski
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik weet niet of het aan de printer of aan het netwerk ligt maar ik vermoed netwerk. Daarom even in netwerken.

IK heb een Brother DCP-J172W printer die aangesloten is op een accesspoint: TP-Link TL-WA830RE V2. Deze is via een lange netwerkkabel (150 meter ofzo) aangesloten op een router van Ziggo. Het internet via deze Accesspoint is perfect. Ping 20ms, upload 60Mbps, download 20Mbps.

Zodra ik ga printen op deze printer is het ontzettend traag. Dat wil zeggen: een Windows 10 testpagina voor 1/3 in 5 minuten, en dat is niet overdreven. Daarna afgebroken. Printer is wel continue bezig.

Ik denk dat het probleem is dat de printopdracht via de computer => accesspoint => netwerkkabel => router => netwerkkabel => accesspoint => printer gaat. Maar waarom dat een probleem is: geen idee. Hoe kan ik dit oplossen?

Zodra ik kopieer gaat het afdrukken wel vlot.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:52
Printen via wifi is nooit zo'n succes, er moet voor de simpelste printjob al behoorlijk wat data over het net.

Verder is de maximum lengte van een utp kabel 100m en als je slechts cat5e hebt dan mag je met een 1Gb netwerk maar 55m zijn.

Welk protocol gebruik je op die printer?

[ Voor 8% gewijzigd door Ben(V) op 23-09-2015 21:18 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• francoski
  • Niet online
Standaard driver van de Brother website. Ik heb het op een ander netwerk geprobeerd en daar is het geen probleem.

Gaat een switch achter het AP iets oplossen, zodat de data niet twee keer over die lijn gaat?

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-05 22:56
Zal dan eerder de switch voor de AP doen! Maar als ik het goed begrijp, werkt het wel als je de printer dichter bij de modem hebt staan?

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

• francoski
  • Niet online
Tussen de lange kabel en het ap bedoel ik. Heeft dat zin?

En ja dat klopt. PC dan ook dochter bij modem. Beiden draadloos.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:52
Ik denk dat de lange kabel het probleem is, dus alleen een switch halverwege die lange kabel zal helpen.
Je krijgt dan twee kabels die binnen despecs van 100m vallen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• francoski
  • Niet online
Het enige probleem is dat die kabel volledig onder de grond loopt. Een switch in het midden gaat dus niet werken, en is voor internet ook niet nodig...

Edit: Zojuist getest met een switch ertussen. Dit is helaas niet de oplossing. Ga het nu proberen met een router dat als accesspoint gaat functioneren. Dat zou moeten werken omdat de communicatie tussen de printer en de computer niet meer afhankelijk is van de router van de ISP.

[ Voor 48% gewijzigd door francoski op 24-09-2015 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• francoski
  • Niet online
Probleem opgelost. Het probleem lag aan de driver van Windows 10: deze lijkt standaard een "generieke" driver te pakken. En je moet ergens via een linkje onderin in het normale (niet "Metro") configuratiescherm komen om 'm met een gedownloade driver toe te voegen.

Accesspoint en lange kabel is geen enkel probleem, Kan over de kabel ook prima printen.
Pagina: 1