Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Port forwarding d link dir 868 l

Pagina: 1
Acties:

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
Ik heb afgelopen week mijn oude linksys router vervangen door een D link DIR 868 L.
Ik heb mijn settings welke in mijn Linksys had staan ingevoerd in de D link, echter loop ik tegen een probleem aan.

Ik heb in de DHCP reserveringen een NAS en een raspberry vast gelegd en vervolgens bij port forwarding enkele poorten van mijn NAS toegevoegd evenals een poort richting de raspberry waar op dit moment wat domotica software op draait.

Als ik nu middels mijn extern IP alles benader werkt het prima, echter benaderen via mijn interne IP adressen dan krijg ik geen gehoor. Ook het streamen vanaf mijn NAS wil niet soepel werken.

Heeft iemand een idee, ik heb ook al eens wat met virtual server gespeeld maar dat gaf ook al geen resultaat.

Money isn't rellevant..... who you are is.....

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:19
Kijk eens of je in hetzelfde subnet zit.

[ Voor 192% gewijzigd door Ben(V) op 23-09-2015 21:36 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• fvandenreek
Pff dat schiet niet op, ik denk dat dan de enigste mogelijkheid is om dit via virtual server op te lossen.
Nou van de week dan maar weer een avondje aan spenderen.
Als ik dit geweten had dan was mijn keuze niet op deze router gevallen.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Inverse NAT zit niet in de firmware van die router. Dat is overigens vrij normaal, dat de Linksys dat wel deed is meer een uitzondering dan de regel bij consumentenroutertjes.

• fvandenreek
Moet ik de oplossing dan zoeken bij virtual server?

Ik was er eigenlijk meer vanuit gegaan dan je met een intern ip adres met poort nummer je eigenlijk altijd wel over je eigen LAN zou moeten kunnen inloggen. Dit is schijnbaar dus speciaal bij een "consumenten"router.

Subnet mask 255.255.255.0

Edit;

Ik zie nu ook staan bij port forwarding, only for INTERNET sessions.
Zijn er nog andere mogelijkheden om via mijn LAN bepaalde ports op bepaalde devices te benaderen? Anders denk ik dat deze router terug in de doos gaat.
Ik zie nu ook dat hij mijn escam peashooter (cam) niet ziet, tevens ziet surveillance center welke op mijn nas draait hem ook niet.

Mochten er ideeën zijn voor een router die meer bij mijn wensen aansluit dan hoor ik dat graag.

Wat zoek ik;
Intern als extern port forwarding.
Gigiabit netwerk (min 4 beschikbaar)
Snellere variant van 2.4 en 5 ghz.
Stabiel!
Bijvoorkeur < €100

[ Voor 59% gewijzigd door fvandenreek op 24-09-2015 10:48 . Reden: zie edit; ]

• Ben(V)
Je heb gelijk, als je vanuit een device in je eigen lan komt heb je helemaal niets met portforwarding te maken.

Waar johnkeates (onterrecht) naar verwees is als je vanuit je lan via het externe adres van je router en de portforwarding in je router, de Nas wilt benaderen.
In dat geval moet je router Nat loopback ondersteunen.

Zoals ik al zei kijk eens naar het ipadres van je device waar je mee wilt connecten en naar het ipadres van je Nas.
Ze moeten beiden in hetzelfde subnet zitten, dus de eerste drie getallen van de vier moeten gelijk zijn.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• fvandenreek
ik wil dan bijvoorbeeld van een apparaat op 192.168.1.103 of 192.168.1.101 inloggen op 192.168.1.106:5001 of op een ander apparaat 192.168.1.104:5000.

Na contact met coolblue waar ik deze heb gekocht, geven zij aan dat ik beter voor een r7000 had kunnen kiezen.

[ Voor 27% gewijzigd door fvandenreek op 24-09-2015 21:21 ]

• Ben(V)
Onzin die Dlink kan prima wat jij wil.

Als je echter op je Nas op poort 5001 wil inloggen moet die poort wel open staan en moet je ook https gebruiken.

Dus in je internet browser moet je wel opgeven:

https://192.168.1.106:5001/webman/index.cgi

Als je niet https (dus poort 5001) hebt opengezet wordt het:

http://192.168.1.106:5000/webman/index.cgi

• fvandenreek
En dit is nu exact het probleem, dat werkt dus niet.
Het maakt niet uit als ik het volledige adres in toets of alleen het ip met poorten.
Op mijn oude config deed de browser de redirecting naar het complete adres.
Het werkt alleen met het extern ip adres ( na de port forward) en de rest werkt niet, het lijkt alsof het complete interne verkeer plat ligt.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Kan je wel de NAS pingen (op z'n IP adres)?
Kan je hier een ipconfig van je computer posten?
Wat zie je in je Explorer als je \\[IP adres van je NAS]\ invult?
Zie je de NAS wel als je Synology Assistent gebruikt?

Het hele topic heb ik het idee dat je op zoek bent naar argumenten tegen je D-Link router terwijl dit best een leuk apparaat is. De problemen zoals jij ze beschrijft lijken meer op een niet goed geconfigureerd netwerk (op IP niveau). Maak je toevallig gebruik van meerdere routers?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Ben(V)
Helemaal met lier eens.
Een router heeft niets met het lokale verkeer te maken, routering vind alleen plaats van en naar het internet.
Het enige wat een router doet is dhcp zijn (ipadressen uitdelen) en z'n poorten zijn natuurlijk een switch.

Weet je wel zeker dat je Nas dat ipadres heeft gekregen want dat (of defecte kabels aansluitingen) kan het enige probleem zijn.
Met de Synology assistent kun je kijken of dat zo is.

• fvandenreek
Probleem gevonden

Bij het toewijzen van een IP heb ik gekozen voor onder andere 192.168.1.106 en 192.1.1.104, na het saven van de instellingen werd dit ook weer gegeven op het scherm echter na een reboot komt er een fix op 192.168.0.106 en 192.168.0.104. het rare is dat de port forward wel op 192.168.1.106 en 104 staat en dat dat toch werkt, iets zit er niet goed, maar het geeft me wel wat om mee te werken. Helaas gaat het in houden dat ik daardoor ook instellingen van mijn shares op diverse devices moet aanpassen.

Verder loop ik tegen nog een probleem aan en dat is een IP cam van Escam, een peashooter met een statisch IP adres namelijk 192.168.1.10 maar deze is dus niet bereikbaar om dat het bereik van de dlink 192.168.0 is.

Edit;
Ports zijn ook automatisch aangepast.
Nu alleen nog de ipcam aan de gang krijgen ( wellicht door deze van het netwerk te halen en een ander ip toe te wijzen en dan te connecten.
Alle shares aanpassen :(

[ Voor 12% gewijzigd door fvandenreek op 25-09-2015 16:31 ]

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-10 14:35
Als ik alles zo eens lees (wat bijna niet te doen is als je geen leestekens gebruikt), klopt er iets totaal niet in je netwerk of je doet iets niet goed.

1* Je zegt dat je alle settings hebt overgenomen van je vorige router, hoe kan jouw ip-cam dan ineens in een andere range zitten?
2* Waarom DHCP reserveringen en geen vaste ip adressen?
3* Waarom heb je niet gewoon 192.168.0.1 aangehouden voor je router? (want dat kan je gewoon instellen in de router). Dan had je veel problemen voorkomen met de rest van je hardware wat wel een vast ip adres heeft.

Ik heb zelf ook een D-Link, is wel een oudere, en deze werkt perfect. Dat het bij mij perfect werkt, daar heb jij niets aan, maar aan de hand daarvan weet ik bijna zeker dat jezelf iets niet goed doet.

Verder werden er vragen aan jou gesteld om je te helpen en daar reageer je niet op. Je laat niets zien qua config etc. etc.
Nu is het allemaal maar gokken voor de anderen en mij.

• fvandenreek
Ik wil verder wel wat laten zien hoor, maar het probleem was dat ik in het verleden in de 192.168.1 range zat en dat de dlink in 192.168.0 zit.
Dat is nu wat het probleem op levert vandaar dat ik niet het nut ervan inzag van het posten van aanvullende gegevens.
Ik constateerde dit op het moment dat ik synology assistent opende.
Waarom geen vaste ip adressen? Dat doe je toch met dhcp reserveringen? Mac adres koppelen aan een IP?

De Escam reserveerde op mijn vorige router automatisch 192.168.1.10, wat deze nu niet kan.

• Paddywacker
Heel simpel allemaal.
* Zet je D-Link op 192.168.1.1
* Een reservering vervalt als de lease voorbij is (als er geen connectie meer is)
Een vast IP vervalt niet en daar heb je dus geen omkijken meer naar, dus er zal nooit een portforwarding vervallen.
* Geef de cam een vast IP en in je router de portforward. (zit je cam nu in een andere range dan: 192.168.1.1 > dan cam loskoppelen en in de cam IP aanpassen.

Dan moeten alle problemen opgelost zijn.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

DHCP reserveringen is om een ip toe te wijzen aan een bepaald mac adres / apparaat. Vast IP stel je op het apparaat zelf in :)
Wat ik zou doen: dchp range vanaf x.x.x.50 beginnen. En dan alle apparaten die je een vast IP wilt geven (nas, pi) gewoon op x.x.x.2 en x.x.x.3 etc instellen.
Overigens kun je op een Dlink vziw ook gewoon de DCHP range instellen. Zie http://192.168.0.1/lan.asp
Niet vergeten je router IP dan ook aan te passen naar het juiste adres. Eigenlijk is dat het eerste wat je moet doen, en dan pas de rest :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• fvandenreek
Het is gelukt!

Het probleem was dat ik mijn router ip niet kon instellen en daardoor in de verkeerde range zat.
Na het verwijderen van mijn dhcp reserveringen kon ik het ip van mijn router veranderen.
Alles draait nu zoals ik dat graag zou willen hebben.

Door de twee bovenstaande berichten kon ik het probleem vinden. Mijn dank is groot!

• Paddywacker
Goed om te horen dat de D-Link toch naar behoren werkt!

Veel plezier met je aankoop!
Pagina: 1