2400 Euro Desktop Incl Randapperatuur

Pagina: 1
Acties:

• RienkK
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-08 23:48
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem heeft verschillende doeleinden, hij zal het meest gebruikt worden voor multimedia, dus gewoon browsen, word, films, muziek et cetera. Ook zal ik er op gaan programmeren en de suite gebruiken van adobe maar niet heel intensief. Gamen zal er ook op gebeuren games die ik wil gaan spelen zijn GTA V, H1Z1, Leaqe, BF4 & wellicht nog wat andere grote AAA games later.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van 1300 euro voor de PC zelf, 700 euro voor de monitor en nog is 400 euro voor de randapparatuur. Dit is hoe de instelling nu is alleen als er bespaart kan worden op A dan is er voor B meer budget natuurlijk.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Behalve een windows licentie is er niks dat ik mee (kan) nemen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het is een vereiste dat alle componenten zwart/wit zijn met een uitzondering van het "Gaming" logo op de Corsair randapparatuur (Hoe jammer ik dit ook vind), ook de achterkant van de monitor maakt me niet zoveel uit.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Corsair randapparatuur omdat ik het persoonlijk erg lelijk vind om verschillende merken randapparatuur te hebben, vraag me niet waarom alleen het is gewoon iets wat me stoort 8)7 .

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem zal erg stil moeten zijn aangezien die op het bureau naast mijn monitor komt te staan, nu is me dit al aardig gelukt met een FD5, Asus Strix, X41 & stille/passieve PSU.

Ga je overklokken?
Ja, puur omdat al mijn componenten dit toevallig konden en de mobo/cpu koeler vast liggen. Daarnaast lijkt het me ook wel leuk om te doen.

Wat verwacht je van ons?[i]
Even nog een keer de ogen er overheen halen, want deze vrijdag is het zo ver en ga ik hem bestellen, ik weet er over het algemeen al aardig wat van af en ben al 3 maanden mijn build aan het fine tunen. Wees vooral lekker kritisch :) .

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 235,80€ 235,80
1MSI Z97S SLI Krait Edition€ 116,50€ 116,50
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 358,95€ 358,95
1Fractal Design Define R5 Zwart Window€ 113,50€ 113,50
1LG 34UM95-P Zwart€ 699,-€ 699,-
1NZXT Sleeved LED Kit, 2 Meter, Wit€ 16,13€ 16,13
1NZXT Kraken X41€ 102,95€ 102,95
1Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown (Qwerty)€ 179,90€ 179,90
1Corsair Gaming Sabre RGB Optical Gaming Mouse€ 49,80€ 49,80
1Corsair Gaming MM200 Standard Edition€ 17,99€ 17,99
1Kingston HyperX Fury white HX318C10FWK2/8€ 46,50€ 46,50
1Corsair Gaming VOID Wireless€ 119,95€ 119,95
1Corsair RM750i€ 130,95€ 130,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 177,75€ 177,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.365,67

Verwijderd

Monitor kan voor de helft van de prijs. Als je op 1440p wilt spelen ga voor een r9 390. En ik snap het wel qua budget maar waarom niet gewoon een goedkopere headset muis of toetsenbord waardoor je bijvoorbeeld een i7 4970k kan nemen of een skylake systeem misschien

• RienkK
@Gamer_Dylan

Bedankt voor je reactie

Monitor staat vast, deze is 34" ultrawide en daarvoor is deze prijs zeker niet slecht. Headset, muis en toetsenboord zal ik alleen wijzigen als er echt gekomen wordt met goede alternatieven. Processor is volgens mij genoeg voor moderne games.

[ Voor 4% gewijzigd door RienkK op 23-09-2015 20:40 ]

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-09 10:05
Skylake is niet veel duurder, klokt beter over (als je toch al wil overklokken) en ook voor de z170 chipset heeft msi een krait bord uitgebrach http://nl.hardware.info/p...176/msi-z170-krait-gaming , dus ook zwart- wit. Een i5 lijkt mij voor jouw gebruik ook voldoende.
Je voeding is qua wattage zwaar overkill, op zich zou een 450w voeding voldoende zijn, maar wellicht heb je deze voeding ook op kleur gekocht?

GTA V is een zeer zware game, ik neem aan dat je je realiseert dat je met de hoeveelheid pixels van jouw monitor flink in instellingen omlaag moet om gemiddeld rond de 60fps uit te komen?

• RienkK
@Philpend

Die nieuwe krait vind ik persoonlijk spuuglelijk en de 750 watt heb ik inderdaad express overkill gekozen kost 2 tientjes meer en dan hoef ik bij m'n volgende systeem mocht deze meer nodig hebben geen nieuwe voeding voor aan te schaffen. ( Daarnaast later wellicht STRIX SLI) Ja GTA V op Ultra 60 fps gaat niet lukken met deze monitor en was ook niet mijn plan :D.

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-09 10:05
Dan denk ik dat je een prima systeem hebt samengesteld. Omdat het totale budget vrij hoog is ga ik ook niet meer zeuren over dat ene componentje waar wellicht nog een tientje vanaf kan.

Veel plezier met bouwen en spelen!

• deguus
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-07-2024

deguus

shit pf laad nit

skylake zeker waarom niet de bbg

its the Guus

• RienkK
@Deguus

Hoe bedoel je?

@Philipend

Dankje :)

• beste-spellen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-09 02:20
Van de monitor ga je zeker geen spijt krijgen! En gamen op 2560x1080 gaat ook prima op dit scherm ;)

Als je echter 1300 euro aan een nieuwe computer uitgeeft, vind ik het raar om te kiezen voor vorige generatie componenten. Kies inderdaad de pricewatch: Intel Core i5-6400 Boxed als je toch niet wilt overclocken of de pricewatch: Intel Core i5-6600K Boxed als je dat wel wilt doen.

• RienkK
@beste-spellen

Het is puur omdat de skylake cpu bijna geen meerwaarde bied voor mijn gebruik en ik de z97 een prachtig boordje vind, de z170 krait vind ik persoonlijk erg lelijk (helaas)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Overclocken en stilte, dat gaat nog steeds maar moeilijk samen, zeker in combinatie met waterkoelers, want die dingen zijn doorgaans alles behalve stil: http://hardocp.com/articl...ler_review/3#.VgL3bhiffZc laat dat wel vrij duidelijk zien: hij is niet koeler dan zeer grote luchtkoelers zoals de NH-D15 en R1, maar wel luider, en dat voor meer geld.

Voeding is zeer duur voor wat hij biedt, en totale overkill, een goede 550w'er kan al 2 GTX970's aan, een 750w'er moet makkelijk 3 aan kunnen. Een voeding als de pricewatch: Antec Edge 550W heeft erg mooie kabels [flatcabels], heeft volgens mij een beter binnenwerk, en dat voor minder geld. De pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular is qua prijs/prestatie erg goed,

Hoge resoluties en een GTX970, tja, een R9 390 loopt dan toch wel wat uit, het zijn geen heel spannende verschillen momenteel, Maar, DX12 komt er ook nog aan, en Nvidia draait daar niet lekker op.

Als SSD zie ik liever de pricewatch: Crucial MX200 2,5" 500GB, beter geheugen, en powerlosscaps. Snelheidsverschil ga je toch niet merken, de 840 in ons achterhoofd houdend: het betere geheugen waarschijnlijk wel.

Qua koptelefoon/headset: Zelf ben ik van mening dat het vaak zonde van je geld is om voor 100 euro een gamekoptelefoon te kopen. Een "echte", zoals bijv. een Beyerdynamic, is niet veel duurder, en over het algemeen heel wat beter. Iets als pricewatch: Beyerdynamic DT 770 PRO 80 Ohm (Grijs, Zwart) + een boompro is misschien wat duurder, maar dan heb je ook echt wel wat op je hoofd.

People as things, that’s where it starts.

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09 21:11

Dutchredgaming

ICT Beheerder

RobinHood schreef op woensdag 23 september 2015 @ 21:20:

Als SSD zie ik liever de pricewatch: Crucial MX200 2,5" 500GB, beter geheugen, en powerlosscaps. Snelheidsverschil ga je toch niet merken, de 840 in ons achterhoofd houdend: het betere geheugen waarschijnlijk wel.
Of deze pricewatch: Crucial BX100 500GB
Goedkoper en ietjes ietsjes langzamer, maar dat val je niet op!

Review QNAP TS-230 NAS

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Die kan ook, mist wel zijn powerlosscaps, maar ze lijken minder belangrijk te zijn geworden dan bij de eerdere SSD's.

• RienkK
@RobinHood, mocht ik de overclock echt gebruiken bij een game en dergelijke dan maakt wat extra geluid me niet erg veel uit.. Daarnaast vind ik van die grote koolers echt extreem lelijk staan in een kast met een window, de X41 is indd minder stil dan de gemiddelde lucht koeler :alleen ik heb het er voor over IVM het uiterlijk.

Voeding is modulair en het uiterlijk is daarnaast erg mooi (ondanks dat ik hem nauwelijks zie). 750 watt wil ik graag omdat ik hem dan mee kan nemen naar een eventueel volgend systeem, welke meer watt kan gaan eisen. De voeding is daarnaast ook nog is passief en ik betaal erg graag de paar tientjes meer voor al deze voordelen.

Ik kan inderdaad voor een 390 gaan alleen als ik het zo een beetje lees heb ik het idee dat de GTX 970 zeker als ze beiden overclocked worden erg weinig ten onder doet van de 390. Ik zou het kunnen doen alleen ik vind het uiterlijk van de strix wederom erg mooi :3.

De SSD ga ik expres in het zicht plaatsen en daarom is het zwart/wit thema er mooi meegenomen, daarnaast zijn de reviews over de EVO een stuk beter.

Hier ben ik nog een beetje over aan het twijfelen, de VOID heeft nu degelijke reviews en zier er ook nog is goed uit. Ook is die van het merk corsair wat mooi past bij de rest.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Waarom zou je een zware voeding nemen als de trend is dat alles zuiniger wordt? Zelfs AMD gaat mee met die trend, de volgende CPU's en GPU's zullen 14nm zijn en dus nog zuiniger voor hun prestaties. Passief en niet passief van een voeding ga je in de praktijk waarschijnlijk niet merken, omdat er altijd wel wat luider is in een pc, zeker als je er een x41 in gooit. Semi passieve voedingen zijn het pas waard als je echt alles op stilte hebt uitgezocht, of gewoon een passieve pc hebt.

Er is ook een R9 390 strix, al ziet die er wel anders uit. Juist bij een vooral zwarte/witte build zou ik zelf voor een Sapphire, Gigabyte of Powercolor gaan. Ook valt tegen de DX12 prestaties van een 390 niet echt op te clocken, en ook bij overclocken lust een GTX970 wel een slokje, wat de boel natuurlijk weer minder stil maakt.

SSD reviews, tja, net als voedingsreviews heb ik het gevoel dat veel reviewsites niet echt weten waar ze over praten. Puur kijken naar hoeveel MB/s een SSD doet in een synthetische bench is zo'n beetje het minst interessante. Het verschil tussen een oude 830 of M4 en een moderne NVME SSD is bij normaal gebruik al lastig te merken. Kijken naar wat erin zit is veel belangrijker, en de Crucials hebben dan gewoon een beter binnenwerk: bewezen zeer betrouwbaar geheugen, erg goede controller en powerlosscaps. Samsung gebruikt een geheugentechniek die vooral goedkoper dan MLC is, en het is nog niet duidelijk hoe snel het degradeert en wat de retentie is, maar, kijkend naar hoe TLC het doet, zou ik zeggen: waarschijnlijk een stuk minder dan MLC. Ook is het gewoon verneukeratief dat Samsung meer durft te vragen voor een SSD met veel goedkoper geheugen erin.

Tja, een koptelefoon zet je volgens mij op je hoofd, en hij moet goed klinken ;) Ik heb al vrij veel headsets mogen proberen, wisselend van 20 euro tot zo'n 140 euro, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit echt onder de indruk was. Zwaar overdreven, rommelige bass, soms wat versterkte mids om schoten en voetstappen beter te horen, en juist vrij weinig laag. Voor gaming niet heel slecht, maar voor muziek om te huilen. Dat is ook de reden waarom ik zelf uiteindelijk een "echte" heb gekozen, die mij veel beter bevalt. Maar, geluid is ook persoonlijk, misschien vind jij die Corsair helemaal geweldig klinken, en juist de DT-770 zuigen.

• RienkK
Met 750 watt zit ik gewoon goed de komende jaren en hoef ik in elk geval de komende met een beetje geluk 10 jaar geen andere voeding aan te schaffen, dan heb ik ook nog is ruimte voor overclocken van zowel GPU als CPU als SLI. de X41 waarvan de pomp ook regelbaar is kan ook erg stil zijn, zeker wanneer mijn systeem niet met zware taken bezig is.

Ik moet toegeven dat ik me schuldig maak aan het feit dat ik sneller neig naar NVIDA dan AMD. Door wellicht goede marketing van NVIDIA heb ik daar meer het idee dat ik 'luxere' producten koop. Mijn verstand zegt dat ik inderdaad voor de 390 moet gaan en tja mijn gevoel zegt de 970 & juist omdat het verschil zo weinig is en ik er gewoon het gevoel bij krijg dat m'n build mooier/beter is ga ik toch voor de 970.

Koptelefoon heb je wss gelijk in & heb persoonlijk ook een hekel aan al die 'gaming' marketing maar goed Corsair is het enige merk dat alle randapparatuur aanbied die ook aan mn eisen voldoen. Zoals ik al eerder had aangegeven vind ik het super schilling als al mijn randapperatuur van 1 merk ik. Ik twijfel nu nog om mss voor de Miniox Castor muis, CODE keyboard MX brown, Steelseries QCK muismat en dan jouw hoofdtelefoon. Maar ik neig nu toch meer naar corsair.

• DoubleUx2
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-09 18:50
Ik heb zelf de LG 34UC87-b gekocht en zit nu te spelen met een 280X.
Deze kan de hoge resolutie niet aan vanwege het lage VRAM geheugen, ik ga zelf binnenkort mijn videokaart (en mijn hele pc) upgraden naar een R9 390
Ik raad aan om dit filmpje even te kijken:
YouTube: Radeon R9 390 8GB 1440p Benchmarks vs GTX 970/R9 390X/R9 290

Dit zijn benchmarks met de 970 en de 390.
Toegegeven dat het soms niet veel scheelt is het bijvoorbeeld wel het geval dat bij Far Cry 4 je gemiddeld 10FPS extra hebt met de 390.

Als je echt bij Nvidia wil blijven zou ik voor deze resolutie echt de 980Ti aanraden, het is gewoon jammer dat Nvidia geen betere variant heeft onder de €400 en dat je dus echt wat dieper in de buidel moet tasten.

• TheInsomniac
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Twee opmerkingen:
- Bewuste keus om geen traditionele HD erin te zetten, 500GB is dan voor velen niet echt heel veel?

- Balans van je prestaties van het systeem vind ik niet geweldig. Monitor is echt high-end, CPU, zeker met overclock ook en al je randapparatuur en koelers e.d. is ook behoorlijk high-end. De GPU die je erbij kiest past daar zeer matig bij.

Ben helemaal geen voorstander van de hele dure componenten, en de 970 is een erg mooie kaart met goede performance, een GPU die op FHD alle games prima aankan. Jij wilt echter UWQHD weergeven, wat met 3440*1440 ongeveer 2,4x zoveel pixels kent, dat is een beetje teveel gevraagd voor een 970.

Voor 2560*1440 (QHD) en zeker UWQHD is een 980Ti/Fury/Fury X eigenlijk wel vereist om de spellen een beetje fatsoenlijk te kunnen draaien. Anders kun je gelijk beginnen met het naar beneden schroeven van settings in de spellen, wat gezien de rest van je setup een beetje zonde is.

Make it fool proof and someone will make a better fool.

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-09-2023

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

Als je per sé geen HDD wil gaat een TB opslag heel veel geld kosten. Ik zou het je toch wel aanraden. De WD Green WD20EZRX is stil, zuinig, niet al te duur en betrouwbaar.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RienkK
@DoubleUx2

Bedankt voor je inbreng, ik ben inderdaad op de hoogte van de iets betere prestaties van de 390, alleen met een goede OC zijn die er bijna niet, daarnaast wil ik later ook wellicht SLI gaan en dan werkt het met NVIDIA toch beter.

De 980TI vind ik een hartstikke mooie kaart alleen om er nog even 400 euro bij te gooien vind ik wel iets wat te veel van het goede. Ik ben zelf nog 16 en dit wordt mijn eerste build & die 400 euro is toch 100 uurtjes extra in een restaurant lopen..

@Thelnsomniac

Bedankt voor je reactie, ik denk dat het wat overdreven is om te zeggen dat het echt uit balans is, de CPU en GPU sluiten goed op elkaar aan en ik ben er van op de hoogte dat het scherm eigenlijk meer power nodig om alles er uit te halen. Alleen echt een fanatiek gamer ben ik niet en wanneer ik game neem ik genoegen met 1080p, zolang films etc maar in 1440p weergeven kunnen worden. Zoals hierboven beschreven is die extra hap van 400 euro me toch iets te veel. Ik heb zat aan 500 GB, ik ben nog nooit boven die hoeveelheid gekomen.

@MasterPrutser

Bedankt voor je input alleen 500GB is zat voor mij en de SSD past prima in mijn budget :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leijenaar
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-10-2022
Ik vind die asus strix maar langzaam geklokt fabrieks-af. De grootste beperking zit em nog in het feit dat deze maar 1 aansluiting heeft (8pins) Je zegt zelf het ding flink te gaan overklokken om bij de 390 prestaties in de buurt te komen... Bij een model met 6+8 pins heb je net wat meer ruimte!

Randappatuur is stevig aan de prijs en je geeft aan dat er geen alternatieven zijn die bieden wat corsair ook bied. Nu is dat laatste flauwekul natuurlijk. In ieder gevak heeftLogitech vergelijkbare randapparatuur. Of dat uitmaakt qua prijs is een ander verhaal. Mijn randapp is ook niet bepaald goedkoper met uitzondering van de ramplank. Toch loont het misschien om er wel naar te kijken..

Met een budget van dit formaat had ik liever gezien dat iemand wat meer prestatie uit zijn desktop zou gaan halen. Gemiste kans

hier staan niet mijn pc onderdelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RienkK
@Leijenaar

Bedankt voor je 'kritische' (:p) input

Alternatieven die ook aan mijn eisen voldoen, ja er zijn vergelijkbare setjes alleen zoals eerder aangegeven niet zoals ik ze graag had gezien.

Laat ik voorop stellen dat ik niet echt begonnen ben met een budget, ik ben gaan zoeken naar wat ik denk nodig te hebben en wat mij zelf erg mooi lijkt. De meeste bangs voor de bucks dat heb ik niet & dat weet ik maar dat was ook niet mijn doel. Ik heb een passie voor hardware en daarbij hoeft niet alles extreem goed te zijn. Bij een 970 strix kaartje voel ik me ook veel beter dan bij een 390 kaart die het gewoon niet is voor mij, ik kan niet echt uitleggen waarom. Ik twijfel nog over een 980ti alleen de randapparatuur blijft zoals die is omdat ik deze stukken hardware gewoon te mooi vind :)..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Beetje frappant dat je aan de ene kant niet meer geld uittrekt om een videokaart te kopen die ook echt presteert op een scherm van meer dan 600 euro, maar wel geld strooit om maar alles van Corsair te hebben.

Een paar punten:
- S340 als kast. Mooi zwart /wit. En goedkoper.
- je randapparatuur is VEEL te duur. Er zijn zat goede headsets onder de 100 euro, toetsenborden onder de 100 euro en daar kun je makkelijk 150 euro op besparen.
- Doe jezelf een lol en haal een 4460 ipv een K processor. Gaat met gamen namelijk nauwelijks verschil maken.
- zoals eerder al gezegd: voeding is massive overkill.
- haal een X61 ipv een X41.

Ik snap best dat je als jongere ook een mooie build wil, maar dit is echt form over function to the max.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leijenaar
Ok dan. over smaak valt niet te twisten natuurlijk.
Ik zal ook nooit aanraden op een specifieke kast of overige onderdelen wanneer ter sprake is geweest dat het om smaak gaat. Enkel wanneer er een groot prestatieverlies of productkwaliteit afname gaat optreden. Daar is in dit geval zeker geen sprake van.

Wel wilde ik met mijn eerdere bericht aangeven dat je systeem qua keuze uit balans is. Omdat je nog twijfeld zeg ik ga voor die 980 met dit budget. (of er overheen dan) Je doet die monitor gewoon te kort op deze manier. Desnoods lenen van ouders, vrienden etc en die 100 uurtjes restaurant draaien ;) om het erna terug te betalen. Er vanuit gaande dat je nu toch wel wilt gaan bestellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RienkK
@Jeroennenman

- Ik vind de FD5 persoonlijk mooier en hij is daarnaast ook nog stiller dan de S340, ik heb de Define S overwogen alleen dan betaal ik liever 3 tientjes meer voor een stillere en beter afgewerkte kast.

- Headset gaat niet door, toetsenboord wordt later aangeschaft dus deze haal ik wel uit het lijstje anders wordt er geen reëel beeld gevormd. Hierop kan ik nu dus niet besparen.

- Het scheelt 55 euro, voor die 55 euro extra lever ik in op iets wat performance, de tijd hoe lang die mee gaat en het plezier van overclocken. Zou kunnen, alleen voelt ook zonden aangezien de rest van mijn systeem dit allemaal wel ondersteunt.

- Zou je dit kunnen onderbouwen? Ik zie in mijn geval namelijk weinig nut van deze extra 25 euro behalve iets betere koelprestaties.

Dat mijn systeem 'form over function to the max' is ben ik het niet mee eens, stel dat ik jou wijzigen zou invoeren en dus 75 euro zou besparen (even los van de randapparatuur die even los van mijn budget en systeem zelf staan) lever ik daarna in op de toekomstbestendigheid, stilte, klein beetje performance en uiterlijk.

@Leijenaar

Bedankt voor nu toch wel wat minder kritische reactie ;). Geld is verder geen probleem daar gaat het niet om, sterker nog ik zou zoiets nooit aanschaffen als ik dan al mijn spaargeld zou opmaken, er is namelijk nog genoeg over voor mijn rijlessen & feestjes :p. Het komt er op neer dat het totaal al aardig veel is en dat er dan nog is zo'n bedrag bij komt. Maar stel dat ik alsnog meer ga uitgeven aan de GPU, welke zou je mij dan aanraden. Persoonlijk zie ik dan de 'Palit GTX 980 Ti Super JetStream 6 GB' wel zitten. Toch kost het een flinke 340 euro meer...

* Sorry als ik soms wat eigenwijs overkomen, alleen ik heb 3 maanden zitten twisten over waarom ik component A wel neem en B niet ook heb uitgezocht hoe het zit met elk component future/performance wijs. Het kost dus wel wat moeite om me er van te overtuigen dat ik toch B moet doen ipv A :X *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

RienkK schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 16:33:
@Jeroennenman

- Ik vind de FD5 persoonlijk mooier en hij is daarnaast ook nog stiller dan de S340, ik heb de Define S overwogen alleen dan betaal ik liever 3 tientjes meer voor een stillere en beter afgewerkte kast.

- Headset gaat niet door, toetsenboord wordt later aangeschaft dus deze haal ik wel uit het lijstje anders wordt er geen reëel beeld gevormd. Hierop kan ik nu dus niet besparen.

- Het scheelt 55 euro, voor die 55 euro extra lever ik in op iets wat performance, de tijd hoe lang die mee gaat en het plezier van overclocken. Zou kunnen, alleen voelt ook zonden aangezien de rest van mijn systeem dit allemaal wel ondersteunt.

- Zou je dit kunnen onderbouwen? Ik zie in mijn geval namelijk weinig nut van deze extra 25 euro behalve iets betere koelprestaties.

Dat mijn systeem 'form over function to the max' is ben ik het niet mee eens, stel dat ik jou wijzigen zou invoeren en dus 75 euro zou besparen (even los van de randapparatuur die even los van mijn budget en systeem zelf staan)
Als je puur focust op je systeem, dan is de kast inderdaad puur persoonlijk. Daar ga ik je dus niet van overtuigen.

De processor levert inderdaad een beetje extra performance, maar 55 euro blijft 55 euro. Dan kun je zeggen: dat is niet veel, maar het is toch weer mooi 11 uur werken. En qua gaming ga je er niks van merken.

Als jij over clocken echter gewoon leuk vind, dan is het prima. Voor de pure rekenkracht hoef je het niet te doen.

Tsja, die X61 kan langzamer draaien, met dezelfde temps. Aangezien je wilt gaan OCen is een beetje headroom wel meegenomen.

Form over function ging vooral over de randapparatuur. Het systeem zelf is wel OK, maar natuurlijk niet echt super efficiënt. Maar dat is de prijs die je betaalt voor "design". En je monitor is natuurlijk flink aan de prijs. Volgens mij zij er ook 21:9 monitors van rond de 300 euro te vinden.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheInsomniac
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Alleen om even te laten zien hoe je pc eruit kan zien met een paar andere keuzes.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 178,75€ 178,75
1MSI Z97S SLI Krait Edition€ 115,49€ 115,49
1Palit GTX 980 Ti Super JetStream 6 GB€ 712,50€ 712,50
1Fractal Design Define R5 Zwart Window€ 113,50€ 113,50
1LG 34UM95-P Zwart€ 699,-€ 699,-
1Sennheiser RS 110 (Zwart)€ 62,-€ 62,-
1NZXT Sleeved LED Kit, 2 Meter, Wit€ 16,13€ 16,13
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 25,95€ 25,95
1CM Storm QuickFire TK (Brown switch)€ 88,95€ 88,95
1Corsair Gaming Sabre RGB Optical Gaming Mouse€ 44,99€ 44,99
1Corsair Gaming MM200 Standard Edition€ 17,99€ 17,99
1Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/8€ 46,50€ 46,50
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 77,95€ 77,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 175,73€ 175,73
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.375,43

Thema zoveel mogelijk zwart/wit gehouden.
- Belangrijkste verschil luchtkoeler v watergekoeld. Voordeel daarin is dat lucht uiteindelijk stiller is, radiator en pompen maken nu eenmaal meer herrie en scheelt een hoop geld.
- Paar dingen net even iets anders gedaan, maar geprobeerd om zwart-wit erin te houden
- Voeding is beter en goedkoper, met als nadeel een geel V-tje.

Nu bedoel ik bovenstaande niet eens zozeer dat het zo moet, maar het geeft aan dat je met dit budget een duidelijk (~50%) hogere performance in games kunt pakken. Vier gedachten:

- Als ik eerlijk ben vind ik het beste voorstel om je pc hetzelfde te laten als jouw plan, alleen een andere videokaart erin stoppen, maar dat kost inderdaad wat extra pegels.

- Wil je toch graag de performance van een 980Ti, en wil je er niet langer voor sparen, dan moet je wellicht nog eens kritisch naar je systeem kijken (vgl. bovenstaande lijstje) en kijken waar je wilt bezuinigen om de betere GPU binnen je budget te passen.

- Wat jij ervoor wilt betalen blijft aan jou, maar ik heb zomaar het idee dat je de randapparatuur en waterkoeling gewoon erg gaaf vind, dan moet je dat vooral gewoon doen, zou zonde zijn als je later denkt, had ik nu maar gewoon die ..... gekocht.

- Kun je je nu die 980Ti niet veroorloven en denk je na een half jaar, he bah ik heb toch echt een snellere GPU nodig, kun je die altijd nog kopen en je 970 verkopen. Al die andere losse onderdelen omruilen is wat ingewikkelder.

Make it fool proof and someone will make a better fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leijenaar
Hehe je gaf zelf aan dat we flink kritisch mogen zijn in onze reacties.
Nu vond ik dat persoonlijk ook nog wel meevallen door enkel gpu en randapp te hebben besproken...

Affijn. Ik ben iemand die keuzes op basis van smaak respecteerd. Ook als iemand specifiek aangeeft component x te willen hebben om reden y dan zal ik daar niet over beginnen mits in voorgande post genoemde argumenten gelden. Ik heb een hekel aan die standaard ''ik post mijn wenslijstje hier wel even om te helpen'' replies waarbij de componenten totaal niet aansluiten op de wensen van TS. En zie hier in dit topic ook weer een aantal niet overklokbare buildjes passeren.. kansloos

Voor overklokken geld dat dit is voor hobby en niet prestatie. Altijd! Blij dat jij ook dit aangeeft.
Eigenlijks is je build helemaal goed wat betreft jouw wensen... behalve gpu.
Maar daar hebben we het al over gehad. Bovendien haalt iedereen datzelfde onderwerp aan.

Palit..

1 ik ben zelf altijd geneigd om onderdelen van de grote merken te kiezen (meer aanbod per type etc) MSI, EVGA, ASUS of Gigabyte.
Puur om het feit dat er over deze items altijd al veel reviews beschikbaar zijn. Palit heeft geen reviews en voor mij zou het een gok zijn. Kan een superding zijn net als andere merken, kan ook tegenvallen vaak pech mee hebben coilwhine en overige bekende problemen die met gpu's mee kunnen komen.

2 Ik koop het liefst fabrieksaf hoog geklokte gpu. Mede omdat ik zelf liever alleen de cpu klok.

3 ik let altijd op de uitgangen. Zelf en vaak voor mensen waarvoor ik samenstel wordt er met meerdere schermen gewerkt. Ik zit zelf in de grafische sector en bouw zo nu en dan ook systeempjes voor meestal datzelfde doeleinde. (daarnaast ook fanatiek gamer) Het is gewoon boerig om scherm 1 dp port 2 hdmi en 3 dvi aan te sluiten.

Dit gezegd hebbende laat ik de keuze geheel aan jezelf.

Elektronica is net als met auto's. Je moet er geluk mee hebben. De mijne rijd al 3 jaar zonder een vorm van onderhoud. de buurman, die met dezelde auto, heeft vaker in de garage gestaan dan bij hem op de oprit...

succes met kiezen en bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RienkK
@Thelnsomniac @Leijenaar

Bedankt voor de reacties/input

Ik ben het er mee eens dat mijn GTX 970 een beetje ten onder doet voor de rest van mijn buidl, nu is de 980TI iets te duur en denk ik nu zelf aan een GTX 980(zonder TI) zou dit wellicht een optie zijn?

Laat ik voorop stellen dat Ultra Max 1440P op Ultrawide niet per se nodig is. Ik game niet super veel en als ik game, game ik niet super intensief, soms GTA V maar meer H1Z1. GTA V soms downscalen als ik het speel maakt me dan ook niet zoveel uit.

Ik ben nu even aan het nadenken of ik dus voor de GTX 970 of 980 moet gaan. Morgen ochtend ga ik de build bestellen en atm neig ik toch meer richting de 980 ondanks dat de prijs/performance ratio niet erg goed zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

RienkK schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 23:10:
@Thelnsomniac @Leijenaar

Bedankt voor de reacties/input

Ik ben het er mee eens dat mijn GTX 970 een beetje ten onder doet voor de rest van mijn buidl, nu is de 980TI iets te duur en denk ik nu zelf aan een GTX 980(zonder TI) zou dit wellicht een optie zijn?

Laat ik voorop stellen dat Ultra Max 1440P op Ultrawide niet per se nodig is. Ik game niet super veel en als ik game, game ik niet super intensief, soms GTA V maar meer H1Z1. GTA V soms downscalen als ik het speel maakt me dan ook niet zoveel uit.

Ik ben nu even aan het nadenken of ik dus voor de GTX 970 of 980 moet gaan. Morgen ochtend ga ik de build bestellen en atm neig ik toch meer richting de 980 ondanks dat de prijs/performance ratio niet erg goed zou zijn.
Een GTX980 zou echt geen slimme keuze zijn.

Je pakt OF de GTX970 en dan ga je inleveren, OF je pakt een GTX980TI en dan kun je echt vol gamen.

Ik kan er gewoon niet bij met mijn hoofd dat je 700 euro aan een scherm gaat uitgeven, nog eens 300+ euro aan randapparatuur, maar dat je dan met een mid-high end GTX970 gaat zitten gamen.

Misschien klinkt dat hard, maar tja, dat krijg je als je vraagt om reacties op een build.

(Vooral als je zegt dat je het scherm vooral gaat gebruiken voor films ipv games. Ten eerste heb je dan wel echt goede kwaliteit nodig (BRrips ofzo) en ten tweede: films wil je toch lekker op de bank met een flink beeldscherm kijken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RienkK
@Jeroenman

Kritiek is niet erg, daar kan ik tegen :). Scherm is voor media consumptie, productiviteit, web design, browsen en ook gamen. Wat ik probeer te zeggen is dat gamen niet direct een nummer 1 prioriteit is. Voor veel mensen is de reden van aanschaf voor een PC van 1000+ euro gamen voor mij is deze aankoop mede gedreven door een passie voor technologie en alle interesse die ik daarvoor heb. Maar wat ik dus uit jouw opmerking kan opmaken is dat ik voor een 970 moet gaan.

& om de situatie nog wat beter uit te leggen:

Ik koop het scherm tweedehands (sterker nog deze staat nu op mijn bureau voor een flink stuk onder de aankoopprijs)
De randapparatuur wordt nog niet aangeschaft, het toetsenboord vraag ik voor kerst en de hoofdtelefoon komt nog weer later zelfs.

Het komt er dus op neer dat ik nu een budget van 1300 euro voor mijn pc heb en dan nog ~500 heb uitgegeven aan mijn monitor. Als je het op deze manier bekijkt is die 350 euro natuurlijk een veel grotere impact.

Sorry als dit niet duidelijk was eerst.

[ Voor 36% gewijzigd door RienkK op 25-09-2015 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Tja, qua prijs prestatie zijn alle enthousiast kaarten even goed/slecht.

FuryX en GTX980ti presteren op die hoge resolutie nagenoeg gelijk, GTX980ti zal ietsje sneller zijn, en kosten eigenlijk eveneel.

De Fury is iets van 10% trager, maar de goedkoopste is nou niet echt veel meer dan 10% goedkoper dan een FuryX/GTX980ti

De GTX980 is op die hoge resolutie weer iets van 15% trager, en iets van 10% goedkoper dan de Fury.

En dan heb je nog de 390x, imo geen echte enthousiast, even snel als de GTX980, maar wel weer zo'n 15-20% goedkoper.

En daarna heb je de R9 390 en de GTX970, die elkaar stock weinig ontlopen, en qua prijs ook. Op 4k loopt de R9 390 wel wat uit, maar da's 5%. En ze zijn allebei iets van 10% trager dan een R9 390x

Puur prijs/prestatie zijn natuurlijk de 390 en 970 de beste keuzes, de 390x en Fury vind ik mooie compromissen. De GTX980 vind ik vrij slechte keuze omdat hij toch wel erg duur is voor zijn prestaties, en de titanen, de FuryX en GTX980ti zijn gewoon vreselijk duur.

En met dit budget, en dat scherm, zou ik zeggen: gooi er een Fury in. Draait games nog behoorlijk goed op die resolutie, zonder vreselijk duur te zijn.

Later SLI of CF? Tja, allebei hebben zo hun problemen, maar AMD heeft een dusdanig grote inhaalslag gemaakt, ik zou niet zeggen dat CF momenteel slechter is. De schaling lijkt vaak wat beter te zijn, maar ga er maar vanuit dat allebei de technieken inmiddels gelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RienkK
Bedankt voor de input allemaal!

Het systeem is na 3/4 maanden overwegingen maken en heel, heel veel uitzoekwerk eindelijk aangeschaft. Toch gegaan voor de 970 ondanks alle advies tegen. (Uiteindelijk geen enkele wijziging aangebracht 8)7 ;) )Met als achterliggende gedachte dat bij een aanschaf van een GPU men eerst moet kijken naar wat hij er mee gaat doen; en wat ik er mee ga doen is niet de AAA games op ultrawide 1440p op ultra me 144fps spelen :).

Foto's van de build komen ook zeker nog bij het "show je build" topic.

[ Voor 5% gewijzigd door RienkK op 27-09-2015 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RienkK
Voor iedereen die het resultaat graag wil zien:

Hier een link naar de build in het show je build topic;

http://gathering.tweakers...message/45041837#45041837
Pagina: 1