Game/Stream PC Build - Mening & Advies

Pagina: 1
Acties:

• Tinsauce
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 28-10 10:13
Hoi Tweakers,

Dus, nadat mijn vorige post heel duidelijk niet werd gewaardeerd ben ik maar eens gaan zitten en heb ik een nieuwe post geschreven. Hopelijk bevalt deze beter.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Video bewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

- Ik ben altijd veel van console gamen geweest maar wil nu ook meer PC gamen. Ook wil ik graag mijn PC & console gaming streamen. Buiten dit om zal ik ook in Photoshop & Flash werken. En misschien een beetje video editen. Maar de focus zal zwaar op het gamen & streamen liggen. (Als het nodig is koop ik misschien extra 4 of 8GB Ram, dit valt dan buiten mijn budget aangezien ik dit dan later zal aankopen)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

- Het liefst blijf ik rond de 1000 euro, en dan preferably iets lager. Mijn budget is nog niet geheel duidelijk, ik twijfel of ik nog even door moet sparen of nu mijn 700 euro moet investeren. Maar houd de 1000 euro richtlijn maar aan. (Nogmaals, ik zit liever toch wat lager als het kan)
Ik ga zelf proberen de PC in elkaar te zetten dus assemblage etc. zal niet binnen mijn budget vallen.
Zelf heb ik ook de best-buy-guide bekeken en ik zag dat daar een 750 euro PC tussen stond. Maar ik heb geen idee of die build ook goed is om mee te streamen etc. Daarom heb ik maar een eigen topic gepost.

Ik heb natuurlijk ook Windows nodig realiseer ik mij nu nadat ik een build in mijn wenslijst heb. Dus als deze ook inbegrepen kan worden binnen het budget (en misschien ook een optie waar die nog niet binnen het budget staat) dan waardeer ik dat zeker.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

- Monitor, keyboard, muis & capture card (voor console streamen, mention maar voor de zekerheid dat ik deze al heb)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

- Ik heb op zich weinig verstand hier van tot nu toe en daarom ben ik ook juist hier terecht gekomen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

- Op zich nog niet, zolang het aan mijn wensen voldoet en een tijd mee gaat ben ik zeker blij.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

- Het liefst heb ik natuurlijk dat de PC niet heel luidruchtig is, dit lijkt mij irritant wanneer ik stream. Grootte maakt mij op zich niet veel uit en energieverbruik, tja, het liefst aan de mindere kant wanneer mogelijk. (Zonder dat ik veel kwaliteit zou verliezen, kwaliteit is natuurlijk de focus)

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

- Ik zal wss. niet gaan overclocken omdat ik denk ik wel snel satisfied zal zijn qua prestaties van een PC met zo'n budget. Dit omdat ik op een laptop en Macbook heb ge-gamed de laatste jaren. Vandaar eindelijk de overstap naar een eigen PC.

Wat verwacht je van ons?[i]

- Ik hoop dat jullie een mening kunnen geven over de bijgevoegde build en wat jullie zouden veranderen. Qua prestatie mogelijkheden en misschien een lagere prijs. (Zonder de prestaties te veel naar beneden te gooien)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 258,90€ 258,90
1ASRock Z170 Pro4/D3€ 104,50€ 104,50
1Gigabyte GV-R939G1 GAMING-8GD€ 336,-€ 336,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 50,95€ 50,95
1Fractal Design CORE 2300€ 54,10€ 54,10
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 27,95€ 27,95
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C4G4D240FSB€ 61,80€ 61,80
1Antec VPF Series 450W€ 49,95€ 49,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 99,92€ 99,92
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.044,07

P.S.
Een case met een window zou ik eigenlijk wel mooi vinden, net als matchende kleuren, maar dit is niet per sé nodig.

Alvast bedankt!

M.v.g.
Justin

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat me opvalt:
- Je zegt niet te gaan overklokken, maar kiest wel een Z-bord met K-processor?
- Voeding kan makkelijk 150W minder en van betere kwaliteit, en eventueel goedkoper. Je ziet er niks van, dus in principe zou een pricewatch: Antec VPF Series 450W al prima zijn.
- Een SSD van 120GB ga je enorme spijt van krijgen. Je wilt er zeker meer kwijt op kunnen dan alleen je OS. Kies dan ook minimaal 256GB! Met de besparing op een goedkoper moederbord en non-K processor moet dat makkelijk lukken.

/sidenote, wat is het voordeel dat Skylake voor jou heeft? Wat biedt dat meer dan een Haswell (refresh) set niet heeft?

[ Voor 9% gewijzigd door br00ky op 23-09-2015 19:56 ]

• Tinsauce
Aah, als ik niet wil overklokken, wat is dan een meer logische keuze die binnen mijn budget zou passen en misschien goedkoper is.
Ik heb zelf namelijk niet heel veel verstand van PC builds.

Zolang 150W minder ook zeker genoeg is en eventueel goedkoper dan zal ik wss. voor die optie gaan.
En nu je het zegt, 120GB is wss. wel aan de lage kant. Ik zal het gelijk updaten.

Thanks alvast!

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:45
Ik had dit lijstje nog, in mijn opzicht heb je hier meer plezier van. De videokaart kan je switchen voor een R9 390 (ongeveer dezelfde prijs) en je kan een 250GB SSD nemen als je liever wat minder uitgeeft dan 1000 euro: pricewatch: Crucial BX100 250GB (ongeveer 80 euro).

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 178,-€ 178,-
1ASRock Fatal1ty B85 Killer€ 68,95€ 68,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 357,95€ 357,95
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 46,95€ 46,95
1NZXT S340 Zwart€ 63,95€ 63,95
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 27,95€ 27,95
1Kingston HyperX Fury red HX316C10FRK2/8€ 46,50€ 46,50
1Samsung 850 EVO 500GB€ 177,75€ 177,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 968,-

• Tinsauce
@Koen

Wat is precies het verschil tussen de R9 390 en MSI GeForce GTX 970?
En waarom is die build op zich beter voor mij? De prijs bevalt me zeker wanneer ik voor 250GB ga.

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:45
Sorry, zal even een toelichting geven:
  • Processor: goedkoper, niet overclockbaar, iets mindere prestaties (-10%) als de i5 6600K maar het prijsverschil is dan ook bijna 100 euro.
  • Moederbord: bijpassend moederbord met alle features die je nodig hebt.
  • Videokaart: hier kun kiezen tussen de GTX 970 of de R9 390. De R9 390 heeft 8 GB video geheugen, wat voor hoge resoluties (hoger als 1920x1080p) erg handig is bij het spelen van zware games. Daarintegen is de GTX 970 zuiniger en in de meeste games iets sneller op Full HD.
  • Harde schijf: standaard, hier kun je eigenlijk elke moderne 1TB schijf kiezen
  • Behuizing: met window, zodat je alles mooi kunt bekijken (met rood/zwart kleurenschema :)). Ook is de voeding met haar kabels hier niet in te zien, doordat deze is afgedekt.
Voor de SSD kun je ook gaan voor de Crucial BX100 250 GB, eigenlijk meer bang for the buck ;).

Ik hoop dat het wat duidelijker is geworden, mocht je nog vragen hebben mag je ze gerust hier stellen :)

• Tinsauce
Het is zeker een stuk duidelijker zo, haha. Ik waardeer je extra input.
Ik twijfel dan nog over de videokaart als ik voor jouw build zou gaan.
Ik heb op het moment een 1920x1080p monitor, is het dan handiger om voor de GTX 970 te gaan? En Full HD = 1080p, toch? Dus op zich is de GTX 970 dan beter voor mij? Of zie ik dit verkeerd?

En deze build haalt dus hoge fps, met hoge settings en kan ik mee streamen?
En is het ook mogelijk om later nog een extra 4GB of 8GB ram toe te voegen als ik meer ga video editen?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Waarmee wil je eigenlijk gaan streamen? De cpu of gpu? Bedenk trouwens dat streamen heel vet klinkt, maar de kans is groot dat je het 2 keer doet, blijft steken op 3 kijkers en dan, tja, dan wat? Nu is het niet zo dat je extra geld in je build steekt zodat die op streamgebied er bovenuit steekt (zoals met een i7/Xeon), maar het is wel handig om dit te beseffen ;).

[ Voor 74% gewijzigd door br00ky op 23-09-2015 21:23 ]

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
DDR4 geheugen op een DDR3 mobo?

Ben je goedkoper uit! Voor SSD of de kontzak natuurlijk! :)

[ Voor 50% gewijzigd door pjot1 op 23-09-2015 21:26 ]

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• Tinsauce
Ik weet hoe het gaan met streamen hoor, maar het spreekt mij al jaren aan en ik heb het ook even op mijn Macbook gedaan. N64 & Wii U gestreamed. Maar ging toch redelijk lastig en de kwaliteit kon zeker beter. Games op de Macbook zelf streamen ging gewoon niet.

It's a long, tough road.. but I'm prepared!
Ik waardeer je comment wel though, dat zeker.
Altijd mooi wanneer iemand je probeert voor te bereiden. :)

• Tinsauce
@Pjot1

Ik weet niet echt zeker wat je bedoelt. ;(
Ben zeer nieuw op het gebied van het bouwen van PC's.

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Tinsauce schreef op woensdag 23 september 2015 @ 22:13:
@Pjot1

Ik weet niet echt zeker wat je bedoelt. ;(
Ben zeer nieuw op het gebied van het bouwen van PC's.
Als ik jou was dan zou ik eerst het grote 'beste onderdelen kiezen' topic lezen. Dan kom je in het kort heel veel te weten.

Om het in het kort uit te leggen.. Geheugenkaartjes hebben verschillende formaten en aansluitingen. Ddr 4 werkt niet op een DDR3 moederbord. Ook processors hebben verschillende sockets.

Succes!

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• jeroenk13
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-11 09:41
Voor alleen streamen voldoet de i5 gewoon.

Heb hem zelf ook en kan CSGO en tegelijk streamen met 200+ fps.

Helemaal als je op een console speelt en via een gamecap. de video naar de PC stuurt, is de CPU geen bottleneck.

(Met OBS op de Twitch default settings met een 3500kbps bitrate)

• Tinsauce
Dankje Jeroen!

Het is zeker mooi om te horen hoe iets presteert van iemand die zelf ook doet streamen.
Pagina: 1