Tijdens mijn zoektocht naar een compacte, krachtige laptop voor school, ben ik - naast mijn (bijna-)keuze voor een Macbook Air of Pro - al een paar keer "gebotst" tegen de Thinkpad Yoga 12. Zojuist heb ik weer de Lenovo pagina van deze laptop bekeken en naar mijn idee krijg je veel meer specs voor goedkoper dan een Macbook Pro (en Macbook Air). Hierbij een link naar de pagina met een opsomming van specificaties wat je bij de Thinkpad Yoga 12 krijgt. Volgens mij is dit 'm op Tweakers: Lenovo ThinkPad Yoga 12 20DL000SMH
De Thinkpad Yoga 12 weegt 1,58 kg en is daarmee iets zwaarder dan een Macbook Air maar ik denk dat hij nog goed handzaam voor school zal zijn omdat hij 12" is.
Heeft iemand deze laptop die ervaringen wilt delen?
Is er een duidelijke manier hoe ik goed kan nagaan waarom ik écht voor een Macbook zou moeten kiezen? Ik weet van horen zeggen dat Macbooks lang meegaan. Kan je dat van een Lenovo Thinkpad Yoga ook zeggen? Of zal deze hoe dan ook op den duur vertragen omdat het Windows draait?
Eerder had ik een topic aangemaakt met de vraag welke processor ik het beste voor een Macbook Air kan kiezen. Mijn wensen uit dat topic zal ik hieronder plaatsen.
Wat ga je met je laptop doen?
- Gebruik maken van het Office pakket om voornamelijk tekst te verwerken.
- Werken met Adobe InDesign en Adobe Photoshop.
Wat is je budget?
Ongeveer € 1.200,- - € 1.400,-.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ik zou de laptop willen meenemen naar school. Hoe handzamer, hoe beter.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Mijn laatste keuze is nu gevallen op Apple. Voorheen heb ik ook gekeken naar laptops van Lenovo en de HP Spectre x360.
Een Surface Pro vind ik ook leuk om te zien maar is voor mij geen optie.
De Thinkpad Yoga 12 weegt 1,58 kg en is daarmee iets zwaarder dan een Macbook Air maar ik denk dat hij nog goed handzaam voor school zal zijn omdat hij 12" is.
Heeft iemand deze laptop die ervaringen wilt delen?
Is er een duidelijke manier hoe ik goed kan nagaan waarom ik écht voor een Macbook zou moeten kiezen? Ik weet van horen zeggen dat Macbooks lang meegaan. Kan je dat van een Lenovo Thinkpad Yoga ook zeggen? Of zal deze hoe dan ook op den duur vertragen omdat het Windows draait?
Eerder had ik een topic aangemaakt met de vraag welke processor ik het beste voor een Macbook Air kan kiezen. Mijn wensen uit dat topic zal ik hieronder plaatsen.
Wat ga je met je laptop doen?
- Gebruik maken van het Office pakket om voornamelijk tekst te verwerken.
- Werken met Adobe InDesign en Adobe Photoshop.
Wat is je budget?
Ongeveer € 1.200,- - € 1.400,-.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ik zou de laptop willen meenemen naar school. Hoe handzamer, hoe beter.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Mijn laatste keuze is nu gevallen op Apple. Voorheen heb ik ook gekeken naar laptops van Lenovo en de HP Spectre x360.
Een Surface Pro vind ik ook leuk om te zien maar is voor mij geen optie.