Heb nu al een tijdje interesse in een NAS en sindskort in een nieuwe woning nu toch maar tijd om echt een keertje een aan te schaffen.
Maar door de hele grote prijsverschillen, verschillende merken en software. Vind ik het heel lastig om zo NAS te beoordelen.
Heb vantevoren veel positieve verhalen gehoord over de Synology systemen.
Maar daar zit dan ook weer zoveel verschil in qua prijzen.
Zit de prijsverschil daarin dan vooral in de processor of zijn het ook andere dingen (ik zie een externe e-sata aansluiting)
Ik zal graag een Plex server willen installeren en foto's en documenten opslaan.
Waar dus de Plex server de meest vereiste is. Draait dat soepel op de volgende NAS Systemen die ik hier heb geinstalleerd. Of zal je dan vooral naar de duurdere versies moeten kijken?
Het zal een NAS met 2 disken worden die in een raid 1 instelling dan zouden draaien.
Maar ik weet niet wat ik wil.
En qua hard disk, zal ik minstens 2x 3tb willen hebben.
Mij werd een WD Hard disk in de winkel aangeraden die minder toeren draait waardoor energiebesparing en foutbestendiger is.
Maar die waren nog best wel prijzig na mijn idee.
Alvast bedankt voor de verdere suggesties en tips!
Maar door de hele grote prijsverschillen, verschillende merken en software. Vind ik het heel lastig om zo NAS te beoordelen.
Heb vantevoren veel positieve verhalen gehoord over de Synology systemen.
Maar daar zit dan ook weer zoveel verschil in qua prijzen.
Zit de prijsverschil daarin dan vooral in de processor of zijn het ook andere dingen (ik zie een externe e-sata aansluiting)
Ik zal graag een Plex server willen installeren en foto's en documenten opslaan.
Waar dus de Plex server de meest vereiste is. Draait dat soepel op de volgende NAS Systemen die ik hier heb geinstalleerd. Of zal je dan vooral naar de duurdere versies moeten kijken?
Het zal een NAS met 2 disken worden die in een raid 1 instelling dan zouden draaien.
Maar ik weet niet wat ik wil.
En qua hard disk, zal ik minstens 2x 3tb willen hebben.
Mij werd een WD Hard disk in de winkel aangeraden die minder toeren draait waardoor energiebesparing en foutbestendiger is.
Maar die waren nog best wel prijzig na mijn idee.
Alvast bedankt voor de verdere suggesties en tips!