Ik heb een sony STR-DH520 versterker. wanneer ik een hdmi kabel van mijn pc naar de versterker aansluit dan krijg ik 7.1 surround sound, maar als ik dan de versterker op de tv aansluit via hdmi dan kan ik ineens alleen maar stereo selecteren vanaf mijn pc en elke keer als ik de versterker aanzet dan denkt mijn pc dat ik op dat moment pas de versterker koppel en gaat hij de beeldinstellingen overhoop gooien. ik heb ook geprobeerd om de pc met een hdmi kabel direct naar de tv (dit werkt prima en als de tv aan en uit gaat dan krijg ik niet dat hij weer denkt dat er opnieuw een beeldscherm wordt aangesloten) en een spdif kabel van de pc naar de versterker maar ook hier kan ik alleen 2 channel audio selecteren en geen surround sound. Doe ik iets fout of moet het op een andere manier.
Ik heb ook een ps4 en een ps3 en die werken beide prima op de versterker en geven allebei 7.1 surround sound.
de tv is overigens een sony bravia tv, de generatie zonder smart
computer specs:
windows 10
MSI Z87-G45 GAMING motherboard
en de geluids kaart die erop zit:
• Realtek® ALC1150 Codec
- 7.1-Channel High Definition Audio
- Supports S/PDIF output
Ik heb ook een ps4 en een ps3 en die werken beide prima op de versterker en geven allebei 7.1 surround sound.
de tv is overigens een sony bravia tv, de generatie zonder smart
computer specs:
windows 10
MSI Z87-G45 GAMING motherboard
en de geluids kaart die erop zit:
• Realtek® ALC1150 Codec
- 7.1-Channel High Definition Audio
- Supports S/PDIF output