Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Cisco 1941

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste leden,

ik ben volledig nieuw hier en een complete leek op het gebied van netwerken, modems etc.dus bij voorbaat mijn excuses voor domme vragen en opmerkingen.
Ik ga met mijn bedrijf verhuizen naar een lokatie waar slecht internet leverebaar is 5/1 mb.
Nu krijg ik aangeboden om dan 2 adsl lijnen te stapelen. Hiervoor wordt me aangeraden via de provider (solcon) om via hen een cisco 1941 modem aan te schaffen. prijs € 1499.00.
Dom als ik ben google ik de naam en kom uit bij prijzen van € 750 tot € 2100.
Wordt ik door solcon een pootje uitgedraaid of moeten er nog zaken in die het vervolgens een redelijk prijs maken.
Graag zsm een antwoord voor een hulpeloze ondernemer die met zijn handen naar de hemel gericht staat.

bij voorbaat grote dank

Koos

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Is dat alleen voor een kaal apparaat of installeren en configureren ze de boel ook voor jou? Dat kan nogal wat uitmaken. Bij Cisco's kan de exacte versie en firmware ook veel voor de prijs uitmaken. Ik heb hier ook een Cisco waarbij de goedkoopste en duurste versie van dezelfde router zo'n 50% in prijs schelen, afhankelijk van de exacte firmware die erop draait.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Dat is best een prijzige oplossing, maar ligt ook aan wat er precies de bedoeling is.

Als je al een vrij geavanceerd netwerk hebt liggen en je huidige modem/router is al een flinke jongen, dan snap ik opzich wel dat er iets aangeraden wordt waar een stevig prijskaartje aan hangt.
Als ik even de specs erbij pak, is de basisprijs van het apparaat zo'n 800 euro en dan moeten er nog twee High Speed WAN kaartjes in.
The Cisco 1941 Integrated Services Router (ISR) delivers highly secure data, mobility, and application services. Key features include:

2 integrated 10/100/1000 Ethernet ports
2 enhanced High-Speed WAN Interface Card slots that can host 2 single wide or 1 double wide and 1 single wide (e)HWIC
1 Internal Services Module slot
Fully integrated power distribution to modules supporting 802.3af Power over Ethernet (PoE) and Cisco Enhanced PoE
Security
Embedded hardware-accelerated VPN encryption
Secure collaborative communications with Group Encrypted Transport VPN, Dynamic Multipoint VPN, or Enhanced Easy VPN
Integrated threat control using Cisco IOS Firewall, Cisco IOS Zone-Based Firewall, Cisco IOS IPS, and Cisco IOS Content Filtering
Identity management that uses authentication, authorization, and accounting (AAA), and public key infrastructure
Dus sja, dat is in kort wat het ding kan, maar is dat nodig of is dat dikke vette overkill?
Want er zijn echt wel goedkopere oplossingen om 2 internetlijntjes aan elkaar te knopen, en zo 1 'dikkere' internet lijn te krijgen.
Dan zoek je naar een Dual-/Multi-Homing of Dual/Multi-WAN router.
Bijvoorbeeld dit ding: pricewatch: Linksys RV042
En de specs van de fabrikant: http://www.cisco.com/c/en...wan-vpn-router/index.html

Edit:
En sja, als je een beetje kennis in huis hebt, c.q. iemand hebt die het IT gebeuren voor je verzorgt, kan je ook gaan kijken naar een kleine PC met drie (of nog meer) netwerkkaarten en daar een speciaal routing-pakket op zetten, zoals Smoothwall, pfSense, m0n0wall, etc, etc. Keus genoeg, maar vereist wel kennis en tijd.
Voordeel is wel dat het dan voor weinig geld veel meer opties heeft dan een simpel model als wat ik hier boven aandraag.

[ Voor 10% gewijzigd door McKaamos op 23-09-2015 17:02 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel voor je snelle reactie. Ik denk dat ze hem helemaal gebruiksklaar installeren. Ik moet nl ook € 99 set up kosten betalen.
Verder heb ik er te weinig kijk op om er iets over te roepen, anders dan dat ik het belachelijk veel geld vind.
Maar ik weet ook niet of er alternatieven zijn.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2015 @ 16:59:
Dank je wel voor je snelle reactie. Ik denk dat ze hem helemaal gebruiksklaar installeren. Ik moet nl ook € 99 set up kosten betalen.
Verder heb ik er te weinig kijk op om er iets over te roepen, anders dan dat ik het belachelijk veel geld vind.
Maar ik weet ook niet of er alternatieven zijn.
Naja, vertel eens wat over wat je met je internet verbinding doet, en probeer eens een beetje uit te leggen wat je daar al aan apparatuur hebt staan.

Verwijderd

Topicstarter
beste McKaamos,ook jij dank voor je snelle reactie.

Ik heb een kantoortje met slechts een bezetting van 2 max 3 mensen. Dus echt geen ingewikkelde netwerken.
Het is allemaal heel simpel internet gebruik. Online administratie etc.

dus wanneer het simpeler en goedkoper kan GRAAG.

Verwijderd

Topicstarter
er staat nog helemaal niks aan apparatuur. Ik heb dat pand leeg gekocht, dus moet alles nog inrichten.

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:12
Je kunt informeren bij andere (zakelijke) aanbieders en hun een offerte op laten stellen.

Controleer zelf even bij https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ wat technisch mogelijk is (en post de resultaten hier ook even). Ik zou namelijk liever voor pair bonding gaan dan voor een gestapelde lijn.

De keuze voor een specifiek model kan ik op zich wel begrijpen; een zakelijke internetprovider zal als voorwaarde voor serviceverlening een bepaald aantal modellen ondersteunen en als je het anders wilt.. moet je niet bij hen aankloppen voor problemen :)

(Maar is die cisco 1941 niet gewoon end-of-life?)

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Verwijderd

Topicstarter
nescafe: dank voor je antwoord.
Ik heb even geknipt en geplakt vanaf je link pagina.
Zie hier onder

Actuele Beschikbaarheid

Wat
Koper
Beschikbaar
Small green check
Distributiepunt(en)
Ddt-Gtl
Internet Snelheid
6 Mbit/s
iTV
1 SD

Wat
FttH
Beschikbaar
Small red cross
Distributiepunt(en)
Internet Snelheid
-
iTV
-

Technologie
Internet Snelheid
ADSL2+
6 Mbit/s
VDSL2*
-
Bonding*
-

*
ISDN niet mogelijk bij VDSL en Bonding.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Dat er nog niets staat, begrijp ik, maar je gaat vanuit een bestaande situatie, correct?
Die bestaande situatie neem je vermoedelijk mee, maar op de nieuwe lokatie is er gewoon weinig internetsnelheid leverbaar over ADSL/VDSL.

Als het écht alleen maar gaat om een handje vol mensen met een PC/laptop/mobieltje die willen internetten, dan is de genoemde Cisco dikke overkill.
Als er verder niks gedaan wordt met werken vanuit huis, beveiligingscamera's die aangesloten zijn, servers of NASsen die van buiten bereikbaar moeten zijn, dan zou ik een goedkoop modelletje halen en een lokale IT dienstverlener even vragen of hij het instelt voor je. Dan ben je veel goedkoper uit.

Je praat wel over online administraties en dergelijke. Dus wel de tip om eens te kijken of je van twee verschillende internet providers een lijn kan krijgen met verschillende technologie.
Dus 1 ADSL/VDSL lijn (via de telefoonlijn dus) en 1 verbinding via TV-kabel (UPC/Ziggo bijvoorbeeld).
Je sluit dan ook meteen uit dat een ADSL of Kabel storing jouw kantoor helemaal onbereikbaar maakt.

Verwijderd

Topicstarter
het is echt vergelijkbaar met een thuis situatie. Met als enige uitzondering dat ik nogal veel bel via VOIP.
Hiervoor wordt een aparte dedicated ASDL lijn neergelegd omdat er anders problemen zouden kunnen ontstaan.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Dus dan krijg je in essentie 3 lijnen? 1 puur voor VoIP en 2 voor internet?
Dan zou ik echt even kijken naar de Linksys RV042.

En kijk ook even naar kabel beschikbaarheid. Kabel+ADSL om te zorgen dat je zo min mogelijk internet downtime hebt en door kan werken als 1 van de 2 providers storing heeft.

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:12
Als het vergelijkbaar is met een thuissituatie, de prijs is een issue ("belachelijk veel geld") en de beschikbaarheid geen issue (98% uptime is ook wel genoeg?) dan zou ik gewoon een zakelijk pakketje bij XS4ALL afsluiten met VoIP.

Met 1Mbps upstream heb je voldoende ruimte voor VoIP en de FRITZ!Box is (naar mijn bescheiden mening) erg sterk in het prioriteren van VoIP-traffic, althans ik krijg met een force up-/download geen haperingen in een gesprek.

De tweede verbinding zou ik in dat geval ook afraden, omdat het de complexiteit van je installatie alleen maar vergroot.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• Brabix
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-06 17:49
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2015 @ 17:09:

Wat
FttH
Beschikbaar
Small red cross
Distributiepunt(en)
Internet Snelheid
-
iTV
-
Staat hier niet dat FttH (Fiber to the Home) beschikbaar is? Oftewel glasvezel? Er staat verder geen internet snelheid bij maar wel iTV. Lijkt me sterk dat als er glasvezel beschikbaar is met iTV dat er dan geen internet op te leveren is.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:01
Brabix schreef op woensdag 23 september 2015 @ 17:36:
Staat hier niet dat FttH (Fiber to the Home) beschikbaar is?
Nee. 'Beschikbaar' staat atijd op de pagina, gevolgd door een vinkje of een kruisje (Small Red Cross). Was het maar zo'n feest.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Misschien dat je ook even moet kijken naar alternatieven. Kijk of je in een straal van 25KM wel ergens goed internet hebt, voor 140 euro heb je een wireless bridge die die afstand kan overbruggen. Dat is een stuk sneller en goedkoper dan een gestapelde verbinding.

Verwijderd

Topicstarter
COAX kabel is niet voor handen.
Glasvezelf wel, maar € 250.00 per maand plus ca € 1500 eenmalige kosten vind ik ook wat veel.

Ik zie veel termen voorbij komen waarvan ik niet weet wat het betekent, maar wanneer ik alles een beetje samenvat is de oplossing met 3 lijnen niet verkeerd, maar het modem wel een veel te dure.
De genoemde lunksys RV042 kan het stapelen van twee lijnen ook aan?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2015 @ 17:56:
COAX kabel is niet voor handen.
Glasvezelf wel, maar € 250.00 per maand plus ca € 1500 eenmalige kosten vind ik ook wat veel.

Ik zie veel termen voorbij komen waarvan ik niet weet wat het betekent, maar wanneer ik alles een beetje samenvat is de oplossing met 3 lijnen niet verkeerd, maar het modem wel een veel te dure.
De genoemde lunksys RV042 kan het stapelen van twee lijnen ook aan?
Ik bedoel dat je een ander adres van een bedrijf of particulier vind waar je een wireless bridge naartoe kan maken. Als daar dan Coax, VDSL of Glas voor een normale prijs ligt heb je voor pakweg 60 euro per maand 120/20. Voeg daar eenmalig ~150 euro aan toe en je hebt een goede verbinding.

Verder is 3 lijnen stapelen toch vrij verkeerd als je kijkt naar prijs/performance. Op z'n best ga je 15/3 halen, en dat is dan heel rooskleurig neergezet. De prijs is ook niet bepaald om over te lachen...

Ik weet niet waar je zit, maar bijna overal heb je een paar kilometer verder op wel een punt waar een goede verbinding beschikbaar is.

Verwijderd

Topicstarter
beste John,
wanneer ik je goed begrijp, maak je dan gebruik van de internet verbinding van iemand anders.
dus bijv. een personeelslid dat in de buurt woont of een leverancier. Of ben ik nu aan het raaskallen.

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-11 13:49
Ik weet niet wat je verstookt aan data, maar 4G niet een optie?

• shure-fan
  • Laatst online: 21:22
of als je zelf in de buurt woont, misschien kun je dan een straal verbinding naar je huis aanleggen (mits je daar een prima aansluiting hebt)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Pagina: 1