Ssd ocz vertex 4

Pagina: 1
Acties:

• fons78
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-05-2025
Hallo allemaal ,

Ik heb op de pc Norton utilities 16 geïnstalleerd en laat optimalisatie met 1 klik .

Krijg ik een melding te zien van SCHIJF DEFRAGMENTATIE VEREIST

maar nu komt het ................... die melding is voor me C schijf oftewel me ssd

Weet er iemand een oplossing ervoor , want een ssd mag toch NIET defragmenteren ?

zie link :

http://nl.tinypic.com/vie...=23rpjjb&s=8#.VgKr5k3ouUk

[ Voor 10% gewijzigd door fons78 op 23-09-2015 15:41 ]

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Waarom heb je Norton utilities 16 geïnstalleerd?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Verwijderd

De software niet gebruiken - probleem opgelost. :)

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als een programma al niet weet wat een SSD is, dan vrees ik het ergste voor de rest van de "handigheidjes" die dat programma bied.

Je hebt ook "Tuneup 1 klik onderhoud" zie ik, ook weer zoiets.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-01 13:58

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

SSDs kun je gewoon defragmenteren, hij zal er niet direct stuk van gaan. Maar je hebt er gewoon helemaal niks aan en het verkort wel de levensduur weer een stukje. Een SSD heeft geen lees-/schrijfkop welke in positie moet worden gebracht, waardoor het niet uit maakt of de blokjes bij elkaar staan of niet.
Bovendien kan een SSD intern alles door elkaar opslaan, maar rapporteren als aaneengesloten aan het OS, waardoor het nog steeds niks uitmaakt :P

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• fons78
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-05-2025
Lip schreef op woensdag 23 september 2015 @ 15:42:
Waarom heb je Norton utilities 16 geïnstalleerd?
Vanwege het feit dat alles in 1 programma zit zoals : internet geschiedenis , register , sporen van derden enz. opruimt

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Open NU16 > Performance > Defragment Disks > Uncheck Smart Defrag on the right hand side of the SSD disk..

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• DonnyL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-10-2025
Wat rikadoo zegt is een oplossing, maar wat nog een beter alternatief is; Ccleaner. Doet precies hetzelfde maar vertrouw ik persoonlijk wat meer dan Norton.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Vanwege het feit dat alles in 1 programma zit zoals : internet geschiedenis , register , sporen van derden enz. opruimt
"alles"? Het zijn volgens mij allemaal onzin dingen voor onwetende gebruikers die denken dat 'opruimen' iets is wat je met systeemonderdelen moet doen.

Er is niks mis met internet geschiedenis bewaren, en alle andere dingen zijn niet relevant (register moet je gewoon met rust laten, sporen van derden betekent niks).
Pagina: 1