Toon posts:

Waarschuwing P3 E overclocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een maat van mij heeft bijna dezelfde configuratie als ik een Asus P3V4X moederbord en een p3-600E, mijn moederbord is ook een Asus P3V4X en een p3-650E, ik heb mijn processor overclockt naar 845 MHZ en de voltage moest omhoog naar 1,80 volt om hem stabiel te laten lopen.

Afgelopen zaterdag was ik bij hem en ik denk ben benieuwd wat zijn processor haalt. Dus ik zet heel blij dat ding op 6 x 130 MHZ en de voltage 0,1 hoger naar 1,75. Hij boot gewoon op 780 MHZ en ik denk laat ik eens Unreal Tournement draaien om te kijken of ie stabiel is. Na twee minuten sluit ik UT af en hij slaat vast.

NU komt het:

Ik dacht ik zet hem gewoon terug op 6 X 100 MHZ maar hij post niet :(.
Na een half uur proberen doet het ding nog steeds niks, zijn processor in mijn computer gezet nog steeds niks, ik onderclock hem naar 6 X 66 MHZ = 400 MZH en het loopt weer maar geen mhz hoger.

Conclusie

- Ga nooit rommelen aan iemand anders zijn computer.

- Voltage verhogen ook al is het maar een 0,1 volt kan makelijk een cpu verneuken, zijn voormalige p3-600E :) is nu een p3-400E >:)

Dennis

Verwijderd

Ja Dennis of je reset de CMOS wedden dat hij weer werkt op 600Mhz..
zie je manual van het mobo

Verwijderd

Topicstarter
Gigatech, ik heb zijn processor in mijn computer gezet en toen wilde hij ook niet lopen op normale snelheid, ik vind het ook allemaal heel erg vreemd. Je zou zeggen oke een processor kan kapot gaan door overclocken maar waarom hij nog wel op 400 stabiel loopt is voor mij een raadsel.

Dennis

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:36
Die CPU kan nooit kapot zijn na een voltage verhoging van 0.1V. Een mainboard kan zo'n schommeling ook al veroorzaken en daar kan zo'n CPU gewoon tegen. Ik zou de CPU gewoon ruilen bij de zaak waar je m hebt gekocht!

Verwijderd

Topicstarter
Snake, die overtuiging had/heb ik ook. Alleen die vriend van mij gelooft het niet, het is moeilijk te bewijzen waar het aan ligt, de enige zekerheid is dat het gebeurd is nadat ik zijn processor overclockt had en het voltage verhoogt heb.
Er staat wel als je voltage verhoogt in het bios "The higher the voltage the greater the risk that you can cause damage to youŽre cpu"
Eerst deed ik dit ook af als onzin maar ik ben nu toch een stuk voorzichter geworden.

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-09 21:51

FFF

ff een stomme vraag: is hij nog steed je vriend?
normaal moet het idd niet kunnen dat huij daaraann kapot gaat, gewoon terug naar de winkel en nieuwe ruilen (niet zeggen dat je overklokt hebt want je kunt nooit bewijzen dat het daar niet aan ligt)
of het is gewoon een mislukte cpu, dat zal het wel zijn, anders moet hij dat makkeluijk kunnen, en hij doet heel vreemd..
mvg FFF

Verwijderd

Topicstarter
FFF, ja er was natuurlijk wel irritatie bij hem. Waarom heb je dan ook de voltage verhoogt ? etc,etc je kent het wel. Ik zeg die cpu kan nooit kapot gaan met het verhogen van 0,1 volt. Maar ja dat is moeilijk te bewijzen voor mij als ie gewoon de avond ervoor zonder problemen uren met zijn computer kan werken, ik heb Žs-middags een nieuwe cpu gekocht en hij kreeg mijn p3-650E met bijbetaling. Geluk bij een ongeluk is dat ik nu een P3-700 E met CBO stepping heb die nu 1008 MHZ loopt op 1,70 volt >:)

Dennis

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Dennis3, waar heb jij die CB0 stepping 700E gekocht, ik ben namelijk ook op zoek naar dat ding, en is dit een SECC of FCPGA uitvoering, OEM of Retail en wat heb je er voor betaald

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 13:45
Dennis3, je was toch voorzichtiger geworden?

:)

Verwijderd

He DENNIS3 , dat is nogeens een manier van upgraden.

Eerst de CPU van je vriend slopen , vervolgens je eigen CPU aan hem verkopen MET bijbetaling (van jou of van hem ?). Daarna naar de winkel gaan en de CPU kopen die je altijd al had willen hebben !!!

MY GOD !!!

R12

Verwijderd

Topicstarter
R2, check mail.

Ik was inderdaad voorzichter geworden.... maar ik kon het toch niet laten. Gelijk uit het doosje retail koeler eraf slopen, wat een kut werk is dat :( , en daarna Orb erop en zonder dat ie 700 MHZ gezien heeft overclocken naar 933 MHZ :).

R12, we hebben beiden hier een voordeeltje uit kunnen slaan

Dennis
Pagina: 1