DVBLink in combinatie met Synology DS415+

Pagina: 1
Acties:

• Killerman1991
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 08:56
Hallo,

Ik las toevallig vandaag een artikel over je nas gebruiken als tv tuner. Dit sprak mij aan en ben eens gaan uitzoeken hoe dit in zijn werk ging.

Eén ding is mij allen niet duidelijk.

Ik woon in veendam en hier kun je de zenders gewoon ontvangen zonder een kaart, maar wij hebben ook een extra pakket waardoor je wel een kaart nodig bent.

Ik heb gelezen dat je een TBS5680 tuner kunt kopen die je als ik het goed begrepen heb aan je nas server kunt hangen.

Vervolgens moet hier een CI+ module (Alphacrypt CAM). Hier kan vervolgens de kaart in van mijn provider.

Als het goed is zou dit moeten werken inclusief de encrypted zenders, corrigeer me als ik het mis heb.

Ik heb een samsung tv met tizen erop. Hier kun je de DVBLink app op installeren. Kan ik dan via deze app ook tv kijken inclusief de encrypted zenders?

Ik ben namelijk maar in het bezit van 1 kaart van mijn provider, dus als deze in de nas komt ben ik mijn extra zenders op de normale tv kwijt aangezien die weer encrypted zijn en de kaart niet in de tv zit.

Als ik bij iemand anders ben en ik zit op wifi, kan ik dan via mijn telefoon en tablet tv kijken inclusief de extra zenders?

Dit staat niet echt duidelijk uitgelegd op het internet.

Alvast bedankt voor de moeite.

Verwijderd

Hallo Killerman1991

Op de website van DVBLogic, de ontwikkelaar van de software waarmee je een NAS in een TVServer verandert, is een handige wizard, in het Nederlands geplaatst waarmee eenvoudig bepaald kan worden wat je nodig hebt o.b.v. je NAS. Deze wizard vind je direct op de homepage onderaan via de knop "Start nu". Er is ook een installatie video te vinden

DVBLogic heeft voor de zenders die zonder smartcard te ontvangen zijn (bijv. Ziggo ongeveer 30 zenders) ook een complete oplossing van hardware en software, TVButler genaamd. Dit om het eindgebruikers gemakkelijker te maken en een eigen volledig ondersteunde hardware te bieden, voor de zenders die zonder smartcard te ontvangen zijn.

De TV server software in dit pakket, DVBLink, streamt je live TV zenders en eigen opnames naar verschillende clients in het thuisnetwerk of onderweg via een mobiel netwerk (in binnen- en buitenland). Ondersteunde clients zijn o.a. iOS en Android (via gratis App), DLNA apparaten, PC en Laptop via browser interface, XBMC/Kodi enz. Het systeem is zelfs uitbreidbaar met meerdere tuners voor een multi tuner NAS systeem.

Er zijn ook andere tuners van andere merken die door de DVBLink software worden ondersteund, echter hier is geen garantie op volledige en juiste werking te geven. Hier vind je ook tuners die met versleutelde zenders overweg kunnen, mits deze nog via het oude CI protocol (Alphacrypt) 'ontsleuteld' kunnen worden. CI+ wordt in geen enkele (USB) hardware ondersteund.

Als je meerdere smartcards van je TV aanbieder kunt krijgen en je wilt deze met de DVBLink software op je NAS inzetten is de TT4650CI een betere hardware keuze.

Op de website van DVBLogic is veel informatie te vinden en is geheel Nederlandstalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-09 12:31
TS heeft het over een CI+ module en Alphacrypt.
Dat kan niet. Hier is TS onduidelijk in.
Of je hebt een CI+ smartcard met dito CI+ module/TV/decoder of je hebt de normale CI variant van alles.
Je kan dat niet mixen met elkaar.

Als TS inderdaad een CI+ kaart heeft, zijn alle NAS oplossingen en gecodeerd kijken niet mogelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door cornfed99111 op 25-09-2015 21:32 ]