Nu mijn laptop begint te piepen en te kraken bij het gebruik van Photoshop en Lightroom ben ik op zoek naar een heuse desktop-configuratie voor bovenstaand werk. Ik zal er vooral foto's op bewerken, office gebruiken en een beetje internetten. Van mijn ouders kan ik een oude desktop-kast met harde schijf, dvd-speler en voeding overnemen. Mooi, want dat scheelt toch weer wat euro's. Twijfel zit vooral in de zwaarte van de processor en de videokaart. 27 inch (namelijk één van de redenen om over te stappen op desktop) is een vereiste. Verder moet de boel gewoon smooth draaien en redelijk pittige (samenvoegen HDR) bewerkingen aankunnen zonder ellenlange wachttijden. Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen adviseren.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk fotobewerking, office en internetgebruik. In ieder geval geen zware games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 900 euro, liefst minder. Dat budget is enigzins krap, maar wellicht toch haalbaar.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Kast, voeding, dvd-speler en harde schijf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Naast de desktop-configuratie, in ieder geval een beeldscherm en een cardreader. Liefst inbouw. En ik denk dat een videokaart ook geen overbodige luxe is, gezien dat Lightroom 6 gebruik kan maken van deze GPU.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen enkele voorkeur voor welk merk dan ook, behalve Apple. Daar zit ik niet op te wachten.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De desktop staat op zolder, dus schoonheid is geen enkel issue. Wel belangrijk dat het geluidsniveau binnen de perken blijft.
Ga je overklokken?
Nope.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop op een degelijk advies, met name op de zwaarte van de componenten. Ik heb onderstaand een voorzet gedaan. Dank alvast!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk fotobewerking, office en internetgebruik. In ieder geval geen zware games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 900 euro, liefst minder. Dat budget is enigzins krap, maar wellicht toch haalbaar.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Kast, voeding, dvd-speler en harde schijf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Naast de desktop-configuratie, in ieder geval een beeldscherm en een cardreader. Liefst inbouw. En ik denk dat een videokaart ook geen overbodige luxe is, gezien dat Lightroom 6 gebruik kan maken van deze GPU.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen enkele voorkeur voor welk merk dan ook, behalve Apple. Daar zit ik niet op te wachten.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De desktop staat op zolder, dus schoonheid is geen enkel issue. Wel belangrijk dat het geluidsniveau binnen de perken blijft.
Ga je overklokken?
Nope.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop op een degelijk advies, met name op de zwaarte van de componenten. Ik heb onderstaand een voorzet gedaan. Dank alvast!

# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-4690 Tray | € 223,15 | € 223,15 |
1 | ASRock Fatal1ty B85 Killer | € 68,95 | € 68,95 |
1 | MSI N730-4GD3V1 | € 77,95 | € 77,95 |
1 | TP-Link TL-WN851N | € 9,04 | € 9,04 |
1 | Philips 277E6EDAD Zwart | € 202,34 | € 202,34 |
2 | Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C10 | € 78,95 | € 157,90 |
1 | Crucial BX100 250GB | € 79,95 | € 79,95 |
1 | Sharkoon Media Reader III | € 11,16 | € 11,16 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 830,44 |
[Voor 48% gewijzigd door Dexter35 op 23-09-2015 16:03]