Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Computer zakelijk gebruik (max. 600 euro)

Pagina: 1
Acties:

• Flavio_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05-08 21:27
Het zoveelste topic van iemand die op zoek is naar een laptop. Heb ontzettend veel voorwerk gedaan en ben ook in verschillende winkels al wezen kijken naar modellen / type schermen (etc.), dus ben benieuwd wat jullie hiervan vinden!

Situatie nu?
In het bezit van een Vostro 1000 uit 2008 (15,6" / AMD TL60 / 2GB RAM / 120 GB HDD / VISTA), maar hierop kan ik slechts enkele documenten openen en een Google Chrome scherm met enkele tabbladen en de boel loopt vast i.v.m. te weinig geheugen. Aangezien de laptop oud is en ik deze vanaf nu dagelijks nodig ga hebben, toch besloten om te investeren in een nieuwe laptop.

Wat ga je met je laptop doen?
E-mailen (Thunderbird) / OpenOffice / GoogleDrive / Dropbox / Internet (waarbij er soms tijdelijk tientallen tabbladen op kunnen staan). Eigenlijk betreft het echt het pure basiswerk, hooguit is een filmpje op Youtube kijken in de pauze of een zelfgemaakt Full HD filmpje laten zien aan een familielid (zeer sporadisch!)
Wil echt puur de scheiding houden tussen zakelijk en privé, al het overige (foto- / videobewerking) doe ik op mijn vaste computer.

Wat is je budget?
Zat te denken aan maximaal 600 euro (incl. de BTW, om het even makkelijk te houden)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Zal hem ongeveer 3 a 4 dagen gaan gebruiken bij mij thuis en de overige dagen ergens op locatie.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
- 1920*1080 (denk wel het meest interessant, ondanks dat ik er niet op game / fotobewerking / etc op doe)
- Anti Glare / Mat scherm (mijn vriendin heeft een laptop met een glanzend scherm en daar is niet in te werken, aangezien er een raampartij achter me aanwezig is...)
- SSD
- 8 GB RAM (of 4 GB met uitbreidingsmogelijkheden naar 8)
- 15,6"

Vooraf had ik een selectie gemaakt met o.a. de volgende laptops (type nummers even achterwege gelaten):
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/whxphl.jpg

Toen dacht ik nog dat een glanzend scherm goed zou kunnen, maar hier ben ik toch op terug gekomen. Ook denk ik dat een Full HD scherm toch wel prettig werken is, al is een laptop met een mindere resolutie wellicht toch nog een optie. Tot slot zaten er wat laptops tussen zonder SSD of 4 GB RAM, maar gezien de prijzen kon ik een dergelijke upgrade zelf nog later uitvoeren. Er zat zelfs een laptop bij met een IPS scherm, helaas ook glanzend.

Veelgenoemde Lenovo Z50-70 ook bekeken, maar vond ik het toetsenbord veel te matig van (deinde helemaal door in het midden), anders was dit (met achteraf een SSD en wat geheugen erbij) ook een goede optie geweest.
Eén verkoper kwam nog met een MacBook Air 13" op de proppen, maar dit vind ik veel te veel geld.

Om een lang verhaal kort te maken, de volgende opties blijven voor mij over:

1) ACER ASPIRE E5-573-37QE
http://www.laptopshop.nl/...r-aspire-e5-573-37qe.html
599 euro

i3 5005u / 4GB RAM / 128GB SSD / 15,6" / Anti Glare TN / Fulld HD 1920*1080 / Share Intel HD Graphics 5500

Mijn gedachte:
- Voldoet bijna aan al mijn eisen!
- Processor is denk wel een beetje 'overkill' voor wat ik er mee wil doen?
- 4 GB RAM is direct of later nog bij te pluggen

2) ACER ASPIRE E5-573-325A
http://www.laptopshop.nl/...r-aspire-e5-573-325a.html
649 euro

i3 4005u / 8GB RAM / 128GB SSD / 15,6" / Anti Glare TN / Fulld HD 1920*1080 / Share Intel HD Graphics 4400

Mijn gedachte:
- Voldoet aan al mijn eisen!
- Processor en interne videokaart zijn iets minder, maar wel goed genoeg voor wat ik er mee wil doen vermoed ik
- 8GB RAM aanwezig + later nog met 8 GB uit te breiden
- Zou het m.b.t. de toekomst beter zijn om voor het eerste model te gaan (nieuwere processor / interne videokaart) en eventueel direct / later dit geheugen van 4GB te verdubbelen?

3) Acer Aspire V3-371-39C5
https://www.dixons.nl/lap...8/acer-aspire-v3-371-39c5
699 euro

i3 4005u / 4GB RAM / 240GB SSD / 13,3" / Fulld HD 1920*1080 / Share Intel HD Graphics 4400

Mijn gedachte:
- Aangezien ik de laptop veel thuisgebruik en indien onderweg meeneem, is een 15,6" wellicht net zo interessant
- Ultrabook, extreem dun en mooie uitstraling
- Stuk boven budget.. Extra geld denk ik niet waard, zeker niet wat je ervoor krijgt in vergelijking met de andere 2 modellen (groter scherm).
- Dacht dat het scherm niet glanzend was, maar kan dat nergens meer concreet terugvinden. Ook in de Mediamarkt hadden ze een soortgelijke laptop zag ik vanmorgen, staat alleen niet op hun website.

Wat vinden jullie van bovenstaande modellen? Heb zelf altijd een Dell gehad, maar mijn vriendin heeft nu wel een Acer (Aspire 9300), ziet er wel goed uit vind ik. Qua merkenbetrouwbaarheid zet ik zelf echter mijn vraagtekens bij het merk, maar vindt maar eens wat anders voor mijn budget!

Ben benieuwd naar jullie gedachte! :)