Eerste game PC

Pagina: 1
Acties:

• Noctes
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 28-06-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen op, ik hoop, hoge settings. Nu speel ik voornamelijk DotA maar er zijn ook wel een aantal RTS games die ik af en toe speel en wanneer ik dat doe wil dat optimaal kunnen doen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik begon met een budget van rond de 1000 maar nadat ik zelf al samen met een vriend een aantal dingen had uitgezocht is dit toch gestegen naar rond de 1150. Eigenlijk wil ik hier ook niet ver boven gaan eindigen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een monitor namelijk een LG W2343T-PFF en een muis namelijk een Razer Deathadder.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen bepaalde voorkeuren voor een merk. Ik zoek gewoon de beste onderdelen om een uitstekende PC te maken voor de beste prijs.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Energieverbruik is geen probleem ( ik woon inclusief ;) ) maar een systeem dat niet al teveel lawaai maakt vind ik wel vrij ideaal.

Ga je overklokken?
Eventueel in de toekomst

Wat verwacht je van ons?
Wat ik van jullie vraag en waarbij ik hoop dat jullie kunnen helpen is eigenlijk vrij simpel. Ten eerste is dit mijn eerste keer dat ik een eigen systeem uitzoek/bouw dus ik ben vrij bezorgd of ik de goede keuzes heb gemaakt vooral omdat het niet ontzettend goedkoop is. Daarom wil ik graag weten wat jullie van mijn huidige build vinden en of jullie denken dat het te verbeteren valt. Ten tweede zoek ik nog goede tips voor een nieuw toetsenbord. Ik heb jarenlang nu op een laptop toetsenbord gespeeld en ik zoek eigenlijk iets dat of een makkelijk transitie heeft van zo'n soort toetsenbord of gewoon zo goed is dat jullie overtuigd zijn dat ik hem moet hebben :*)

Verder
Ik ben mij bewust dat mijn huidige keuze voor intern geheugen niet heel lang meer mee zal gaan maar ik wilde ergens op besparen en ik heb geen probleem met een onderdeel vervangen over ruim een jaar tijd. Verder als iemand nog enige tips heeft; alle zijn welkom!

Mijn huidige build:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 258,90€ 258,90
1Gigabyte GA-Z170XP-SLI€ 132,95€ 132,95
1MSI Radeon R9 390 8GB Gaming€ 352,95€ 352,95
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 46,95€ 46,95
1NZXT S340 Colour Edition Zwart/Blauw€ 63,-€ 63,-
1Noctua NH-U9B SE2€ 46,90€ 46,90
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 52,50€ 52,50
1Corsair RM550€ 102,95€ 102,95
1Crucial BX100 250GB€ 79,95€ 79,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.137,05

Alvast veel dank!

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-11 14:45
Goed systeem, kan niet anders zeggen. Het kan eventueel stukken goedkoper met een Haswell build (i5-4460, B85 moederbord), maar het is wel leuk om het nieuwste spul te hebben. Processor en moederbord zijn goed.

Verder prima videokaart, ik ben persoonlijk wel onder de indruk van de R9 390. Hij presteert op meerdere vlakken net wat beter dan de GTX 970 al is dat wel met een veel hoger verbruik. Daarentegen zit je wel veilig met DirectX 12 (ben trouwens niet op de hoogste van de laatste ontwikkelingen rond deze issue) en veel geheugen (mocht dit in de toekomst nodig zijn).

Overige onderdelen zijn ook gewoon prima. Bespaar nog een paar tientjes met de pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular. Verder zul je ook doorkomen met een pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2.

Edit: Waarom gaat dat geheugen niet lang mee? Als de tijd komt dat 8GB te weinig is, prik je er gewoon wat reepjes bij. :)

[ Voor 6% gewijzigd door JoepD op 23-09-2015 14:07 ]

• moret14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-10 11:01
Ik vermoed, gezien de kwaliteit van de onderdelen, dat Noctes die paar tientjes wel er wel voor over heeft. De RM series voedingen is geoptimaliseerd voor stilte (er zelf een hebbende kan ik zeggen dat ze die marketing waarmaken) en Noctua is het voorbeeldmerk voor stille koelers.

Verder is het een erg goede build, en de 390 is inderdaad een gave kaart. Goede keuze!

• deter83
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-11 18:19
Interessant, ik ben naar een soortgelijk systeem op zoek. Mag ik vragen wat je overweging is om voor Skylake te gaan in plaats van een soortgelijk lijstje op Haswell voor een stuk minder geld? Het is precies zo'n kantelmoment nu.

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-11 14:45
deter83 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 14:47:
Interessant, ik ben naar een soortgelijk systeem op zoek. Mag ik vragen wat je overweging is om voor Skylake te gaan in plaats van een soortgelijk lijstje op Haswell voor een stuk minder geld? Het is precies zo'n kantelmoment nu.
Skylake neem je momenteel eigenlijk om simpelweg het nieuwste te hebben (er zijn natuurlijke meerdere voordelen t.o.v. Haswell). Mainstream gebruikers zullen de verschillen niet echt gaan merken. Verder zijn de verschillen in geld niet gigantisch. Een i5-4460 kost ca. 180 euro en een i5-6400 kost 200 euro (overigens geen idee hoe deze presteert). De moederborden kosten zowat hetzelfde. Zelfde verschil geldt voor de K-varianten, al zijn de moederbordjes in dit geval wel een paar tientjes duurder. Zit je op een krapper budget, gewoon Haswell nemen, gaat nog jaren mee.

[ Voor 6% gewijzigd door JoepD op 23-09-2015 15:11 ]

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:30
Ik zou idd ook voor een haswell systeem gaan, gaat de komende jaren makkelijk mee en is een stuk goedkoper zonder dat het veel langzamer is. Pak even een andere voeding die is nogal duur an intern qua componenten niet geweldig. Een S12G 450watt is al super!

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:30
Nadeel van haswell is gewoon het oudere platform.
En verder is alle RAM die je daar voor koopt oud en moet je bij de volgende update iig vervangen.

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:34

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

cannibal schreef op donderdag 24 september 2015 @ 07:59:
Nadeel van haswell is gewoon het oudere platform.
En verder is alle RAM die je daar voor koopt oud en moet je bij de volgende update iig vervangen.
wat is volgens jou dan het verschil tussen haswell ram en skylake ram :?

skylake is gewoon money waste, omdat het de hoge meer prijs niet waard is

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:30
Johan9711 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 08:07:
[...]
wat is volgens jou dan het verschil tussen haswell ram en skylake ram :?

skylake is gewoon money waste, omdat het de hoge meer prijs niet waard is
Het type.... :? DDR3 versus DDR4
Tuurlijk zijn er een paar borden voor Skylake welke DDR3 slikken, maar die zie je over een jaar haast niet meer en beperkt zeer je keus.
Prijsverschil is momenteel niet groot meer tussen deze 2 en DDR4 wordt gewoon het geheugentype van de komende platformen.

• Noctes
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 28-06-2024
Bedankt voor jullie antwoorden!
Ik heb de alternatieven die jullie hier aanraden overwogen en ik heb er wel bewust voor gekozen voor de Skylake te gaan omdat die toch naar verwachting langer meegaat. Ik ben blij te horen dat het systeem er in het algemeen wel goed uit ziet verder. Zoals het er nu uitziet blijf ik dus ook bij mijn huidige build.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:39
Als je zegt alleen mogelijk gaat overclocken is het dan niet handiger om een B of H moederbord te combineren met een i5 6500? Scheelt een hoop geld als je uiteindelijk NIET gaat overclocken.

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-11 00:23
Met de game en genre die je opnoemt denk ik dat de videokaart wel zwaar overkill is.
Dan zou een gtx 950 of een 270(x) denk ik ook nog wel genoeg zijn.
Dit zou weer ruim besparen op je budget.
Wil je ook AAA games spelen is de 390 wel een goede keuze.
Pagina: 1