Mede-tweakers. Ik heb een IIS website met Dynamic Data om wat tabellen te beheren. In mijn testomgevingen werkt het prima met SQL Authetication. Echter, op onze productie omgeving maken we gebruiken van Windows Authentication met specifieke accounts.
Nu krijg ik het niet voor elkaar om de application pool en/of website onder zo'n specifiek account te laten draaien.
Mijn connection string is als volgt in de web.config;
Met anonymous authetication krijg ik de volgende melding:
Door de application pool te laten draaien onder een identity wat gelijk is aan het geautoriseerde AD account, krijg ik de melding:
Dit zal zijn omdat de identity niet daadwerkelijk een koppeling heeft met de AD.
Nu ben ik hier wat mee aan het klooien geweest:
MSDN: How to: Access SQL Server Using Windows Integrated Security
Maar het is niet de bedoeling dat de impersonate van de gebruiker gaat, maar van een vooraf gespecificeerd account.
Iemand die hier een oplossing voor heeft? Ik weet het even niet meer
...
Nu krijg ik het niet voor elkaar om de application pool en/of website onder zo'n specifiek account te laten draaien.
Mijn connection string is als volgt in de web.config;
code:
1
| <add name="Connectie" connectionString="Data Source=DB\Instance01;Initial Catalog=Tabel;Integrated Security=true;" providerName="System.Data.SqlClient"/> |
Met anonymous authetication krijg ik de volgende melding:
code:
1
| [SqlException (0x80131904): Login failed for user 'DOMAIN\SERVER$'.] |
Door de application pool te laten draaien onder een identity wat gelijk is aan het geautoriseerde AD account, krijg ik de melding:
code:
1
| [SqlException (0x80131904): Login failed for user 'DOMAIN\USER123$'.] |
Dit zal zijn omdat de identity niet daadwerkelijk een koppeling heeft met de AD.
Nu ben ik hier wat mee aan het klooien geweest:
MSDN: How to: Access SQL Server Using Windows Integrated Security
Maar het is niet de bedoeling dat de impersonate van de gebruiker gaat, maar van een vooraf gespecificeerd account.
Iemand die hier een oplossing voor heeft? Ik weet het even niet meer