Wat ga je met je laptop doen?
Een vriend van me is op zoek naar een laptop voor zijn studie waarbij ze Revit 2015 3D gaan gebruiken. Het wordt geen workstation omdat hij hem mee moet nemen telkens.
Wat is je budget?
Maximaal €900,- het liefst goedkoper
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, daarom is een workstation geen optie
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik werk zelf veel met Lenovo, maar iets anders mag ook gewoon.
Schermgrootte 15 inch i.v.m. mobiliteit, resolutie maakt niet zoveel uit
Verder zal hij er weinig mee doen: internetten en Office.
Het eisenlijstje vanuit de opleiding:

Dit lijkt me nog niet zo veeleisend, want een laptop van 500 eu voldoet hier ook prima aan. Vermoed wel dat een HD5500 niet voldoende is. Een krachtigere videokaart is misschien beter?
Qua processor denk ik dat een I5 5200U hier voldoende in is en ook voor de toekomst geschikt is.
Deze laptop heb ik zelf gevonden: pricewatch: Asus R556LA-DM1873T en voldoet aan de opties. De 1TB schijf is dan wel een beetje overkill
Hebben jullie nog suggesties?
Een vriend van me is op zoek naar een laptop voor zijn studie waarbij ze Revit 2015 3D gaan gebruiken. Het wordt geen workstation omdat hij hem mee moet nemen telkens.
Wat is je budget?
Maximaal €900,- het liefst goedkoper
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, daarom is een workstation geen optie
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik werk zelf veel met Lenovo, maar iets anders mag ook gewoon.
Schermgrootte 15 inch i.v.m. mobiliteit, resolutie maakt niet zoveel uit
Verder zal hij er weinig mee doen: internetten en Office.
Het eisenlijstje vanuit de opleiding:

Dit lijkt me nog niet zo veeleisend, want een laptop van 500 eu voldoet hier ook prima aan. Vermoed wel dat een HD5500 niet voldoende is. Een krachtigere videokaart is misschien beter?
Qua processor denk ik dat een I5 5200U hier voldoende in is en ook voor de toekomst geschikt is.
Deze laptop heb ik zelf gevonden: pricewatch: Asus R556LA-DM1873T en voldoet aan de opties. De 1TB schijf is dan wel een beetje overkill
Hebben jullie nog suggesties?