HP Pavilion start niet meer. (Recovery loop)

Pagina: 1
Acties:

• Rik_V
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 15:25
Hoi Tweakers,

Na eens gezellig bij mijn ouders op bezoek te zijn geweest kreeg ik een defecte laptop mee waar zakelijke E-mail lokaal op staat. (Outlook)

Betreft een HP Pavilion 11 Touchsmart (Beatsaudio versie) met Windows 8.

Nu heeft de laptop het volgende probleem;
Bij het aanzetten zie je dat het scherm aan gaat. Vervolgens duurt het bijna 5 min voordat er in het scherm komt te staan "Automatisch herstel voorbereiden".

Na nog eens 5 minuten wachten komt er een scherm met deze info:

HERSTEL

Een vereist apparaat is niet aangesloten of niet toegankelijk.
Foutcode 0xc0000185

U moet de herstelhulpprogramma's op uw installatiemedium gebruiken.... (plus nog standaard verhaal)

Enter voor opnieuw
F8 opstart instellingen
Esc voor UEFI-firmware instellingen

Het maakt vervolgens niets uit waar ik op druk wat het scherm blijft erna verlicht net als bij het eerst opstarten en vervolgens komt die weer op "Automatisch herstel voorbereiden" uit.

Zelf kom ik na heel lang wachten in een bootmenu terecht (door F8 of iets anders weet niet eens zeker welke combinatie). Waarna ik USB kies (laptop heeft geen CD/DVD drive) maar daar gaat die ook niet op verder.
Heb een Bootable Windows 8 USB stick gemaakt voor herstel.

Ik krijg het gevoel dat er mee aan de hand is aangezien alles heel lang duurt. De 5 minuten die ik aangeef zijn ook niet overdreven. Ik ben bang dat ik verder niets kan doen omdat ik nergens vanaf kan booten en hij ook niet normaal wil starten. Googlen op het probleem heeft me tot zover geholpen maar zonder te kunnen booten van Media kom ik niet verder.

Is dit een geval terug sturen (garantie) of kan ik nog iets doen naast bestanden veilig stellen door HDD in mijn eigen PC te hangen?

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:10
Linux usb bootable al geprobeerd?
Dan zou je daarin misschien kunnen proberen te booten, en alle data veilig te stellen.

• Rik_V
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 15:25
Nou het probleem is dat die na het bootmenu weer terug in de loop gaat. Aangezien dat pas na een aantal minuten duidelijk wordt vraag ik me af of er niet gewoon echt wat stuk is. Dit hoort normaal secondes te duren, geen minuten.