acer aspire 5750 warmte / zwart scherm

Pagina: 1
Acties:

• Javo_killer
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21-08 08:57
Hallo Tweakers,

Ik zit met een dillemma. Bovengenoemde laptop (i5,6gb) heb ik sinds 2012 en recent is de HDD door mij vervangen. De laptop geeft echter af en toe een schermissue in de zin dat hij soms zomaar een zwart scherm toont waarbij er aan de linkerzijde dunne rode lijntjes te zien zijn die verspringen.
De enige fix is een reboot.
Verder voelt de laptop vrij heet maar ik heb begrepen dat dit erbij hoort, openhardware monitor geeft CPU temps tussen de 50-70 graden aan.
Gevoelsmatig is hij zo warm dat ik hem nog wel kan vasthouden.
Kunnen jullie inschatten wat de mogelijke oorzaak is van de scherm problemen en in welke orde van grootte de herstelkosten liggen?
Gezien de i5 en 6GB wil ik hem liever niet vervangen maar dit is afhankelijk van jullie antwoorden.

Ik ben benieuwd.

Alvast bedankt voor jullie genomen tijd.

Groet,

J'avokiller

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Javo_killer schreef op woensdag 23 september 2015 @ 12:17:
Kunnen jullie inschatten wat de mogelijke oorzaak is van de scherm problemen en in welke orde van grootte de herstelkosten liggen?
Als het probleem na elke reboot is opgelost. Vermoed ik dat er iets mis is met de video drivers. Heb je deze al een keer geupdate?

• Javo_killer
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21-08 08:57
Hi Rens,

Er is idd een nieuwere driver beschikbaar, ga deze installeren. Indien het probleem alsnog terugkomt post ik het.

Thanks.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Javo_killer schreef op woensdag 23 september 2015 @ 14:21:
Hi Rens,

Er is idd een nieuwere driver beschikbaar, ga deze installeren. Indien het probleem alsnog terugkomt post ik het.

Thanks.
Succes! Hopelijk blijft het probleem nu weg.