Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

"Afbeelding link" in handtekening outlook

Pagina: 1
Acties:

• kezzamania
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-12-2021
Beste Tweakers,

Vanuit ons ERP pakket worden o.a. offertes automatisch verzonden (gaat via outlook 2010/2013). De opmaak (bijv. de handtekening) van deze mails kunnen we zelf samenstellen. Hierbij maak ik o.a. gebruik van ons bedrijfslogo als afbeelding in de handtekening. Nu heeft één klant problemen bij het openen van deze mails. Dit duurt vrij lang en men krijgt dan de volgende melding in outlook: contact opnemen met: \\server\logo.png

Dit adres is de locatie waar de afbeelding opgeslagen is. Maar alle andere klanten krijgen deze melding niet. Dus mijn vraag is of dit bijv. een instelling in outlook is wat de klant kan instellen of dat wij iets moeten gaan aanpassen. Ik kan uiteraard ook een link maken naar onze website voor een afbeelding maar ik ben toch benieuwd of dit anders op te lossen is.

Voor de volledigheid. Wij maken gebruik van Exchange 2007 en op onze clients draait Outlook 2010/2013.
Ik heb begrepen dat de klant gebruik maakt van Outlook 2010.

Bij voorbaat dank.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-11 22:06

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het is ook niet handig om een plaatje te linken vanaf een interne locatie. Plaatjes in handtekeningen worden altijd via een publiek benaderbare link weergegeven (die dus niet te zien is als je mail client externe plaatjes blokkeerd) of direct embedded.

Commandline FTW | Tweakt met mate