• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:23
Te eerste: ik plaats dit bericht hier, omdat ik denk dat het beste hier past. Hier hebben ze wel verstand van cd's / thermostaten / electra ed hoop ik.

Ik heb een Nefit Smartline HRC 24 cv ketel. en had een chronotherm III thermostaat daarop.
Toen ik de batterijen gewisseld had, gaf deze opeens een hele verkeerd temperatuur aan (27,5graden).
Ik dacht eerst: "ik heb hem in me handen gehad, en zal daarom hoger geven". Dus op de muur gehangen en een paar uur later gekeken: nog steeds 27,5 graden.
Ding ontregelt door batterij vervangen: batterijen omgekeerd erin gedaan (dan zou hij resetten). en weer goed erin gedaan: nog steeds 27,5 graden.

Toen maar eens een simpele oude thermostaat moduline 15 erop gedaan. en ja hoor. prima temperatuur.
Alleen toen ging ik slapen en kwam vanochtend beneden: 31 graden ...

Ik snap er helemaal niks meer van. Wat kan hiervan de oorzaak wezen? kan toch niet wezen dat beide opeens een hogere temperatuur aangeven?

In de kamer was het echt niet zo warm....

Edit:
Ik kwam erachter bij het ophangen van de moduline 15 dat hij als aan/uit aangesloten zat (stonden drie streepjes op display). Heb daarna hem als modulerend aangesloten. en toen deed hij het goed.

[ Voor 9% gewijzigd door Rusky op 23-09-2015 11:47 ]

mijn pc

• TheunG
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-02-2021

TheunG

Voor al uw bouwproblemen

Misschien de maximale instelbare temperatuur?

Gewoon de temperatuur handmatig lager instellen? Dat is het enige wat in mij opkomt.

Specs: Asus Sabertooth 990FX R2.0, AMD FX-8320, Kingston HyperX Predator KHX28C12T2K2/8X, Asus GTX780-DC2OC-3GD5 & Asus ROG Swift

• Rusky
TheunG schreef op woensdag 23 september 2015 @ 11:02:
Misschien de maximale instelbare temperatuur?

Gewoon de temperatuur handmatig lager instellen? Dat is het enige wat in mij opkomt.
Ik bedoel met de temperatuur: de gemeten kamertemperatuur. En niet de ingestelde temperatuur

mijn pc

• CyberFR
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:04
Je kan de temp. weergave in een installateurs menu aanpassen. (Installateurs handleiding). Deze is te vinden op internet. Op dit moment kan ik alleen van de 4 vinden maar ik kan me ergens vaag herrinderen dat het voor de 3 vergelijkbaar werkt. zie: http://www.dirkverhees.nl/files/honeywell-chronotherm.pdf

Je kan Honeywell ook een mailtje sturen met de vraag of je de installatie handleidng mag ontvangen ivm met het aanpassen van de weergave temp. Mijn ervaring is dat ze deze wel naar je toe sturen. (heb op een blauwe maandag op hun help desk gezeten... ;))

[ Voor 29% gewijzigd door CyberFR op 23-09-2015 12:52 ]

PVoutput---->3825wp

• Rusky
CyberFR schreef op woensdag 23 september 2015 @ 12:50:
Je kan de temp. weergave in een installateurs menu aanpassen. (Installateurs handleiding). Deze is te vinden op internet. Op dit moment kan ik alleen van de 4 vinden maar ik kan me ergens vaag herrinderen dat het voor de 3 vergelijkbaar werkt. zie: http://www.dirkverhees.nl/files/honeywell-chronotherm.pdf

Je kan Honeywell ook een mailtje sturen met de vraag of je de installatie handleidng mag ontvangen ivm met het aanpassen van de weergave temp. Mijn ervaring is dat ze deze wel naar je toe sturen. (heb op een blauwe maandag op hun help desk gezeten... ;))
In die handleiding staat dat je ongeveer 1,5 graden op / neer kan bijstellen. Toen hij bij mij die 27,5 graden gaf was het eerder rond de 18 graden binnen, dus ben bang dat dat niet gaat werken.
Ook vind ik het vreemd dat de Moduline 15 het ook verkeerd aangeeft...

mijn pc

• CyberFR
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:04
Nee daar schiet je dan weinig mee op dan inderdaad. Heb wel vaker gehoord dat de temp. sensor niet helemaal volgens behoren werkt dus je bent niet de enige met dit probleem. ;)

Wat je nog wel kan controleren (your never know..) of de muur waar de thermostaat op hangt niet warm is door een verwarmingbuis, of door een andere externe bron zoals een koelkast die aan de andere kant van de muur staat. Of te wel is de muur ook 18 graden?

Mocht dit het niet zijn zou ik gewoon als ik jou was het programma er op aanpassen door met een hoge temperatuur te programmeren of een andere klok thermostaat ophangen.

Ik heb ook wel eens gehoord dat het zou helpen door de thermostaat een paar uur in de vriezer te leggen.
Vind het zelf een gek verhaal en zal het zelf als laatste redmiddel gebruiken, dus net voor de handeling voordat ie naar de prullebak gaat.

PVoutput---->3825wp

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 16:54
Staat de zon op de muur met/of de thermostaat?

Loopt er een warmwater of cv leiding in de muur waar de thermostaat hangt?

• Rusky
Xiphalon schreef op woensdag 23 september 2015 @ 15:02:
Staat de zon op de muur met/of de thermostaat?
's ochtends vroeg om 7:00 niet echt nee...
Loopt er een warmwater of cv leiding in de muur waar de thermostaat hangt?
geen warm water nee, cv leidingen lopen over de muur heen (6mtr verderop).

Koelkast staat ook niet tegen andere kant aan.
(en 31 graden is ook wel een beetje erg veel)

mijn pc

• liquid_ice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:19
Mijn oude (nefit) thermostaat gaf altijd 2 a 3 graden teveel aan.
Nu heb ik een Honeywell en die geeft het juist aan.

Geijkt met een andere digitale meter, ga er vanuit dat als die en de Honeywell hetzelfde aangeven dat het dan maar goed moet zijn ;)

Klus page: http://klusthuis.blogspot.com

Pagina: 1