Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Printdriver vervangen Server 2008R2

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views

• H8M3CuzUaintM3
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-03-2024
In een bedrijfs platform staat een Multifunctional waarvan naar alle waarschijnlijkheid de driver corrupt is.
Voor deze desbetreffende printer zijn nieuwe PCL6 drivers uit. Als ik deze vanuit printmanagement koppel aan de printer, wordt dit dan automatisch applied bij de gebruikers na bijvoorbeeld een herstart of moeten de gebruikers eerst de printer verwijderen en opnieuw toevoegen?
Het lijkt me als er 800 gebruikers gebruik maken van die printer dat je niet voor iedereen de printer gaat verwijderen en opnieuw gaat toevoegen.

Kan iemand mij uitleggen hoe dit precies werkt, wordt het automatisch doorgevoerd na het wijzigen vanaf de printserver?

[ Voor 10% gewijzigd door H8M3CuzUaintM3 op 23-09-2015 10:15 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:17

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je zelf al wat onderzocht hoe dat gaat met een Microsoft Windows Printserver en GPO-based provisioning? Geef ook even wat meer informatie hoe de printers nu geconfigureerd zijn naar de clients toe.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• H8M3CuzUaintM3
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-03-2024
Hero of Time schreef op woensdag 23 september 2015 @ 11:03:
Heb je zelf al wat onderzocht hoe dat gaat met een Microsoft Windows Printserver en GPO-based provisioning? Geef ook even wat meer informatie hoe de printers nu geconfigureerd zijn naar de clients toe.
Ik begrijp dat als een printdriver vervangen wordt op de printserver dat hij naar elke printspooler wordt gepushed en dit netjes wordt doorgevoerd.

De reden van de wijziging is dat op een enkele MFP lokaal de preferences benaderd wil worden en dan de explorer crashed. De ene keer crashed die maar dan ook bij iedereen, de andere keer als iemand de preferences wilt benaderen werkt het naar behoren en crashed explorer niet...

Het vreemde is, ze hebben hier 6 van die Multifunctionals staan maar 1 heeft dit elke keer... de anderen hebben dit issue niet.

[ Voor 7% gewijzigd door H8M3CuzUaintM3 op 23-09-2015 14:19 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

supra_indo schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:14:
Kan iemand mij uitleggen hoe dit precies werkt, wordt het automatisch doorgevoerd na het wijzigen vanaf de printserver?
Waar heb je nu zelf allemaal al op gezocht?

Als je letterlijk in Google het volgende typt "replace printerdriver windows clients", dan is de eerste hit het onderstaande artikel:

Update and Manage Printer Drivers

In dit artikel staat letterlijk.
To update or change the printer drivers for a printer, use the following procedure. Client computers automatically download and install the updated printer drivers the next time they attempt to print to the printer.
Een klein beetje eigen inzet (tonen) is eigenlijk wel gewenst. Het antwoord op deze vraag was niet zo heel erg lastig te vinden. Vanwege het gebrek aan eigen inzet, gaat dit topic dan ook maar op slot.

Bij deze wel even het verzoek om bij een eventueel volgend topic wel even goed op de eisen en wensen mbt een topicstart te letten.

Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart

[ Voor 13% gewijzigd door Question Mark op 23-09-2015 20:11 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Dit topic is gesloten.