Hallo,
Het lukt mij niet om de windows server 2012 R2 datacenter licentie te actciveren.
Wij maken gebruik van een KMS server voor al onze 2012 R2 servers.
Het betreft hier een fysieke server, de KMS client key is goed ingevuld.
De KMS server setting is cleared dus hij doet een autodiscover op DNS.
Ik log in op de server als domain admin, open een elevated prompt en voer het commando slmgr /ato uit.
Hiermee zou de licentie moeten worden geregistreerd.
Vervolgens krijg ik de foutmelding 0x80070005 Access is denied: the requested action requires elevated privileges.
Ook vanuit de Volume Activation Management tool kan ik de machine wel discoveren maar zodra ik een activatie wil uitvoeren krijg ik wederom een access denied.
In de firewall zie ik geen drops, andere servers in dezelfde OU binnen AD hebben geen enkel probleem met de KMS.
Het gaat om een fysieke machine, met speciale ISDN kaarten.
Hiervoor heeft men aardig wat moeten tweaken heb ik het idee.
Alvast bedankt
Het lukt mij niet om de windows server 2012 R2 datacenter licentie te actciveren.
Wij maken gebruik van een KMS server voor al onze 2012 R2 servers.
Het betreft hier een fysieke server, de KMS client key is goed ingevuld.
De KMS server setting is cleared dus hij doet een autodiscover op DNS.
Ik log in op de server als domain admin, open een elevated prompt en voer het commando slmgr /ato uit.
Hiermee zou de licentie moeten worden geregistreerd.
Vervolgens krijg ik de foutmelding 0x80070005 Access is denied: the requested action requires elevated privileges.
Ook vanuit de Volume Activation Management tool kan ik de machine wel discoveren maar zodra ik een activatie wil uitvoeren krijg ik wederom een access denied.
In de firewall zie ik geen drops, andere servers in dezelfde OU binnen AD hebben geen enkel probleem met de KMS.
Het gaat om een fysieke machine, met speciale ISDN kaarten.
Hiervoor heeft men aardig wat moeten tweaken heb ik het idee.
Alvast bedankt