Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netwerkverkeer bij kopiëren bestanden tussen 2 computers

Pagina: 1
Acties:

• CreatoX
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-10 10:05
Wellicht is hier iemand die snel een antwoord heeft op mijn vraag. Het zal vast ook wel vaker zijn gesteld, maar kon zo het antwoord niet vinden of mijn vraagstelling is onjuist.

De situatie is als volgt:
In een netwerk bevinden zich 3 computers. Computer A, B en C.
Vanaf computer C vind een kopieeractie plaats van bestanden uit shares van computer A naar computer B.

Jullie raden het al:
- Loopt het dataverkeer van A naar B
- Of loopt het dataverkeer van A naar B via C

De reden van deze vraagstelling is omdat wij de netwerkbelasting van computer C omhoog zien gaan bij deze actie. Volgens een kennis zou de data van A naar B moeten gaan en niet via C.

Een link naar een website waarop dit wordt uitgelegd zou mooi zijn :)

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:00
Uit eigen ervaring weet ik dat via rsync (linux, terminal) niet via computer C gaat. Ik heb namelijk grote bestanden vanuit huis gekopieerd, terwijl ik helemaal niet zo'n snelle internetverbinding heb :+.

Gaat de netwerkbelasting echt drastisch omhoog, voor langere tijd?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je gewoon tussen Windows shares sleept in de Explorer gaat het verkeer gewoon via computer C.

• Pinooo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:17
alles is afhankelijk van het gebruikte protocol. Voor smb (windows file transfer) was het vroeger zo dat alles via C liep. tegenwoordig zijn er ook al methodes om dit zonder C te kunnen doen.

• CreatoX
Haha, de meningen zijn dus verdeeld :)

Er wordt gebruik gemaakt van SMB shares (versie weet ik niet). Het gaat in dit geval wel om shares tussen 2 Windows 2003 SP2 servers (I know!).

• Pinooo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:17
ga er maar vanuit dat het verkeer dan via C loopt.

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:46
CreatoX schreef op woensdag 23 september 2015 @ 09:11:
Er wordt gebruik gemaakt van SMB shares (versie weet ik niet). Het gaat in dit geval wel om shares tussen 2 Windows 2003 SP2 servers (I know!).
In dat geval gaat de data via C.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• CreatoX
Bedankt!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het is heel makkelijk: daar waar je de kopieeractie initieert zit ook de controle op het kopieerproces. Dus daar moet ook alle verkeer langs. Dit geldt altijd, tenzij je speciale software gebruikt.

Vwb het voorbeeld van mat.hi.as: als jij een terminal sessie gebruikt werk je op een andere computer. Idem voor RDP.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1