Welk systeem/app gebruiken voor reisblog?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:09
Volgend jaar willen we tijdens een auto-vakantie een blogje bijhouden voor de thuisblijvers.

Vorig jaar heb ik zoiets al eens geprobeerd met wordpress, maar ik vond dat maar onhandig en omslachtig. Dat kan aan mij liggen, maar het was voor mij een hoop geklooi met "pagina's", "berichten" en "reacties", het lukte mij gewoon niet om even snel wat foto's en tekst te plaatsen vanaf de smartphone.

Dit jaar hebben we tijdens onze vakantie gewoon facebook gebruikt, en dat is veel makkelijker. Alleen is het veel "vluchtiger", want je vindt alles naderhand niet zo makkelijk meer terug tussen alle andere berichten. En niet iedereen zit op mijn facebook, collega's bijvoorbeeld niet.

Wat ik eigenlijk zoek is het beste van beiden. Eigenlijk wil ik gewoon een simpel blog, waarin ik dmv een app foto's kan plaatsen met daarbij een kort stukje tekst, waarop mensen dan zouden kunnen reageren. Alles op dezelfde eenvoudige manier zoals facebook.

Ik heb een site met webhosting, daar zou het dan op geïmplementeerd moeten kunnen worden.

Iemand een suggestie?

Catch a smile out there!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:19
Een vriend van mij heeft een WhatsApp groep gemaakt en daarin alles verstuurd. Toen hij thuis kwam na een paar maanden alles netjes afgewerkt in een website.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:10

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 11:51
Ik ben zelf een grote fan van: https://www.polarsteps.com/
Nederlandse startup, je kan dan stappen gewoon delen naar andere netwerken.

Je krijgt ook gelijjk een toffe map & time line van je trip.

[ Voor 3% gewijzigd door ex87 op 23-09-2015 14:44 ]

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 08:02
Misschien toch even opnieuw verdiepen in Wordpress? Als ik het goed heb, hoef je alleen maar het gedeelte 'Berichten' te gebruiken :)

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:42

EnnaN

Toys in the attic

als je wordpress te ingewikkeld vind, is een facebookpage misschien iets voor je? google+ (als je het alleen voor jezelf doet :P ), zo iets?

sig

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Je kunt (of kon in ieder geval) op Facebook ook een openbare link naar een album delen. Maak voor vertrek een map aan, deel die link met de Facebooklozen en je kunt zo foto's online mikken.

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:40
Is http://waarbenjij.nu/ miscchien iets ?

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

• Glenfiddich
ex87 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 14:44:
Ik ben zelf een grote fan van: https://www.polarsteps.com/
Nederlandse startup, je kan dan stappen gewoon delen naar andere netwerken.

Je krijgt ook gelijjk een toffe map & time line van je trip.
Dat ziet er wel heel mooi uit, die foto's en dan automatisch gelinkt aan de plek waar je bent, maar als ik het goed heb kunnen mensen dan niet reageren op je foto's?
Ik breek mijn nek over de reclamebanners op die site, dat wordt hem niet :P
Megajr schreef op woensdag 23 september 2015 @ 15:41:
Je kunt (of kon in ieder geval) op Facebook ook een openbare link naar een album delen. Maak voor vertrek een map aan, deel die link met de Facebooklozen en je kunt zo foto's online mikken.
Gewoon een aparte Facebook-groep is ook nog altijd wel een optie.
Ga ik eens bekijken!

Tot zover al bedankt voor het meedenken iedereen :)

Catch a smile out there!

• Camulos
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-09 22:59

Camulos

Stampert

Ik gebruik daar tumblr voor! Ideaal icm met de app (foto, video, en text). Gebruikte het voor een 3 weekse reis :)

Polarsteps was ook een goed alternatief

Not just an innocent bystander

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:38

Basszje

Reisvaap!]

Voor WP heb je ook een berg apps die je bv direct laten posten zodat je niet op een smartphone hoeft te gaan lopen inloggen etc. Beetje rondspeuren.

Lijkt mij dat elk systeem wel nadelen heeft, zeker als het niet op je eigen site staat ( Facebook heeft rechten om je werken te verkopen - kan zijn dat andere sites dat ook hebben. Gaan je mooie foto's ) . Of accounts die na verloop van tijd weer verdwijnen,

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• Megajr
Glenfiddich schreef op woensdag 23 september 2015 @ 17:44:
Gewoon een aparte Facebook-groep is ook nog altijd wel een optie.
Dat zeg ik niet ;) maar een Facebook pagina kan natuurlijk ook!

• Glenfiddich
Megajr schreef op donderdag 24 september 2015 @ 09:59:
[...]

Dat zeg ik niet ;) maar een Facebook pagina kan natuurlijk ook!
Dat bedoelde ik ook... groepen en pagina's zijn natuurlijk verschillende dingen :P

Catch a smile out there!

• Megajr
Glenfiddich schreef op donderdag 24 september 2015 @ 10:04:
[...]

Dat bedoelde ik ook... groepen en pagina's zijn natuurlijk verschillende dingen :P
Ik wees je er vooral nog even op omdat als je een groep hebt die mogelijk niet zichtbaar is voor mensen zonder Facebook. En dat was juist een van de dingen die je niet wou :P

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Mijn familie doet dat met iCloud photo sharing.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 11:51
Glenfiddich schreef op woensdag 23 september 2015 @ 17:44:
[...]

Dat ziet er wel heel mooi uit, die foto's en dan automatisch gelinkt aan de plek waar je bent, maar als ik het goed heb kunnen mensen dan niet reageren op je foto's?
Klopt helaas, er zitten alleen "likes" in. Wat ik deed: Dag 1 die link sharen op FB, en dan elke paar dagen 1 van me updates sharen naar FB/e-mail. Is inderdaad handmatig, maar ik vind het nog steeds tof om terug te scrollen en de kaart etc te zien.. Soort levend reisverslag.

• Glenfiddich
ex87 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 12:31:
[...]

Klopt helaas, er zitten alleen "likes" in. Wat ik deed: Dag 1 die link sharen op FB, en dan elke paar dagen 1 van me updates sharen naar FB/e-mail. Is inderdaad handmatig, maar ik vind het nog steeds tof om terug te scrollen en de kaart etc te zien.. Soort levend reisverslag.
Ik vind het inderdaad erg mooi, en slim gemaakt met dat automatisch bijhouden van de route en de 'steps'. Maar dood- en doodzonde van de onderliggende techniek dat ze het niet eerst hebben afgemaakt en in feite een halfbakken product hebben gelanceerd; de mogelijkheid om te reageren had er toch op zijn minst bij moeten zitten!

Vooralsnog maak ik gewoon een Facebook pagina. Als het eenmaal zover is dan kijk ik wel verder, hopelijk is polarsteps dan uitgebreid!

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weebly!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:39

Wish

ingwell

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Polarsteps is inderdaad een hele geode, gebruik het al jaren, :)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik zie hier geen reden om dit topic in de besloten Tweakers Lounge te voeren, dus een tikje naar Algemene Zaken.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 23:47
Ik zou toch nog eens kijken naar WordPress, het is echt heel gebruikersvriendelijk.
Vooral voor bloggen is WordPress echt een goede tool en laat dat nou net datgene zijn waar je het voor wil gebruiken.
Aangezien je geen hele site wil gaan opzetten, maar puur een blog, hoef je alleen "Posts" (of in het NL Berichten) te gebruiken. Bovendien is er ook nog een app, in ieder geval voor Android, waar je op je smartphone posts kan aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjosz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-07 19:04
Ik gebruik hiervoor reislogger.nl. Is relatief simpel, ook qua uploaden van foto's en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:32

Sport_Life

Solvitur ambulando

WordPress is geweldig, ik begrijp wat je lastig vind, het is even wennen en de linkjes goed leggen. Eenmaal ingesteld is het makkelijk en je kunt ook offline typen en uploaden zodra je verbinding hebt in bv hotel.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• Glenfiddich
Sport_Life schreef op maandag 28 september 2015 @ 22:19:
WordPress is geweldig, ik begrijp wat je lastig vind, het is even wennen en de linkjes goed leggen. Eenmaal ingesteld is het makkelijk en je kunt ook offline typen en uploaden zodra je verbinding hebt in bv hotel.
Misschien moet ik het toch nog eens bekijken dan. Vorig jaar had ik het gebruikt tijdens de cannonball run, had van te voren voor elke dag een pagina gemaakt, en die zo ingesteld dat ze gepubliceerd zouden worden op de dag zelf, en ik ze dan gedurende die dag kon bijwerken.

Allereerst ging het al mis doordat dat automatisch publiceren niet met elke pagina goed ging, en daarnaast werden mijn pagina's continu gespamd door (Russische?) bots met rare reacties.

Maar ik kan dus beter een pagina maken met reisverslag, en dan mijn bijdragen in de vorm van reacties daaronder plaatsen?

Catch a smile out there!

Pagina: 1