Prijsdaling na koop op afstand

Pagina: 1
Acties:
  • 8.703 views

• Triogap
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-04 15:14
Ik heb afgelopen weekend een laptop online bij de media markt gekocht. Op dat moment was de prijs €1069,-. Inmiddels is de prijs gezakt naar €999,-. In principe zou ik de laptop terug kunnen sturen en hem opnieuw kopen voor de nieuwe prijs. Echter vroeg ik mij af of iemand er ervaring mee heeft dit geld te krijgen zlonder de rompslomp van een retour zending.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:30

-tom-562

Oliesjeik

Je moet 'm terug sturen, dat lijkt mij duidelijk.
Overigens zou het mij te veel moeite zijn. Op het moment van aanschaf vond je het blijkbaar een goede prijs

Vaak bu'j te bang!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 16:57
Triogap schreef op woensdag 23 september 2015 @ 08:41:
Ik heb afgelopen weekend een laptop online bij de media markt gekocht. Op dat moment was de prijs €1069,-. Inmiddels is de prijs gezakt naar €999,-. In principe zou ik de laptop terug kunnen sturen en hem opnieuw kopen voor de nieuwe prijs. Echter vroeg ik mij af of iemand er ervaring mee heeft dit geld te krijgen zlonder de rompslomp van een retour zending.
MM doet daar niet moeilijk over, ff melden bij de servicebalie. Heb ik al 2 keer bij de hand gehad. easy.
Bon mee en klaar.

no comment

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:19

paQ

-tom-562 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 08:47:
Je moet 'm terug sturen, dat lijkt mij duidelijk.
Je hebt toch laagste prijs garantie?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:30

-tom-562

Oliesjeik

paQ schreef op woensdag 23 september 2015 @ 08:56:
[...]

Je hebt toch laagste prijs garantie?
Lijkt me niet dat dat geldig is als je iets al gekocht hebt. Plus dit is een online aankoop, geen fysieke aankoop in de winkel.

Vaak bu'j te bang!

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Vraag een 70 euro waardebon als het onredelijk is op die manier beloof je dat je weer terug zal komen voor een nieuwe aankoop

Maar aan de andere kant wat is het verschil als je bij een benzine station hebt getankt en een paar 100meter er achter komt dat het bij een andere tank station vele malen goedkoper is.

[ Voor 43% gewijzigd door donderdraak op 23-09-2015 09:12 ]

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Bekijk dan even de voorwaarden voor laagste prijs garantie:
==
Media Markt garandeert de klant altijd de laagste prijs. Wanneer u een aankoop doet in een van de Media Markt-winkels (met uitzondering van de webshop) en binnen veertien dagen na aankoop hetzelfde product elders voor een lagere prijs kan kopen
==

Let op de woorden uitzondering van de webshop en elders.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:47
zoals geopperd, neem gewoon even contact met ze op.

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Martinus schreef op woensdag 23 september 2015 @ 08:49:
[...]

MM doet daar niet moeilijk over, ff melden bij de servicebalie. Heb ik al 2 keer bij de hand gehad. easy.
Bon mee en klaar.
Sterker nog, dat staat in hun verkoopvoorwaarden (5.1)

http://www.mediamarkt.nl/...%20Verkoopvoorwaarden.pdf

Edit: zoals ZeRoC00L aangeeft heb ik over het stukje online gelezen, en ik had zijn reactie niet gezien omdat ik mobiel was.

[ Voor 14% gewijzigd door xh3adshotx op 23-09-2015 10:37 ]

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zie ook mijn opmerking hierboven, staat duidelijk in dat dit niet geld voor de webshop en het product moet elders (dus bij een andere winkel) worden aangeboden voor een lagere prijs.

Je kunt dus hopen op coulance of anders terugsturen onder WKOA en een nieuwe bestellen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02:34
Heb ik ook een keer gehad bij de Saturn, TV was dag erna €50 euro goedkoper. Met de bon naar de Saturn gegaan en heb het verschil toen contant meegekregen.

iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Met de bon terug naar de winkel inderdaad. Ik kreeg het verschil contant terug.

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:26
Gewoon naar winkel gaan en proberen. Willen ze het niet dan laptop terugsturen ivm wet koop op afstand. Bestel je hem daarna opnieuw ;) ben je wel snel 1 tot 2 week verder.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:10

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Voor de mensen die het nog niet weten de Mediamarkt en Saturn werken met dag prijsen, sterker nog de prijs kan wijzigen op het moment dat jij naar de prijs/product aan het kijken bentZowel omhoog als omlaag, dat is handig met die digitale prijskaartjes. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
Dan wil ik ook nog even toevoegen dat de meeste (zo niet alle) mediamarkten franchises zijn. Die kunnen ontzettend moeilijk doen over dit soort zaken, want je hebt het niet bij hun gekocht, maar een andere vestiging/moederbedrijf. Je kan het natuurlijk altijd proberen, maar ik acht de kans groter dat je een tegemoetkoming krijgt als je de webshop mailt. Maar dat is inderdaad een stukje coulance (of klantbinding in geval van waardebon bij min. koopbedrag)

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:30
Gun ze de mond. Vraag of ze je het verschil terug betalen en geef aan dat je anders terug stuurt ivm wkoa.
Mijn ervaringen met de MM zijn, dat ze niet snel ergens moeilijk over doen.

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-05 16:22

immetjes

HIER is BERN-E

Ik heb bij Wehkamp een keer hetzelfde meegemaakt met een monitor. Ik had alles kosteloos kunnen retourneren en dan weer opnieuw bestellen. Maar na een belletje met Wehkamp gaven ze me een nieuwe rekening met een lager bedrag wat ik kon overmaken. Prima.

Lijkt me dat Mediamarkt dit ook doet als je binnen 14 dagen na de koop reclameert, kost anders onnodig geld voor iedereen met heen-en-weer sturen. (met de wet koop-op-afstand- kun je binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden retourneren, en als je het langs brengt kost het je zelfs geen verzendkosten) https://service.mediamarkt.nl/portal/public/service/swap

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:10
Media Markt geeft ook het verschil terug als je 2 weken voor een actie iets koopt en het tijdens de actie goedkoper is.

Wat hiervoor al is gezegd. de combinatie van elders en webshop.

Bel ze gewoon en vraag hoe en wat.
Waarschijnlijk krijg je het verschil terug. Al dan niet met een bon.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-05 14:58
_Dune_ schreef op woensdag 23 september 2015 @ 09:46:
Voor de mensen die het nog niet weten de Mediamarkt en Saturn werken met dag prijsen, sterker nog de prijs kan wijzigen op het moment dat jij naar de prijs/product aan het kijken bentZowel omhoog als omlaag, dat is handig met die digitale prijskaartjes. :)
Ik heb ze de prijs zien veranderen toen ik aangaf dat ik een product eerder had gekocht bij dezelfde filiaal voor een lagere prijs. Ik zag zo het prijskaartje updaten terwijl ik 'm in handen had. Erg cool.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:44
Gewoon even bellen dus met de mediamarkt.

Laatst ook een lens gekocht, welke 1.5 week erna ineens paar tientjes goedkoper was.
ff met de bon langs de balie, en je krijgt het verschil zo terug. (ik woon er 5min. fietsen vanaf dus loont nogal snel de moeite bij mij)

Zoals gezegd, moet je ze wel even bellen / mailen aangezien je het in de webshop hebt gekocht, en dit niet hetzelfde is als de fysieke winkels

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• Simpele1986
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-05 10:17
Geldt dit ook als bijvoorbeeld de fabrikant ineens besluit een cashback te doen?
Op 9 september een S6 Edge gekocht, nu ineens een cashback :P

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-05 16:47

ronaldm3

Apple Watch :)

Onlangs een 4K tv gekocht bij een online winkel, nadien daalde die prijs met 50€ en toen een email gestuurd, nu netjes een bluetooth toetsenbord gehad a 59€ :).

Een brutaal mens heeft de halve wereld zeggen ze :).

Power to the beat.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:47
ronaldm3 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:45:
Onlangs een 4K tv gekocht bij een online winkel, nadien daalde die prijs met 50€ en toen een email gestuurd, nu netjes een bluetooth toetsenbord gehad a 59€ :).

Een brutaal mens heeft de halve wereld zeggen ze :).
En wat nog wel eens wordt vergeten
Men vangt meer vliegen met honing dan met azijn

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Als je online bij Mediamarkt hebt besteld en de prijs daalt kort daarop bij Mediamarkt zelf, dan zou het geen probleem mogen zijn om het prijsverschil terug te krijgen.

Zelf heb ik een keer een superaanbieding uit de folder besteld, die een dag na levering fors in prijs daalde nadat Wehkamp het product goedkoper aanbood. Mediamarkt volgde die prijs meteen en had ook de online-versie van de folder aangepast.
Ik heb een mailtje naar de klantenservice gestuurd en het probleem uitgelegd. Een dag later kreeg ik een mail terug waarin werd aangekondigd dat ze het verschil terug gingen boeken en dat is inderdaad netjes gedaan.

Mediamarkt heeft er natuurlijk weinig aan om klanten het product onder WKOA te laten retourneren, zodat ze het product opnieuw kunnen bestellen. Ook lokt MM klanten vaak met scherpe aanbiedingen, in de hoop dat ze later terugkomen voor andere (te?) dure producten. Dus ontevreden klanten na een prijsverlaging lijkt me niet in hun businessmodel passen.
En er een net mailtje aan wagen kan nooit kwaad... 8)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

418O2 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 09:09:
zoals geopperd, neem gewoon even contact met ze op.
Het juiste antwoord.

@Triogap: We verwachten dat een topicstarter meer moeite doet dan alleen zeggen "hoe moet dat?". Oftewel: slotje.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.