[Win10] Kan geen nieuwe accounts aanmaken: adminrechten?

Pagina: 1
Acties:

• PeerkeJ
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23-09-2015
Na lang wachten eindelijk Windows 10. Nu heb ik wel een probleem. Iedere keer als ik een driver oid download, kan ik deze niet uitvoeren en kan ik zelfs oude porggies niet verwijderen. Ik heb geen admistrator rechten :( Als ik in Instellingen/gebruikers accounts kijk, dan mis ik "familie en andere gebruikers". Vreemd, daar ik de update direct van Microsoft heb gedownload met Windoes 7.

In Windows 7 kon ik met mijn "lokale account" alles installeren en everwijderen.

In totaal heb ik nu al 3 uur met Microsoft aan de phone gezeten en het probleem is nog niet opgelost :( :( :(

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Als Microsoft er na 3 uur niet uit komt vraag ik me af of het via het forum snel opgelost kan worden ...

Wat zie je als je 'Get-WmiObject -Class Win32_UserAccount' in een PowerShell intypt?

Edit: De titel voldoet niet aan de standaard volgens mij en de !!!! is wel wat irritant. Het is geen viva forum ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Squ1zZy op 23-09-2015 09:27 ]

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07 13:46
Backupje maken en schone installatie doen?

• Squ1zZy
  • Niet online
Bartske schreef op woensdag 23 september 2015 @ 09:29:
Backupje maken en schone installatie doen?
Ik snap je reactie, maar mensen moeten af van 'reboot, uit/aan, recovery, herinstallatie' :)
Zelfs op het werk wordt er geroepen 'reboot al gedaan? Werkt niet? Herinstallatie!'.

Windows is geen open source OS, maar met wat geduld en juiste kennis is veel te fixen :+

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Kan geen nieuwe accounts aanmaken!!!!
offtopic:
Er is geen letterlijke brand dus ik ontschreeuw de topictitel en zet er voor in de plaats wat meer info over de situatie :)

Welkom op GoT! Zie ook Het algemeen beleid #topicplaatsen voor waarom ik de titel aanpas.

Ontopic: bij installatie / eerste keer opstarten zal er ook een account zijn gemaakt met adminrechten. Heb jij de installatie gedaan?

Of heb je ooit wel adminrechten gehad op dit systeem? Misschien ben je dan besmet met malware (die liever niet heeft dat je de rechten hebt om het te verwijderen).

Graag iets meer info over de situatie :)

Edit:
Squ1zZy schreef op woensdag 23 september 2015 @ 09:31:
[...]

Ik snap je reactie, maar mensen moeten af van 'reboot, uit/aan, recovery, herinstallatie' :)
Zelfs op het werk wordt er geroepen 'reboot al gedaan? Werkt niet? Herinstallatie!'.

Windows is geen open source OS, maar met wat geduld en juiste kennis is veel te fixen :+
En sowieso is het gewoon leuk en leerzaam om te troubleshooten :+ Al is een schone installatie weer een stuk makkelijker geworden met Win10. Althans als er een backup is backups zijn, maar dat geldt natuurlijk altijd.

[ Voor 33% gewijzigd door F_J_K op 23-09-2015 09:45 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Bartske
Squ1zZy schreef op woensdag 23 september 2015 @ 09:31:
[...]

Ik snap jouw reactie, maar gezien de TS 3 uur met Microsoft aan de telefoon heeft gezeten is het iig geen simpel op te lossen probleem. Je zegt de juiste kennis, maar aan de manier waarop de TS en topictitel geschreven is vraag ik me af of de TS deze kennis heeft.

Fijn als je het kan fixen, maar imho moet je op een gegeven moment een lijn trekken waar het je teveel moeite gaat kosten om het te kunnen fixen.

overigens bedenk ik me net dat ik een soortgelijk probleem heb gehad (had bepaalde rechten niet op mijn admin account) en ik moest toen een 'hidden' admin account aanzetten, misschien heb je daar wat aan:

http://www.ghacks.net/201...10-administrator-account/

[ Voor 15% gewijzigd door Bartske op 23-09-2015 09:47 ]

• Squ1zZy
  • Niet online
Bartske schreef op woensdag 23 september 2015 @ 09:45:
[...]

Ik snap jouw reactie, maar gezien de TS 3 uur met Microsoft aan de telefoon heeft gezeten is het iig geen simpel op te lossen probleem. Je zegt de juiste kennis, maar aan de manier waarop de TS en topictitel geschreven is vraag ik me af of de TS deze kennis heeft.

Fijn als je het kan fixen, maar imho moet je op een gegeven moment een lijn trekken waar het je teveel moeite gaat kosten om het te kunnen fixen.
Daarom poste ik ook het volgende:
Als Microsoft er na 3 uur niet uit komt vraag ik me af of het via het forum snel opgelost kan worden ...
Echter blijf je dan bij elke drempel een herinstallaties doen.

Edit: Vraag me af of de oplossing van Bartske gaat werken:

3. Right-click no the Command Prompt result and select "run as administrator" from the context menu.

Zou wel slecht zijn van de Microsoft engineer als dit het probleem op zou lossen 8)

[ Voor 14% gewijzigd door Squ1zZy op 23-09-2015 09:54 ]

• Bartske
Squ1zZy schreef op woensdag 23 september 2015 @ 09:46:
[...]

Daarom poste ik ook het volgende:

[...]

Echter blijf je dan bij elke drempel een herinstallaties doen.

Edit: Vraag me af of de oplossing van Bartske gaat werken:

3. Right-click no the Command Prompt result and select "run as administrator" from the context menu.

Zou wel slecht zijn van de Microsoft engineer als dit het probleem op zou lossen 8)
toon volledige bericht
Ik vraag me ook af of dat gaat werken inderdaad, aangezien mijn probleem toch wel anders was. Ik had namelijk wel een admin account maar kon daarmee geen accounts toevoegen of verwijderen (beetje vaag). Heb toen die hidden admin geactiveerd en daarmee kon het wel.
Pagina: 1