[Windows 10] 'Als administrator uitvoeren' wordt vergeten

Pagina: 1
Acties:

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:58

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik zit al een tijdje met een raar probleem. Ik heb hier een programma bij welke ik via de eigenschappen (rechtermuisklik op bestand -> eigenschappen) heb aangegeven dat het als administrator gedraaid moet worden.

Dat gaat dan een paar keer goed, maar daarna is Windows opeens vergeten dat ik dit had ingesteld en moet ik het weer opnieuw instellen. En dit is dan terwijl dat programma in de tussentijd niet is geüpdatet ofzo.

Voor de duidelijkheid: een snelkoppeling maken is nutteloos, omdat ik dit programma opstart aan de hand van een configuratiebestand welke aan dit programma is gekoppeld. Afhankelijk van welk configuratiebestand ik dubbelklik wordt het programma geopend met bepaalde instellingen. Een snelkoppeling naar de EXE maken is in dit geval dus nutteloos.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10 22:09

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Een snelkoppeling naar de EXE maken is in dit geval dus nutteloos.
Dat duid op kortzichtigheid. Waarom is 't nutteloos? Waarom kan 't niet? Hoe wordt het programma anders gestart? En bovenal, wat boeit het als je 10 config bestanden hebt en 10 bijbehorende snelkoppelingen?

Zie je waar ik heen wil? ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Wordt de executable niet vervangen/aangepast door het programma zelf?

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Hero of Time schreef op woensdag 23 september 2015 @ 08:09:
[...]

Dat duid op kortzichtigheid. Waarom is 't nutteloos? Waarom kan 't niet? Hoe wordt het programma anders gestart? En bovenal, wat boeit het als je 10 config bestanden hebt en 10 bijbehorende snelkoppelingen?

Zie je waar ik heen wil? ;)
Ik zie nu pas dat het programma een configuratiebestand als commandline parameter accepteert. Snelkoppelingen gaan dus wel! :)

Probleem opgelost.

Nou ja, omzeild eerder. Feit is wel dat Windows blijft vergeten dat ik bij de eigenschappen van de EXE heb aangegeven dat het als administrator moet worden uitgevoerd.

Maar goed... op deze manier werkt het weer zoals ik wil en dat is waarom het gaat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10 22:09

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hoezo wist je niet dat 't een config file als argument accepteerde? In je OP geef je al aan dat je het programma start door te dubbelklikken op een bestand. Dit kan alleen als het programma direct een bestand kan openen, en dus mee kan geven op z'n command line als argument. Ergo, snelkoppeling werkt wel. ;)

En dat het vinkje niet meer werkt, heeft mogelijk te maken met de manier van starten. Telkens via een bestandskoppeling is toch iets anders dan los aanroepen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Hero of Time schreef op donderdag 24 september 2015 @ 08:42:
Hoezo wist je niet dat 't een config file als argument accepteerde? In je OP geef je al aan dat je het programma start door te dubbelklikken op een bestand. Dit kan alleen als het programma direct een bestand kan openen, en dus mee kan geven op z'n command line als argument. Ergo, snelkoppeling werkt wel. ;)
Zal wel een jaartje ouder worden dat ik daar niet aan gedacht had :P
En dat het vinkje niet meer werkt, heeft mogelijk te maken met de manier van starten. Telkens via een bestandskoppeling is toch iets anders dan los aanroepen.
De snelkoppeling die ik voortaan gebruikt startte gisteren toch op zonder administratorrechten... bij de eigenschappen van de snelkoppeling stond die optie weer gewoon uit.

Het lijkt erop dat Windows gewoonweg na korte tijd vergeet dat er was aangegeven dat het bestand of snelkoppeling als administrator gestart moet worden. Vreemd.

Pagina: 1