opzoek naar goede 3x monitors (ivm nvidia surround)

Pagina: 1
Acties:

• aloysiussss
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-01 12:01
Ik zoek een? Monitor
ik ben opzoek naar 3 monitors, een 120hz of een 144 (het liefst 144) ik wil namelijk op nvidia surround gaan draaien, alleen ja ik weet niet welke ik het beste kan nemen, want wat ik goed begrijp en gelezen heb is dat je DVI-D & DPort nodig bent om surround te kunnen draaien (hdmi word afgeraden) maar mischien dat hier een tweaker is die ervaring heeft met bepaalde monitor.. (24 inch gewoon 1920x1080)
want wil het voor mijn nieuw systeem gaan gebruiken, zal wel enige spellen zijn waarbij ik geen 144fps erbij zal gaan halen bij nvidia surround maar dat maakt mij niks uit, ik wil gewoon 3 dezelfde schermen hebben ipv 1 van 144hz en dan bv andere schermen lager dan de 120/144 (voor dat ik het vergeet, het liefst geen glossy monitor)

Wat is je budget?gauw voor 300 per stuk, max 400 euro per stuk
dat het nog wel reëel blijft en niet 600 a 700 euro per scherm gaat kosten haha

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?die is er eigenlijks niet, ik kijk eerder op reviews van andere mensen, en daar kijk ik weer vanuit van is het een mooie monitor of niet
is er niet echt, net wat ik hier boven neer gezet heb

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.? binnenkort een nieuwe i7 6700k, gtx 980 of een 980 ti, ik ga beginnen met een desk build
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen. denk dat dit wel voldoende is voor iedereen, zo niet dan hoor ik het graag.

[ Voor 8% gewijzigd door aloysiussss op 23-09-2015 00:08 ]

• deepvreezo
  • Registratie: December 2007
  • Nu online

deepvreezo

Redacteur
Met zoveel pixels en een Nvidia-kaart lijkt me een monitor met g-sync-ondersteuning misschien geen slecht idee (zodat je ook als de kaart geen 144fps weet te produceren geen last hebt van tearing en gestotter). Dat is alleen wel erg duur. De AOC G2460PG, die in dat segment een goede keuze is volgens deze lijst (bevat ook veel links naar reviews, dus sowieso een aanrader om eens door te lezen) kost 407 euro. De LG 24GM77-B die verder ook prima is maar geen g-sync heeft, is ongeveer een derde goedkoper.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Tja, je verft jezelf eigenlijk een beetje in een hoekje met je eisen/budget.

3 schermen, dat betekend dat of de buitenste twee schuin staan, of je kijkt er schuin tegenaan, en dat is het moment waarop je de slechte kijkhoeken van TN gaat merken, zelfs bij kleine hoeken al. Opzich geen probleem, dan neem je gewoon een IPS of AMVA+.

Maar, je wilt ook nog eens hoge refreshrates, en da's problematisch. Met dit budget is dat het terrein van TN panelen, panelen met behoorlijk waardeloze kijkhoeken, waardoor je kleurverschil gaat zien, en whitewash/blackcrush ellende... Er bestaan wel hooggeclockte AHVA's, da's net IPS, maar die zijn een stuk prijziger.

Gelukkig heb je geluk, want er is 1 uitzondering, ongeveer het enige snelle VA paneel voldoet aan jouw eisen, en valt binnen budget: pricewatch: Eizo Foris FG2421 Zwart

Erg goed contrast, goede kleuren, goede kijkhoeken, voor een goede prijs, van een erg goed merk.

Overigens zou ik bij dit soort resoluties eerder een AMD nemen, De GTX980ti en FuryX presteren gelijk, en kosten ook evenveel, maar de Fury presteert niet heel veel slechter, maar is toch leuk goedkoper, en presteert weer een stuk beter dan de GTX980, die ook net wat slechter is in prijs/prestatie.

People as things, that’s where it starts.

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:08
Ik heb dit zelf ook. Ik ben tevreden met 3x pricewatch: Asus VG248QE Zwart . Deze raad ik ook aan.

The Reality LAN, 18 tm 20 September 2026