Toon posts:

[DDR3] Geheugenupgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanwege het draaien van meerdere virtuele machines moet mijn 8 GB RAM nu echt eens een upgrade krijgen. Ik heb momenteel deze set Corsair Low Profile-geheugen in mijn systeem. Kerwaarden zijn daarbij 1600 MHz en CAS9. Ik wil hier graag 16 GB bij zetten. Om esthetische redenen wordt dat ook weer een setje van Corsair en dan zijn er twee (of eigenlijk drie) reële opties:

pricewatch: Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C9

Deze twee geheugenreepjes zijn samen 16 GB, maar zijn verder precies hetzelfde als het geheugen dat ik nu al heb. Lekker compatibel dus.

pricewatch: Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1866C10

Sneller geheugen met een hogere CAS-timing. In opzet sneller, maar het loopt wel uit de pas bij het bestaande geheugen.

Zoals gezegd is het doel dus virtualiseren, maar ook simulaties draaien, renderen en een RAM-disk. Daarbij wordt de CPU soms ook van een overclock voorzien.

Zelf neig ik momenteel naar het geheugen dat matcht met het bestaande geheugen. Sneller geheugen levert volgens de benchmarks nauwelijks iets op en ik stel me zo voor dat het bij een stevige overclock ook een voordeel is dat alle setjes geheugen hetzelfde proberen te doen.

Hoe kijken jullie hier tegenaan? :)