Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe koppel je live agenda en contacten in Office 365 outlook

Pagina: 1
Acties:

• rob3rt
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-11 21:12
Ik heb een live account waarvan ik de contacten en agenda gebruik op mijn pc (windows10) en mijn windows phone.

Nu heb ik recent een office 365 account vanuit het werk gekregen met daarin ook outlook als mail client.
Ik gebruik dus nu de desktop versie (2013) hiervan op de pc, echter ik zie niet mijn live contacten en ook niet mijn live agenda in outlook. Heb wel de agenda als internet agenda kunnen toevoegen alleen deze is dan read only, maar wil hem ook kunnen bewerken/toevoegen/etc.

Is er een manier om mijn (prive) live account (waarmee ik dus inlog op de pc) zo te koppelen aan outlook zodat ik binnen outlook (desktop) al mijn contacten maar vooral mijn agenda's kan kijken maar ook kan bewerken binnen outlook desktop.

Verwijderd

Simpel je liveaccount in office toevoegen?

• rob3rt
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-11 21:12
hoe?

Mijn live login is een eigen prive domeinnaam ik heb dus geen @live of @hotmail adres als login.
Mijn eigen login (email) is dus al toegevoegd in office365 en dus in outlook als email adres, echter ik zie nergens mijn agenda's of contact personen terug...

[ Voor 4% gewijzigd door rob3rt op 22-09-2015 23:20 ]

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Je hebt enkel ooit op live.com geregistreerd met je email adres als inlognaam maar daarachter zit gewoon een Microsoft ID met een @outlook.com, @hotmail.com, @live.com mailbox. Je Office 365 mailbox staat hier los van.

Je kunt handmatig een extra account toevoegen in Outlook 2013. Kies voor een outlook.com / Activesync account. Kies handmatige instellingen en vul bij servernaam in: m.hotmail.com. Verder gebruik je je live email adres als inlognaam en het bijbehorende wachtwoord, vervolgens Next, next. Nu wordt er een extra mailbox toegevoegd aan de mappenlijst. Daarin vind je ook een map contactpersonen en agenda en dit zijn de gegevens van je Microsoft ID.

Nu kun je agenda items en contactpersonen kopiëren of verplaatsen naar je Office 365 mappen. Vervolgens kun je het account ontkoppelen in Outlook 2013 en stoppen met het gebruik van dat account.
Vergeet ook niet om daarna op je mobiele devices ook dit account te verwijderen, je hebt het niet meer nodig, je office 365 mailbox neemt die functie eigenlijk over.

Of koppel aan je live account een @outlook.com alias (login op outlook.com en kijk bij account instellingen om uit te vinden hoe je dit doet)
Stel dan in dat je als inlognaam ook blabbla@outlook.com als inlognaam wilt gebruiken voor je live account,dan raak je niet meer in de war. En gebruik die box dan als een extra mail account voor registratie op fora/spamfolders, etc.