Toon posts:

bouwkundige opname

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik heb afgelopen vrijdag een brief gekregen dat ze a.s donderdag een bouwkundige opname willen doen ivm een sloop van een gebouw in de buurt. Ik ben 1 van de 3 huurders van het pand. 1 persoon woont op de onderverdieping, 1 op de midden etage en ik bovenin.

Mijn onderburen zijn studenten en kunnen dus thuis zijn hiervoor. Ik werk fulltime en heb geen vrij kunnen krijgen. Ik lees op de brief dat ik het kan weigeren maar dat dan evt schade achteraf voor eigen rekening is.

Kan ik, als huurder, dus niet als eigenaar, mijn inspectie weigeren of aangeven te willen verplaatsen?

Ik heb niks te verbergen maar ik kan niet op zo'n korte termijn vrij vragen en wil mijn onderburen niet de sleutels geven van mijn woning.

Op internet kon ik hier helaas weinig tot niks over vinden.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:24

-tom-562

Oliesjeik

En wat zeiden ze toen je belde, en de situatie uitlegde?

Vaak bu'j te bang!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:43
Ik heb dat werk vroeger gedaan. Bellen, meeste opname experts kunnen ook wel vroeg in de ochtend of laat in de middag. In principe zal in je huurcontract ook wel iets staan hierover, in de trend van toegang verlenen voor de CV, onderhoud e.d. Zou het wel melden bij de eigenaar overigens.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-11 17:38

Foamy

Fulltime prutser

Señor Sjon schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 23:19:
In principe zal in je huurcontract ook wel iets staan hierover, in de trend van toegang verlenen voor de CV, onderhoud e.d.
Ongetwijfeld. Maar je zult wel de tijd moeten krijgen om vrij te krijgen. Deze bezichtiging zal ook niet nu net bedacht zijn, maar staat ook al langer vast. Terwijl het bij vele beroepsgroepen echt niet vreemd is om minimaal 2 weken van te voren vrij te moeten regelen in verband met planningen etc.

blub

Verwijderd

Een aankondiging dat eventuele schade voor eigen rekening is, maakt eventuele schade nog niet voor eigen rekening.....Ook niet als jij niemand binnen laat. Los daarvan is bellen dus het beste.

• Señor Sjon
Foamy schreef op woensdag 23 september 2015 @ 09:12:
[...]

Ongetwijfeld. Maar je zult wel de tijd moeten krijgen om vrij te krijgen. Deze bezichtiging zal ook niet nu net bedacht zijn, maar staat ook al langer vast. Terwijl het bij vele beroepsgroepen echt niet vreemd is om minimaal 2 weken van te voren vrij te moeten regelen in verband met planningen etc.
Klopt, maar dat soort bureau's krijgen vaak niet eerder opdracht, dus dan moet het weer snel alsnog geregeld worden. Maar heeft TS al gebeld? Meestal staat er een nummer in om een afspraak te maken. Als je alleen nu pas reageert zijn de 'gunstige' tijdslots wel weg. Vooropname in een appartement is vaak max 30-45 minuten, afhankelijk van de bouw. Is alles behangen, dan is ie zo weer weg want dan valt er weinig te zien.

Verwijderd

Topicstarter
heren, dank jullie wel voor de reacties. Ik heb inderdaad gebeld vanochtend, wat ik al van plan was, maar nog niet aan toe was gekomen. De afspraak is verzet naar een datum die mij beter uitkomt. Moet wel zeggen dat ook deze datums, ( 3 dagen later dan de ingeplande opdracht ) nog steeds erg kort dag is. Wat als je 2 weken op vakantie bent?

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-11 11:29
Anderzijds is het natuurlijk ook wel dat als er schade ontstaat aan de bouw die sowieso niet voor rekening van de TS gaat zijn => dat is dan een probleem voor de verhuurder.

Verwijderd

Topicstarter
chime schreef op woensdag 23 september 2015 @ 09:59:
Anderzijds is het natuurlijk ook wel dat als er schade ontstaat aan de bouw die sowieso niet voor rekening van de TS gaat zijn => dat is dan een probleem voor de verhuurder.
Uiteraard, maar niet als ik toegang weiger zodat ze het niet kunnen controleren hoe de situatie vooraf is natuurlijk. Ik weiger het niet, kon alleen die dag niet. ;)

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Maar dan kan je alsnog de verhuurder toestemming geven om je appartement te betreden. Ik denk zelfs dat je dat min of meer verplicht bent in dit geval.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Verwijderd

Topicstarter
Standeman schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:03:
Maar dan kan je alsnog de verhuurder toestemming geven om je appartement te betreden. Ik denk zelfs dat je dat min of meer verplicht bent in dit geval.
Ook dat klopt, maar dat moeten ze minimaal 14 dagen van te voren aankondigen ( staat in me huurcontract ) tenzij er iets dringends is, zoals een lekke waterleiding in mijn gedeelte.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:04:
[...]

Ook dat klopt, maar dat moeten ze minimaal 14 dagen van te voren aankondigen ( staat in me huurcontract ) tenzij er iets dringends is, zoals een lekke waterleiding in mijn gedeelte.
Maar in samenspraak kan dat veel korter natuurlijk ;)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard. Als ik toezeg, kan mijn huurbaas vandaag nog langskomen ;) maar ging er juist om dat ik niet zo snel kan ivm mijn werk en vrijvragen.

• Señor Sjon
Ik zou er echt geen vrij voor vragen, het is zoals gezegd vaak maar een vrij korte handeling. Enne, wel koffie geven. Vroeger had ik ook van die koffieloze schrale dagen ertussen zitten. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Señor Sjon schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:29:
Ik zou er echt geen vrij voor vragen, het is zoals gezegd vaak maar een vrij korte handeling. Enne, wel koffie geven. Vroeger had ik ook van die koffieloze schrale dagen ertussen zitten. ;)
haha, sorry maar ik heb geen koffieautomaat. Ik heb haat aan koffie. Thee of frisdrank kan die wel krijgen. ;)

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-11 22:39

Part

Helemaal niets.....

Als ik het zo lees gaat het om een nul meting.
http://www.perfectkeur.nl...-algemene-informatie.html
Dit om eventuele schade door trillingen vast te stellen.
Zonder nul meting is het voor de verhuurder (eigenaar) niet aan te tonen dat een scheur er al niet zat.
De schade waar ze het over hebben heeft dan ook niets met de huurders te maken.

Ik zou gewoon de verhuurder toestemming geven je huis te betreden met de inspecteurs. Hij heeft vast wel een sleutel. Het is in zijn belang en dan kan die zelf afwegen of hij het wel doet of niet.
Waarom vrij nemen voor zoiets?

[ Voor 7% gewijzigd door Part op 23-09-2015 11:15 ]

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-11 22:00

Jiffy

God, you're ugly!

Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:31:
haha, sorry maar ik heb geen koffieautomaat. Ik heb haat aan koffie. Thee of frisdrank kan die wel krijgen. ;)
Same here. Koffie? Zelf meebrengen... Thee kun je krijgen, geen probleem. ;)

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Verwijderd

Topicstarter
Part schreef op woensdag 23 september 2015 @ 11:13:
Ik zou gewoon de verhuurder toestemming geven je huis te betreden met de inspecteurs. Hij heeft vast wel een sleutel. Het is in zijn belang en dan kan die zelf afwegen of hij het wel doet of niet.
Waarom vrij nemen voor zoiets?
Helaas slechte ervaring met de verhuurder. Deze is eerder zonder toestemming en zonder reden mijn apartement binnengekomen. Hierover een klacht ingedient toendertijd, maar ik laat hem dus niet alleen mijn apartement in ;)

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2015 @ 12:22:
[...]
Helaas slechte ervaring met de verhuurder. Deze is eerder zonder toestemming en zonder reden mijn apartement binnengekomen. Hierover een klacht ingedient toendertijd, maar ik laat hem dus niet alleen mijn apartement in ;)
Die heeft dus gewoon zijn eigen ruiten in gegooid. Als hij netjes was geweest, had hij nu er wel bij gekund, nu is de schade zonder nul-meting dus gewoon voor hem.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
Freee!! schreef op woensdag 23 september 2015 @ 12:33:
[...]

Die heeft dus gewoon zijn eigen ruiten in gegooid. Als hij netjes was geweest, had hij nu er wel bij gekund, nu is de schade zonder nul-meting dus gewoon voor hem.
mwah niet echt. Aangezien ik volgens mij verplicht ben aan dit soort dingen mee te werken. Ik werk ook mee, alleen niet op het tijdstip wat zij wouden.

• henkbas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 31-10 22:02
Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 22:23:
...Ik lees op de brief dat ik het kan weigeren maar dat dan evt schade achteraf voor eigen rekening is.
Dat is natuurlijk onzin. Het enige wat wel waar gaat worden is dat de bewijslast voor eventuele ontstane schade bij jou (of eigenlijk de verhuurder) komt te liggen.
Je kan altijd zelf heel veel foto's maken en daarbij de datum op de foto laten loggen.

Beter is het inderdaad om te bellen om een andere tijd af te spreken. Ik doe dit soort werk ook zo nu en dan en het is eerder een voorstel. Punt is dat zo'n partij soms van ver komt (goedkope zzp'er) of dat er meerdere panden bezocht gaan worden. Je hoeft er ook niet de hele dag vrij voor te nemen. Duurt meestal niet meer dan een uurtje...

Verwijderd

Topicstarter
Mja heb hem nu gepland staan op een dag dat ik een late dienst heb en ze komen dan sochtends. Prima dus.
Pagina: 1