Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Nou loop ik al een tijdje hier te kijken naar nieuwe video kaarten maar ik kom er maar niet uit.
Momenteel ben ik in het bezit van een Jokercard en na een aantal minuten van spelen heb ik een kampvuur naast mijn benen :( . Ik zou graag willen weten welke videokaart jullie aanraden.

De aankomende spellen zoals : For honor, Tom clancy, Black Ops 3 ect... heb ik mijn ogen op gericht, nu nog een passende kaart.

Specs:

Cooler Master K-350 Advanced 3.0 Groen,
920Watt ATX PSU MS-N920-VAL-CM
AMD Vishera FX-8350, Eight-Core,
Asus M5A78L-M/USB3,
Asus Xonar DG,
Corsair Vengeance 16 GB DDR3-1600,
2000 GB SataIII Hardeschijf,
AMD Radeon HD 7870 XT jokerCard 2GB, ;w
1Gbit netwerkkaart,
Windows 7 Home Premium 64Bit ( Geupgrade naar Windows 10 )

Prijs range: Rond de €500,-

Als jullie eventueel opmerkingen hebben over ander aanpassingen voor mijn Pc dan ontvang ik die graag ;)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Je systeem heeft twee problemen.

Het moederbord kan de CPU niet aan, het VRM is eigenlijk te ligt en laat de CPU waarschijnlijk throttlen.

Je voeding is extreem gaar en is een gevaar voor de rest van de onderdelen. Daarnaast kan de voeding maar op een goede dag als de wind mee zit misschien net 400W stabiel leveren en dat is vrij weinig, vooral op een dag dat de wind tegen zit...

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

-The_Mask- schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 22:47:

Het moederbord kan de CPU niet aan, het VRM is eigenlijk te ligt en laat de CPU waarschijnlijk throttlen.

Je voeding is extreem gaar en is een gevaar voor de rest van de onderdelen. Daarnaast kan de voeding maar op een goede dag als de wind mee zit misschien net 400W stabiel leveren en dat is vrij weinig, vooral op een dag dat de wind tegen zit...
Kan het dus zijn dat zijn oude videokaart door de voeding gesloopt is?

@TS
Wat je zou kunnen doen is een nieuwe moederbord nemen en een fatsoenlijke voeding. Een 2e hands 290 is op het moment erg goedkoop en daar kan je weer een goede tijd mee vooruit.
Ik zou zelf pas voor een gloednieuwe kaart gaan als die DX12 volledig ondersteunt, dit zal pas ergens volgens jaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 21:53:

Specs:

Cooler Master K-350 Advanced 3.0 Groen :) ,
920Watt ATX PSU MS-N920-VAL-CM 8)7
AMD Vishera FX-8350, Eight-Core :) ,
Asus M5A78L-M/USB3, :'(
Asus Xonar DG :) ,
Corsair Vengeance 16 GB DDR3-1600 :) ,
2000 GB SataIII Hardeschijf :) ,
AMD Radeon HD 7870 XT jokerCard 2GB, ;w
1Gbit netwerkkaart :) ,
Windows 7 Home Premium 64Bit ( Geupgrade naar Windows 10 :) )

Prijs range: Rond de €500,-

Als jullie eventueel opmerkingen hebben over ander aanpassingen voor mijn Pc dan ontvang ik die graag ;)

Alvast bedankt!
Voeding eruit
GTX960/380 erin

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Waarom? Die zijn helemaal niet zoveel sneller. Zijn videokaart is bijna net zo snel als een HD7950 op standaard kloksnelheid, dat scheelt maar iets van 3% in de meeste games. Zijn kaart zit tussen een GTX 950 en GTX 960 in qua prestaties, dan is een GTX 960 dus amper een upgrade, is de vraag of je er wel wat van merkt qua prestatiewinst.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Gelukkig heeft TS een lekker ruim budget, dus:
pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3P prima plank voor jouw cpu
pricewatch: Cooler Master GM G550M een voeding met heel wat betere kwaliteit, en kan zowaar leveren wat de sticker zegt.

En dan eindelijk de langverwachte videokaart:
pricewatch: Gigabyte GV-R939G1 GAMING-8GD moet erin passen, en omdat ie gewoon zwart is, vloekt dat niet al te erg met het groen, in tegenstelling tot de MSI versie.

Waarom de R9 390? DX12 vooral, qua prestatie zijn de 390 en de GTX970 elkaars gelijke, al is de GTX970 zuiniger, maar de 390 presteert momenteel veel beter in DX12.

En dat geeft een serieuze prestatieboost, 60-70% sneller gemiddeld, da's geen kattenpis.

Al gaat bij een R9 390 het kampvuur niet echt kleiner worden, eerder groter :+ Als de kast echt te heet wordt, misschien eens kijken naar de airflow, natuurlijk zijn het niet de meest zuinige onderdelen die je hebt, maar veel gekker dan de 400w zal het wel niet worden, echt "heet" hoort het dan niet te worden, hooguit aangenaam warm voor je voetjes [mijn R9 290/1100T combi doet in de wintertijd dienst als voetverwarming :+ ]

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt zover voor de reacties!

Ik had hiervoor een 700 Watt Cooler Master voeding.
Na enige tijd deed ik mijn pc aan en kort erna viel die vanzelf uit (meerdere keren) , mij werd geadviseerd om een nieuwe voeding te nemen door de lokale pc fix shop.

Aangezien ik mijn handen hier niet vuil aan wilde maken heb ik het laten doen met de geadviseerde voeding die zij mij aanboden.( Omdat dit zo'n geweldige voeding was)

Nou begrijp ik dat dit niet de beste oplossing was... :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2015 00:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Nogal ja, CM heeft ook knap belabberde voedingen gemaakt, maar MS-tech zuigt nog heel wat harder.

PC-boeren hebben er nogal een handje van om waardeloze voedingen te verkopen, maarja, ook wel weer typisch, want ze smeren voor officewerk ook vrolijk i5's en i7's aan...

People as things, that’s where it starts.

• TheunG
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-02-2021

TheunG

Voor al uw bouwproblemen

-The_Mask- schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 22:47:

Precies hetzelfde probleem heb ik, daarom heb ik een andere moederbord aangeschaft namelijk:

pricewatch: Asus Sabertooth 990FX R2.0

Mijn kast word ook een pittige warmte bron, aangezien hij watergekoeld is en er een grote 780Ti in zit. Ik ben benieuwd hoe hij loopt als ik het nieuwe moederbord gebruik.

Zodra je iets zwaardere spellen gaat spelen(Battlefield 4 maxed) zullen er framedrops optreden, deze zijn constant en is een ritmisch geheel.

Specs: Asus Sabertooth 990FX R2.0, AMD FX-8320, Kingston HyperX Predator KHX28C12T2K2/8X, Asus GTX780-DC2OC-3GD5 & Asus ROG Swift

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

-The_Mask- schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 23:51:
[...]

Waarom? Die zijn helemaal niet zoveel sneller. Zijn videokaart is bijna net zo snel als een HD7950 op standaard kloksnelheid, dat scheelt maar iets van 3% in de meeste games. Zijn kaart zit tussen een GTX 950 en GTX 960 in qua prestaties, dan is een GTX 960 dus amper een upgrade, is de vraag of je er wel wat van merkt qua prestatiewinst.
Het ging me vooral om het "kachel naast je been" gehalte.

Bij een 960 heb je daar iig geen last van.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!) blijft een lastige sticky. Schopje naar CAA.
Pagina: 1