Macbook pro bleek vochtschade voor aankoop en start niet op

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ende4
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-07 23:33
Hallo medetweakers,

Ik heb afgelopen maart dit jaar mijn oude Macbook pro:

- 15 inch eind 2011
- 2.2 ghz
- 4 gb ram
- 500 HDD
- AMD Radeon HD 6750M

Ingeruild met bijbetaling voor een upgraded model met 2.4 ghz, 16 gb ram, 750 HDD en AMD Radeon HD 6770M bij een particulier Mac handelaar welk ze inkoopt en doorverkoopt via Marktplaats.

En hier komt nu de cruciale vermelding en probleem: Tot eergisteren werkte hij prima toen opeens het beeldscherm vreemd begon te doen (wazig/verschuivingen) en donker beeld waarna hij nergens meer op reageerde. Ik drukte op de uitknop en na even wachten startte ik hem opnieuw en kreeg dit keer strepen op het scherm en laptop ging maar niet aan nadat ik in mijn account inlogde, daarna bleef hij elke keer herhalen (opnieuw starten) als ik mijn wachtwoord intoetst.

Dus we kunnen ergens aannemen dat dit op de typische grafische kaart issue lijkt uit de bouwjaar tussen 2011-13 modellen van Apple..

Omdat dit probleem nu door Apple erkent is en ze het gratis fixen mits er geen ander oorzaak aan bevind, ben ik naar een Apple reseller geweest. En daaruit bleek dat de laptop eerder vochtschade had gelopen van binnenkant, (waarschijnlijk van een frisdrank) oftewel vlekken en wat lagen viezigheid aan de binnenkant bodem en op het moederbord.
Dus geen reparatie tenzij ik 600,- exc btw betaal.. :S

Zou dit die Mac handelaar niet moeten opvallen trouwens? Zou hij bewust van zijn geweest?
Maar hoe dan ook, hoe kon die laptop nog prima werken 7 maanden nadat ik hem aanschaf? Komt de huidige oorzaak wel door de vocht probleem of schuiven ze het probleem daar aan om geld aan te verdienen?

Ik heb geen geld om dat bedrag te betalen noch een ander laptop aan te schaffen.. Moet ik met dit probleem terug naar diegene vanwaar ik hem heb gekocht of gewoon naar Apple Store gaan?

Graag zou ik hulp en wat ophelderingen hierbij krijgen en bij voorbaat alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Vocht zorgt vaak wel later voor problemen door corrosie. 7 maanden is wel een lange tijd, maar je kan lastig bewijzen dat het er wel door komt.

Of hij het wist weet ik niet. Als hij hem open heeft gehad wel waarschijnlijk, maar Dan had Apple vast wel gemeld dat hij open is geweest.

Lastige situatie... Je zou Tweaker sebastius kunnen vragen of hij hem voor je wil reflowen.

[ Voor 16% gewijzigd door 418O2 op 22-09-2015 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ende4
Dat zei die man ook van de Apple reseller, dat het zelfs over een jaar alsnog kan gebeuren.

Maar hoe bedoel je als hij het open heeft gehad dat Apple het zou vermelden, kunnen ze dat zien op afstand? Volgens mij die 16gb ram heeft hij zelf erin gestopt en de HDD gewisseld aangezien hij daarmee winsten probeert te maken..

Het zou wel meer dan geweldig zijn als die valt te fixen.. Ik zal hem dit linkje wel sturen.

En bedankt voor je reactie!

[ Voor 16% gewijzigd door Ende4 op 22-09-2015 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:09
Particuliere gekocht is het je eigen risico. Daar hoeft de mp verkoper geen garantie op te geven. Helaas voor jou.
Verkoopt hij ze bedrijfsmatig, dan ligt het misschien anders, maar 6+ mnd na aanschaf van een 2e-hands product denk ik niet dat je nog op iets aanspraak kan maken

Als enkel de kaart kapot is misschien gewoon zelf vervangen? Of door een lokale shop laten doen.. Zelf een nieuwe kaart kopen zal minder dan 600 euro kosten. (Of zit dat bij een Mac allemaal op één plaat?)

[ Voor 28% gewijzigd door henri86 op 22-09-2015 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ende4
Hij verkoopt ze bedrijfsmatig ja.. Maar als het aan vochtschade leed tot het begaf heeft hij dan niet een beschadigde product aan mij verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je de MacBook zelf al eens open gemaakt? Het kan natuurlijkmook zijn dat die winkel je voor de gek houdt. Geloof mij, dat zal niet de eerste of laatste keer zijn met vochtschade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:09
Ende4 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 19:36:
Hij verkoopt ze bedrijfsmatig ja.. Maar als het aan vochtschade leed tot het begaf heeft hij dan niet een beschadigde product aan mij verkocht?
Bij een nieuw product zou de verkoper de eerste 6 maanden moeten aantonen dat het niet door jouw schuld is gekomen, maar bij een 2e-hands product is dat niet zo (sowieso zit je net over 6 mnd geloof ik). Verkoper zal zeer waarschijnlijk gewoon zeggen dat je het zelf een keer geknoeid hebt in het afgelopen halfjaar. En daar kan je weinig tegen inbrengen mocht het niet zo zijn.
Geeft ie überhaupt iets van garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ende4
sypie schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 19:39:
Heb je de MacBook zelf al eens open gemaakt? Het kan natuurlijkmook zijn dat die winkel je voor de gek houdt. Geloof mij, dat zal niet de eerste of laatste keer zijn met vochtschade.
Nee nooit.. Zou ook niet verbaasd zijn ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ende4
henri86 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 19:41:
[...]

Bij een nieuw product zou de verkoper de eerste 6 maanden moeten aantonen dat het niet door jouw schuld is gekomen, maar bij een 2e-hands product is dat niet zo (sowieso zit je net over 6 mnd geloof ik). Verkoper zal zeer waarschijnlijk gewoon zeggen dat je het zelf een keer geknoeid hebt in het afgelopen halfjaar. En daar kan je weinig tegen inbrengen mocht het niet zo zijn.
Geeft ie überhaupt iets van garantie?
1 maand garantie..

Ik had hem gister gebeld, of hij nog toevallig de aankoopsbon had welke Amac toen perse om vroeg toen ik contact met ze nam. Had hem ook over de probleem verteld.

Later in de avond probeerde ik hem weer te bereiken zei die ik bel je morgen middag ff, ben nu te druk. Kreeg vanmiddag zelfde bericht.. En morgen verwacht ik t ook niet anders om eerlijk te zijn... :)
Pagina: 1