Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gemeente Stadskanaal en Enexis zetten pilot op voor internet

Pagina: 1
Acties:

• Cypher87
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-10 14:42
nieuws: Gemeente Stadskanaal en Enexis zetten pilot op voor internet via lich...

Kaartje verwijst naar... wat? Niet naar Vledderveen in ieder geval :)

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:22

darkrain

Moderator Discord / TFV & AWM

Geniet

Hint: er heten in Nederland minimaal 2 dorpen Vledderveen.

[ Voor 11% gewijzigd door darkrain op 22-09-2015 19:14 ]

Tweakers Discord

Verwijderd

...Drentse gemeente Stadskanaal...
Voor zover ik weet ligt Stadskanaal in Groningen (ook al gemeld in de reacties).

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2015 19:20 ]

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
De laatste zin "...een omschakeling arbeidsintensief en kostelijk zou zijn." Bedoeld word vast kostbaar. Kostelijk heeft een heel andere betekenis.

[ Voor 17% gewijzigd door Obelink op 22-09-2015 19:25 ]

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

• ObAt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-11 08:02

ObAt

Loading...

Stadskanaal ligt inderdaad ten zuidoosten van de stad Groningen en ligt daarom ook in de provincie Groningen.

Mijn dagelijkse spamdosis is te lezen op http://twitter.com/#!/ObAtG

• ObAt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-11 08:02

ObAt

Loading...

Het artikel is geupdate, echter staat er nog steeds in de eerste zin dat Stadskanaal onderdeel is van gemeente Drenthe.

Mijn dagelijkse spamdosis is te lezen op http://twitter.com/#!/ObAtG

• Sabes
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-11 11:20
Blijft lastig die kleine gehuchten, kaart wellicht aangepast nu nog de juiste provincie vermelden :-)

Verwijderd

In de rechterkolom zijn een aantal artikelen gekoppeld, maar een verwijzing naar een oudere proef genaamd 'Digistroom' ontbreekt, al schreef Tweakers daar destijds wel over: http://tweakers.net/nieuws/zoeken/?keyword=Digistroom (met dank aan SMSfreakie in 'nieuws: Gemeente Stadskanaal en Enexis zetten pilot op voor in... & de link in het commentaar van Bongoarnhem in 'nieuws: Gemeente Stadskanaal en Enexis zetten pilot op voor i...).

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2015 20:31 . Reden: Ere, wie ere toekomt. ]

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-11 07:33

Bullet NL

Eigen Wijs

Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 19:20:
...Drentse gemeente Stadskanaal...
Voor zover ik weet ligt Stadskanaal in Groningen (ook al gemeld in de reacties).
Dit dus

Cogitationis poenam nemo patitur

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-11 19:13

sHELL

VR "connoisseur"

Vlederveen (in gemeente stadskanaal) is een gehucht, geen dorp of stad. Misschien dat er 50 mensen wonen. Geeft misschien wat perspectief op het bedrag van 37500 euro.

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:39
sHELL schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 20:52:
Vlederveen (in gemeente stadskanaal) is een gehucht, geen dorp of stad. Misschien dat er 50 mensen wonen. Geeft misschien wat perspectief op het bedrag van 37500 euro.
Het is een gehucht ja maar er wonen ongeveer 275 man en vrouw.

Owja als er dan ook bij vermeld kan worden dat er wifi hotspots komen. Mensen denken nu dat er een kabel naar de huizen toe gaat komen.

iRacing Profiel

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:50

Fiber

Beaches are for storming.

Ik vind het woord 'lichtnet' in de titel ook niet helemaal juist gekozen en zet mensen op het verkeerde been:
Wikipedia: Lichtnet

Iets van 'straatverlichting' of zo is een stuk duidelijker en voorkomt dat mensen zich gaan afvragen of koelkasten en zo dan aangepast moeten worden.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-11 15:52
Ik kwam ook even melden dat ik een korte uitleg over het openbare verlichtingsnet miste.
Ik het het woordt 'verlichtingsnet' wel gelezen maar was in de veronderstelling dat gewoon het elektriciteitsnetwerk voor huisaansluitingen werd bedoeld (daar worden zoveel verschillende namen aan gegeven...)
Een korte zin of passage waarin staat dat 'het verlichtingsnet is een afzonderlijke elektriciteitsnetwerk waarmee de openbare verlichting zoals de straatlantaarns van energie voorzien worden. Deze kunnen, zeker wanneer deze van bijvoorbeeld LED-verlichting worden voorzien, relatief eenvoudig geschikt gemaakt worden voor gelijkstroom.'

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:53

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit zou internet met een snelheid van 60Mbit op en neer mogelijk kunnen maken
Ik snap best dat jullie af en toe terug willen vallen op nederlandse benamingen. Maar heb toch nog nooit gehoord van opladen en neerladen? Volgens mij wordt hiermee gewoon up-en downloaden bedoeld. Dus zou hier moeten staan :
60Mbit up en down mogelijk...

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 23-09-2015 11:28 ]

• Mark_88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:34
Dank voor de feedback allen, het moet nu kloppen.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:40

Garyu

WW

Nog een puntje: er wordt verwezen naar 'het openbare lichtnet'. Het bronartikel heeft het daar helemaal niet over, het gaat namelijk over het 'verlichtingsnet', dus de stroomvoorziening voor lantaarnpalen. Is een klein maar niet helemaal verwaarloosbaar puntje.

Als het lichtnet op gelijkstroom zou gaan lopen, zou al snel heel Vledderveen haar elektrische huishoudelijke apparaten niet meer kunnen gebruiken. Dat is dan ook helemaal niet het doel van het experiment.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:53

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Mark_88 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 12:33:
Dank voor de feedback allen, het moet nu kloppen.
Kan aan mijn liggen. Maar het up / down is niet aangepast.

• Mark_88
Garyu schreef op woensdag 23 september 2015 @ 13:12:
Nog een puntje: er wordt verwezen naar 'het openbare lichtnet'. Het bronartikel heeft het daar helemaal niet over, het gaat namelijk over het 'verlichtingsnet', dus de stroomvoorziening voor lantaarnpalen. Is een klein maar niet helemaal verwaarloosbaar puntje.

Als het lichtnet op gelijkstroom zou gaan lopen, zou al snel heel Vledderveen haar elektrische huishoudelijke apparaten niet meer kunnen gebruiken. Dat is dan ook helemaal niet het doel van het experiment.
De tekst is aangepast. Er staat nu overal 'het (openbare) verlichtingsnet'.

@ rens-br: ik ben er persoonlijk niet helemaal van overtuigd dat '60MBit op en neer' zo onduidelijk, niet-correct of lelijk is. Desalniettemin zal ik morgen de eindredacteur aan zijn mouw trekken.

• Mark_88
rens-br schreef op woensdag 23 september 2015 @ 14:27:
[...]

Kan aan mijn liggen. Maar het up / down is niet aangepast.
Is veranderd.
Pagina: 1