Zappiti Player 4K mini of Mede8er 800x3d

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wever338
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-10 01:22
Ter vervanging van onze oude HDX1000 met popcornhour firmware ben ik op zoek naar een nieuwe mediaspeler die alle gangbare formaten af kan spelen.

De reden is dat de HDX problemen krijgt met sommige nieuwe codex die hij niet snapt, en daarbij ook nog wat andere kuren begint te vertonen. Dit mag ook wel na een jaartje of 7 a 8.

Nu voldoet de Mede8er aan alle eisen, zoals o.a. veel formaten, compact en audio uit via zowel optisch als coaxiaal. Echter viel mijn oog ook op de Zappiti Player 4K mini deze speler is nog niet tot moeilijk verkrijgbaar in nederland en staat ook nog niet in de pricewatch maar ziet er ook zeer interresant uit vanwege de 4k optie (h265) maar deze heeft alleen optisch audio uit. Dit laatste is lastig aangezien mijn hdx nu via coaxiaal aangesloten zit omdat de optische bezet zijn waardoor ik met een splitter zal moeten werken wat ik niet optimaal vind.

Heeft iemand ervaringen met deze of andere spelers die aan de genoemde eisen voldoen? Ter info 3D is niet noodzakelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Zover ik weet kan je geen extra software of custom firmware installeren op Mede8er buiten de officiële firmware... Hoe dat zit met die andere weet ik niet, maar die kan je gewoon bij bol.com bestellen en is morgen in huis ? pricewatch: Zappiti Player 4K

[ Voor 35% gewijzigd door Breezers op 22-09-2015 20:01 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wever338
In de pricewatch staat de normale zappiti 4k player (nog) niet de mini.

De onderstaande bedoel ik.
http://www.zappiti.com/zappiti_player_4k_mini.html

[ Voor 36% gewijzigd door wever338 op 22-09-2015 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:53

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Is verbinden via HDMI geen optie voor je?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies dus een schopje naar CEA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:57
Zappiti heeft gewoon een eigen webshop waar ze de mini verkopen.

Ik heb geen ervaring met de Zappiti spelers. Ikzelf heb de Dune HD Max en de eerste Zappiti spelers zijn gebaseerd op de Dune spelers. (Zappiti Player vs Dune HD Base 3D en de Zappiti Player mini vs Dune HD TV-303D).

Is de optische ingang in gebruik door je TV? Dan kun je het geluid toch via je TV laten lopen?

• wever338
MortalPiso schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 23:42:
Zappiti heeft gewoon een eigen webshop waar ze de mini verkopen.

Is de optische ingang in gebruik door je TV? Dan kun je het geluid toch via je TV laten lopen?
Is die webwinkel echt van zappiti zelf en/of betrouwbaar?

De TV zit nu analoog aangesloten maar op zich een goed idee om bv mijn tv decoder en de zappiti via de tv te laten lopen en die dan optisch aan te sluiten. Dit maakt de keuze wel iets makkelijker thx.

Verwijderd

wever338 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 05:59:
[...]

Is die webwinkel echt van zappiti zelf en/of betrouwbaar?

De TV zit nu analoog aangesloten maar op zich een goed idee om bv mijn tv decoder en de zappiti via de tv te laten lopen en die dan optisch aan te sluiten. Dit maakt de keuze wel iets makkelijker thx.
Mediaspeler geluid niet via je tv laten spelen want hoogstwaarschijnlijk kan je dan geen DTS afspelen. Gewoon optisch of via HDMI aansluiten aan je receiver.

• wever338
Na nog veel zoekwerk en de hierboven gegeven reacties in acht genomen gekozen voor de MED800x3d. De onzekerheid die speelt bij bestelling via de zappiti store en ervaringen die ik hierover heb kunnen vinden icm de combi (optisch/coaxiaal/hdmi) aansluiting van de mede8er hebben de doorslag gegeven.

Het enige nadeel is dat deze nog geen 4k afspeelt maar voorlopig zie ik dit niet als een probleem eenerzijds omdat ik binnen afzienbare tijd nog geen 4k tv heb en ik ook verwacht dat de content pas over enkele jaren echt los gaat komen (gokje).

Dank voor de reacties, en van mij mag er een slotje op.

Verwijderd

wever338 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 13:42:
Na nog veel zoekwerk en de hierboven gegeven reacties in acht genomen gekozen voor de MED800x3d. De onzekerheid die speelt bij bestelling via de zappiti store en ervaringen die ik hierover heb kunnen vinden icm de combi (optisch/coaxiaal/hdmi) aansluiting van de mede8er hebben de doorslag gegeven.

Het enige nadeel is dat deze nog geen 4k afspeelt maar voorlopig zie ik dit niet als een probleem eenerzijds omdat ik binnen afzienbare tijd nog geen 4k tv heb en ik ook verwacht dat de content pas over enkele jaren echt los gaat komen (gokje).

Dank voor de reacties, en van mij mag er een slotje op.
Wellicht nog ideetje....klein beetje bijleggen en je hebt een NUC. Kan je volledig naar je hand zetten ook met het oog op de toekomst. ;)
Pagina: 1