Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop start niet op

Pagina: 1
Acties:

• Aivacq
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-04-2024
Hallo allemaal,

Ik heb een toshiba die tot voor kort nog prima werkte. Sinds een paar dagen start hij niet meer op, scherm blijft zwart maar hoor wel de fan aangaan maar er gebeurt gewoon niks.
Voordat hij helemaal niet meer opstartte kreeg ik allerlei blauwe schermen waar ik de foutmeldingen niet van weet. Wel zal dit er mee te maken hebben neem ik aan.

Heb een paar weken geleden met een busje perslucht de ventilator schoon gemaakt mocht dit van belang zijn.
Lees op internet meerdere dingen dat dit waarschijnlijk het ram geheugen is. Is dit op een manier te testen? Aangezien hij niet meer aan gaat.

Bij voorbaat dank,

Rick

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:37

Mavamaarten

Omdat het kan!

Heb je ergens een andere laptop waar je het geheugen even uit kan halen? Dat lijkt me de makkelijkste manier om te kijken of het aan het geheugen ligt. Is de laptop nog binnen garantie?

[ Voor 10% gewijzigd door Mavamaarten op 22-09-2015 18:11 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Beetje voorspelbaar maar kijk dan even je geheugen na in een andere laptop. Kijk de contactsporen na van het geheugen. Je probleem omschrijving is wat cryptisch. Zie je wel lampjes branden?? Eventueel kun je proberen om je accu eruit te halen, oplader en extern scherm aansluiten en dan aanzetten zonder accu.

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
donderdraak schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 18:13:
Beetje voorspelbaar maar kijk dan even je geheugen na in een andere laptop. Kijk de contactsporen na van het geheugen. Je probleem omschrijving is wat cryptisch. Zie je wel lampjes branden?? Eventueel kun je proberen om je accu eruit te halen, oplader en extern scherm aansluiten en dan aanzetten zonder accu.
En als je die batterij er dan toch al uit hebt, voor je hem aansluit aan de oplader: Hou die "Zet 'em aan"-knop een aantal tellen ingedrukt. Kwestie van de elco's even leeg te trekken.

En ga dan verder. Vooral de laptop's op mijn vorig werk hadden hier last van (Laatste Dell Inspiron reeks en een hoop Lenovo's met een extra batterij binnenin (niet de CMOS batterij, maar een echte full-size accu ) die moest ik dan ook nog eens loskoppelen eer dat truukje werkte)

[ Voor 18% gewijzigd door Tokkes op 22-09-2015 18:18 ]

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

• Aivacq
Sorry voor de onduidelijkheid. Heb helaas geen andere laptop liggen. Heb iets gelezen dat je het kan testen door hem aan te zetten en een voor een de modules eruit te halen, dan moet hij piepen en dat geeft aan of hij wel of juist niet goed is?

Als ik hem aanzet gaan gewoon alle lampjes branden, maakt de gewoonlijke opstart geluiden zoals de fan die gaat draaien. Enkel het scherm geeft geen reactie, toetsenbord reageert ook niet kwa lampjes voor capslock ed. Daarom lijkt mij het probleem dieper te liggen dan dat het scherm kapot zou zijn.

Heb geen garantie meer, hij is alweer een jaar of 6 oud maar het blijft gewoon een hele snelle laptop vandaar dat ik het eerst zelf probeer op te lossen.

Tot zover bedankt voor de reacties

• Aivacq
Zojuist bovenstaande oplossing geprobeerd met de accu maar geen succes, ook de ram modules verwisseld en omstebeurt met 1 module geprobeerd maar hielp ook niet.

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Los scherm ook aangesloten? Of aan een tv? Zodat je kunt zien of je dan wel beeld hebt?

Zo niet dan ligt het waarschijnlijk je moederbord

[ Voor 23% gewijzigd door donderdraak op 23-09-2015 09:02 ]

• Aivacq
Met hdmi aan een tv gekoppeld maar ook geen beeld. Zal het inderdaad toch het moederbord zijn. Kreeg vlak voordat het klaar was ook een hoop verschillende blauwe schermen. Op zoek naar een nieuwe laptop dan maar
Pagina: 1