Niets is zo eerlijk verdeelt als het verstand, want iedereen denkt er namelijk genoeg van te hebben...
Ja, maar dat Had je ook makkelijk zelf kunnen opzoeken
Heb ik ook gedaan, waar heb jij het gevonden dan?mad-dog schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 16:58:
Ja, maar dat Had je ook makkelijk zelf kunnen opzoeken
Niets is zo eerlijk verdeelt als het verstand, want iedereen denkt er namelijk genoeg van te hebben...
Bijna overal op internet?Yustme schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 17:15:
[...]
Heb ik ook gedaan, waar heb jij het gevonden dan?
Als je via google typt
Pci-e 2.0 gpu on pci-e 1.0 mobo.
Denk ik dat 99% van de antwoorden ja
Zullen zijn.
Maar de kaart geeft aan "PCI Express x16 2.0" en het moederbord geeft aan "2 x PCIe x16".loki504 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 17:22:
[...]
Bijna overal op internet?
Als je via google typt
Pci-e 2.0 gpu on pci-e 1.0 mobo.
Denk ik dat 99% van de antwoorden ja
Zullen zijn.
Dus jouw antwoord geeft mij voor 50% duidelijkheid. Ik mis de "Express" verhaal in aan de moederbord kant.
Of is dat niet belangrijk?
Duidelijk. deze kaart is dus backwards compatible, betekent dit verder dat er ergens op ingeleverd wordt? Bijvoorbeeld FPS? Of iets anders?
Iedere nieuwe er pci-e express heeft een verdubbeling van bandbreedte. Dus pci-e x16 heeft de zelfde bandbreedte als een pci-e x8. Dit heeft vrijwel nooit voor een groot verschil gezorgd.
Dus er wordt iets ingeleverd op bandbreedte vanwege de moederbord die pci-e x16 1.0 is en videokaart pci-e x16 2.0?loki504 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 19:04:
Iedere nieuwe er pci-e express heeft een verdubbeling van bandbreedte. Dus pci-e x16 heeft de zelfde bandbreedte als een pci-e x8. Dit heeft vrijwel nooit voor een groot verschil gezorgd.
Ja, maar je videokaart gebruikt niet zo veel bandbreedte dus merk je er ook niks van
Ja je kan immers niet meer ontvangen als pci-e 1.0 kan toezenden. Maar met een 460 ga je dat lang zal ze leven niet volkrijgen. Een titan-x van 1200 euro krijgt pci-e 2.0 nog niet eens vol.
Oke dan, thanks guys!
Pagina: 1