Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik ben nieuw op het Tweakers forum. Ik heb nogal een specifieke vraag en hoop gebruik te kunnen maken van jullie expertise.

Ik heb een HP tablet vanuit mijn werk meegekregen met Windows Enterprise erop. Ik werk inmiddels niet meer voor die werkgever, maar mocht de tablet houden.

Ik loop herhaaldelijk tegen het probleem aan dat ik geen admin-rechten heb. Ik kan geen apps downloaden bijvoorbeeld. Ik heb een account aangemaakt en mezelf rechten toegekend, maar lijk op een of andere manier toch nog verbonden te zijn met mijn werkgever. Ik ben zelf 'gastgebruiker' met rechten, maar ik ben geen 'admin' (does this make any sense?)

Het liefste zou ik de tablet helemaal leeg maken, alles eraf gooien en opnieuw installeren, zodat hij 100% van mij is. Kan dit zomaar?

Ik ben bang dat als ik hieraan begin, helemaal niks meer kan met de tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Specs, please. Welk HP-tablet? Welke Windows-versie? Dit soort wollige tekst kunnen we niks mee ;)

Check (in de handleiding, bijvoorbeeld) of je de tablet in recovery mode kunt booten; vanaf daar kun je een factory reset uitvoeren.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry :) HP ElitePad. Geen idee welke precies, staat nergens op de tablet.

Windows 8.1 Enterprise.

Handleiding er niet bij gekregen, maar wellicht online te vinden, als ik erachter kom wat ik precies in mijn handen heb. Stom dat ik daar zelf nog niet aan heb gedacht. Dankjewel Evanescent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Je kunt eens kijken met de volgende commando's:

wmic csproduct get name, identifyingnumber
wmic bios get name, serialnumber

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waar voer ik dat in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLion01
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-09 15:30
In het Command Prompt of CMD. Staat in het start menu ;)

iPhone 13 mini (iOS 26) [daily driver]
Jolla C2 (Sailfish OS 5)
Xiaomi Pad 6 (Sailfish OS 5)
OnePlus 6T (Ubuntu Touch 20.04)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok gevonden

HP ElitePad 900
Name: 68 CUA Ver. F.09
Serial:

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2015 10:49 ]

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 20:36:
Ok gevonden

HP ElitePad 900
xxxx
Name: 68 CUA Ver. F.09
Serial: xxxx
Serienummer zou ik niet online posten!

Verder denk ik dat deze interessant is: http://h30434.www3.hp.com...hp-elite-pad/td-p/3015255

[ Voor 23% gewijzigd door Room42 op 23-09-2015 09:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het straks proberen.

Bedankt!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Als het goed is kun je er gewoon een USB Stick op aansluiten en met de setup van Windows/Linux de partitie formatteren. Je zult er toch iets anders op moeten installeren, je kunt Windows 8.1 Enterprise namelijk niet blijven gebruiken als je niet meer bij je werkgever bent, dan kan Windows namelijk niet meer activeren ;)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:35

DarkSide

theres no place like ::1

Idd je eigen windows 8 licentie gebruiken (of ergens een halen).
Dan kan je vanaf USB installeren. Gaat heel makkelijk. Volgens mij opstarten met F9 en dan bij de bootopties de USB kiezen.
De rest werkt dan hetzelfde als een normale laptop/pc

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Pagina: 1