Toon posts:

AMD Tbird 1400/266 AYHJA OC naar 1600/266

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi tweakers,

Ik heb dus geprobeerd om m'n huidige Tbird te OC.

Als ik Vcore op maximaal zet, dus 1.85V in bios post ie gewoon en begint windows normaal te bootten.

Maar in de desktop slaat ie gewoon helemaal vast. Gelijk of na een klein poosje meestal.

Ik heb al met I/O Voltage zitten spelen. Maar dat heeft geen invloed erop.

Koeling kan het niet aan liggen. Heb er een Globalwin fop-38 met arctic silver II opzitten. Temperaturen springen dus niet uit de pan.

Op 1600/266 was z'n max geloof ik 49 graden.
Ik zie hier veel tweakers die het wel voor elkaar krijgen om hun CPU zo hoog te krijgen. Maar ik schijn het maar niet voor elkaar te krijgen.

Heeft iemand enig idee wat ik nog kan doen om het wel werkend te krijgen :?

Alvast bedankt

Verwijderd

Ik denk dat je een voltage mod moet doen om een hoger voltage te krijgen zodat ie wel stabieler wordt. Hier vindt je er een guide voor

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
1600 is wel erg hoog hoor, word niet echt veel gehaald; je zou nog beter kunnen koelen of je vcore omhoog (mod)

• KryTech
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 21:10
1600 is niet zo makkelijk haalbaar met aircooling. Nu roeld die nieuwe core nogal maar toch is het haast niet te halen met luchtkoeling. Hoe hoger hij draait hoe crash gevoeliger hij wordt voor warmte lijkt het.

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 22:56

Interstice

Hallo?

Als je een abit hebt dan zit je met een behoorlijke bios/werkelijk voltage afwijking. |:(

Althans dat is wel zo met de abit kt7a :( .

Als ik hem instel op 1,75 volt dan geeft ie 1,82 af dus als jij hem in het bios hebt ingesteld op 1,85 zou die best wel is 2,97 volt krijgen >:) even controleren met via hw monitor zou ik zeggen ;) .

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Hoe je die 1600 wel goed kunt halen??

Neem een goeie koeling... Die koeling van je mag dan wel goed lijken, maar om echt hoog te komen moet je proberen om beneden de 30 graden te blijven.

Als je een beetje handig bent, kun je wel een waterkoeling in elkaar knutselen.. (en anders zoek hier maar eens wat rond).

Waarschijnlijk dat je dan de 1600 wel stabiel haalt.. Waterkoeling was bij mij in ieder geval goed om m'n 1 GHz procje naar de 1.5GHz te klokken zonder problemen.

Verwijderd

ja maar je kunt ook proberen om juist de voltage om laag te gooien een klein beetje misschien. Die van mij loopt op
1,6v -->1,25Ghz

en gewoon stabiel dus misschien staat ie gewoon te hoog...

• wipe-out
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08-2025

wipe-out

oud icon, geen zin in nieuwe:)

ik denk dat je met deze snelheden idd aan waterkoeling moet gaan denken, eventueel met peltier. als je het niet al te ingewikkeld maakt zijn de kosten ook nog best wel te overzien :)
Pagina: 1