Toon posts:

Belgium eID (SDK 3.5) in VB.NET 2013

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben momenteel in VB.NET een mogelijkheid aan het implementeren om de verschillende gegevens van een eID op te vragen. Jammer genoeg zijn er tal van aanpassingen gebeurt over de jaren, waardoor de meeste eID-scripts en toepassingen beroep doen op de oude SDK, die identiteitskaarten van na 2013/14 niet meer kan inlezen.

Een tweede bijkomstigheid is dat eveneens helft van die scripts ook niet correct functioneren. Zelfs de voorbeelden van eid.belgium.be werken niet zoals het moet.

En als derde bijkomstigheid werkt een eID anders dan de typische "SmartCard" of identiteitskaart van andere landen. Indien dat mogelijk is, zou ik dan ook dit script toegankelijk willen maken voor alle identiteitskaarten.

Nu vroeg ik me af of er iemand was in dit forum die een werkende eID-toepassing heeft, in Visual Basic .NET (dat staat vast), waar ik me zou kunnen op baseren of die me de nodige informatie verschaft.

Thx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:15
Wij gebruiken de EIDNative bibliotheek daarvoor, maar die lijkt niet echt meer onderhouden te worden.

Maar: gebruik zeker de 4.0 of hogere versie van de eID middleware, de oudere kunnen niet de nieuwe tien-jaar-geldige kaarten lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Ah, ik heb daar een tijd geleden ook mee liggen prutsen. Met de officiële documentatie van de overheid (waar nog over Windows 98 werd gesproken...) lukte het niet. Dan heb ik dit gevonden:

http://delphi32.blogspot....elio-new-library-for.html

Hiermee kan ik alles doen dat ik nodig heb en het werkt perfect in .NET :)

[ Voor 4% gewijzigd door Bv202 op 22-09-2015 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat Swelio een betaalde oplossing is. Ik zoek liever een gratis alternatief, aangezien we dit toch dermate intens willen gebruiken. :)

UPDATE: Zowel de EIDNative als Swelio worden door dezelfde persoon gemaakt en onderhouden. Beide libraries lezen niet de nieuwere kaarten in Visual Basic.

Is er iemand die een werkende VB-app heeft en deze informatie kan/wil delen?

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2015 23:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waarom moet 't per-se VB zijn? Als je .Net gebruikt boeit 't toch niet of het geschreven is in VB.Net, C#, IronPython, F# of whatever? Ik ben verder totaal niet bekend met EID maar ik zie op Nuget in ieder geval een package staan die relatief "jong" is (het is maar wat je onder jong verstaat, 28 apr. 2014). Ik heb geen idee hoe compleet dat ding is en of 't verder voldoet aan je wensen (los van de taal).

All I'm saying is: waarom je keuze zo beperken tot VB.Net, vanwaar die 'noodzaak'? Je neemt gewoon die library (lees: dll), referenced die in je project en klaar. Nog beter: je laat NuGet 't voor je regelen. Who cares waarin 't geschreven is. En mocht je het project/code aan je solution willen toevoegen: ook dat kan prima met verschillende talen en Visual Studio zal vrolijk alles voor je compilen en aan elkaar breien; het is dan hooguit "de vreemde taal" die je in de weg zit als je iets zou willen aanpassen aan de library. Maar een beetje programmeur moet toch op z'n minst een vreemde taal een beetje kunnen lezen en (desnoods met een paar (basis-)tutorials ) wat kleine aanpassingen kunnen maken. Zie 't desnoods als een kans een nieuwe taal op te pikken, altijd goed voor op je CV :Y)

Waar je wél even op moet letten (en dus niet zo makkelijk moet negeren als de taal ;) ) is de licentie waaronder de library van je keuze onder is vrijgegeven (if at all). Maar dat snapte je zelf vast ook al ;)

[ Voor 44% gewijzigd door RobIII op 23-09-2015 00:26 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 16:08:
Indien dat mogelijk is, zou ik dan ook dit script toegankelijk willen maken voor alle identiteitskaarten.
Voor zover ik weet is dit iets typisch Belgisch..

Dat c# voorbeeld - https://github.com/egelke/eid - is vrij eenvoudig naar VB.NET te vertalen. Overigens zou ik zelf altijd voor C# kiezen, maar dat terzijde. In ieder geval altijd zoeken op c#, want in VB.NET is er gewoon een stuk minder. En vertalen is bijna 1-op-1.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, hier kan ik al een heel eind mee verder :)

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 23:31:
Het probleem is dat Swelio een betaalde oplossing is. Ik zoek liever een gratis alternatief, aangezien we dit toch dermate intens willen gebruiken. :)

UPDATE: Zowel de EIDNative als Swelio worden door dezelfde persoon gemaakt en onderhouden. Beide libraries lezen niet de nieuwere kaarten in Visual Basic.

Is er iemand die een werkende VB-app heeft en deze informatie kan/wil delen?
Hoezo, betalend? Het is freeware. En voorlopig heb ik nog geen problemen met nieuwere kaarten, of ik moet iets gemist hebben (of toevallig nooit een nieuwere kaart geprobeerd hebben). Wat is een nieuwere kaart? Hoe kan ik deze herkennen?

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:15
Zoals ik al zei, je moet de 4.0 middleware of nieuwer hebben voor de nieuwe kaarten. Volgens de TT gebruikt de TS 3.5 en dat gaat nooit werken.

[edit]
Bv202 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 08:57:
[...]
Hoezo, betalend? Het is freeware. En voorlopig heb ik nog geen problemen met nieuwere kaarten, of ik moet iets gemist hebben (of toevallig nooit een nieuwere kaart geprobeerd hebben). Wat is een nieuwere kaart? Hoe kan ik deze herkennen?
De nieuwere kaarten zijn 10 jaar geldig ipv 5 jaar.

[ Voor 59% gewijzigd door Xiphalon op 23-09-2015 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dear,

Have you found solution to access Belgium EID on vb.net (VS2013). I want to update my software can you help.

Thanks
Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 16:08:
Beste mensen,

Ik ben momenteel in VB.NET een mogelijkheid aan het implementeren om de verschillende gegevens van een eID op te vragen. Jammer genoeg zijn er tal van aanpassingen gebeurt over de jaren, waardoor de meeste eID-scripts en toepassingen beroep doen op de oude SDK, die identiteitskaarten van na 2013/14 niet meer kan inlezen.

Een tweede bijkomstigheid is dat eveneens helft van die scripts ook niet correct functioneren. Zelfs de voorbeelden van eid.belgium.be werken niet zoals het moet.

En als derde bijkomstigheid werkt een eID anders dan de typische "SmartCard" of identiteitskaart van andere landen. Indien dat mogelijk is, zou ik dan ook dit script toegankelijk willen maken voor alle identiteitskaarten.

Nu vroeg ik me af of er iemand was in dit forum die een werkende eID-toepassing heeft, in Visual Basic .NET (dat staat vast), waar ik me zou kunnen op baseren of die me de nodige informatie verschaft.

Thx! :)
Pagina: 1