SMTP van Ziggo op blacklist, hoe te omzeilen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:39
Beste Tweakers,

thuis heb ik achter mijn zakelijk internetlijn van Ziggo een mailservertje staan welke via de smtp.upcmail.nl / smtp.ziggo.nl naar buiten gaat.

Alleen elke keer loop ik er tegen aan dat mail terug bounced omdat er weer een IP adres van één van de SMTP servers van Ziggo op een blacklist staat.

Na meerdere keren aangeven bij Ziggo gebeurt het elke keer weer, dat ik nu toch wel iets anders wil.
Heeft iemand ervaringen hiermee en weet dit anders te kunnen doen lopen?

Wanneer ik de SMTP van Gmail pak wordt de afzender veranderd naar dat van de ingestelde Gmail account op de SMTP.

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:00

TommieW

Numa numa.

Je kan overwegen om een pakket bij een hoster te nemen. Zo heb ik voor €18 per jaar een pakket bij Strato. Werkt prima voor mij.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nullr0ute
  • Laatst online: 06-05 18:03
De mailserver gebruiken als SMTP server i.p.v. Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als je in je google-account jouw domein activeert, kun je volgens mij wel namens dat domein e-mailen. Neem anders een gratis account via PCextreme (update: niet doen, is een rotbedrijf). Let wel op de limieten die je daar hebt.

En anders; bellen met Ziggo of ze geen SLA hebben op die mailserver. Misschien hebben ze een andere server voor de zakelijke klant?

[ Voor 7% gewijzigd door Room42 op 09-04-2018 14:45 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Laatst online: 13:00

TommieW

Numa numa.

nickbouwhuis schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:53:
Succes daarmee. Misschien dat het wel kan bij een zakelijke lijn, maar bij consumentenlijnen is het een drama. Je moet een statisch IP hebben, en een PTR record laten aanmaken.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
nickbouwhuis schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:53:
De vraag is of zijn eigen IP-adres niet in een zgn. dynamic pool zit, waarmee hij bij veel blacklists al standaard een punt achterstaat.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nullr0ute
  • Laatst online: 06-05 18:03
TommieW schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:54:
[...]

Succes daarmee. Misschien dat het wel kan bij een zakelijke lijn, maar bij consumentenlijnen is het een drama. Je moet een statisch IP hebben, en een PTR record laten aanmaken.
Omdat het gaat om een zakelijke lijn ga ik er van uit dat het een statisch IP adres is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:06
GAITii schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:48:
Beste Tweakers,

Wanneer ik de SMTP van Gmail pak wordt de afzender veranderd naar dat van de ingestelde Gmail account op de SMTP.
Je kan bij Gmail een extra afzender toevoegen, moet je een verificatie email accepteren. En daarna kan je met je eigen afzender mailen via de gmail servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
stormfly schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:57:
[...]

Je kan bij Gmail een extra afzender toevoegen, moet je een verificatie email accepteren. En daarna kan je met je eigen afzender mailen via de gmail servers.
Ja, maar dan zie je nog steeds "Send on behalf of iemand@gmail.com" in plaats van daadwerkelijk info@mijnbedrijf.nl. Dus dat is ook geen goede oplossing.
Correctie, dat was bij mij het geval maar klopt blijkbaar toch niet.

[ Voor 8% gewijzigd door bartbh op 22-09-2015 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:30

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

bartbh schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:58:
[...]

Ja, maar dan zie je nog steeds "Send on behalf of iemand@gmail.com" in plaats van daadwerkelijk info@mijnbedrijf.nl. Dus dat is ook geen goede oplossing.
Dat kan ook alleen in google apps.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:52

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

bartbh schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:58:
[...]
O :?

Dat zie ik toch echt niet in de mailtjes die ik via de GMail servers verstuur. En ja, dat is vrij eenvoudig te controleren door een testmailtje naar een andere e-mail adres van jou en/of jezelf in de BCC: zetten. Ook replies zijn een leuke bron van informatie.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

GAITii schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:48:
...Alleen elke keer loop ik er tegen aan dat mail terug bounced omdat er weer een IP adres van één van de SMTP servers van Ziggo op een blacklist staat...
Kwenie hoor, maar ik mail al zes jaar naar buiten via smtp.ziggo.nl en ik ben nog nooit gebounced.
'k Zou eerst eens onderzoeken of je troubleshooting juist is

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Freee!! schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 15:32:
[...]

O :?

Dat zie ik toch echt niet in de mailtjes die ik via de GMail servers verstuur. En ja, dat is vrij eenvoudig te controleren door een testmailtje naar een andere e-mail adres van jou en/of jezelf in de BCC: zetten. Ook replies zijn een leuke bron van informatie.
Vreemd, dat was juist iets wat mij vorige week opviel. Ik verstuurde (via Android) een mailtje via info@mijnwebsite via Gmail. Op mijn zakelijk email zag ik vervolgens staan "ik@gmail.com namens info@mijnwebsite".

Echter nu heb ik zojuist dat account eens opnieuw gekoppeld en is dat niet meer het geval. Kortom, mijn reactie mag je vergeten!
Pagina: 1