Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Google Chrome as default browser in Citrix

Pagina: 1
Acties:

• H8M3CuzUaintM3
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-03-2024
Het subject geeft de vraag al aan, Google Chrome as default browser in Citrix. Google Chrome staat geinstalleerd op alle terminal servers maar is IE is de default.

Hoe stel je Google Chrome binnen een citrix omgeving voor 1 gebruiker in als default browser? Ik heb het een en ander gelezen over registry en gpo's maar ben er nog niet helemaal uit wat nou de meest effectieve en netste manier is :)

Moet ik dit configureren via XenApp of via GPO of via registry? Iemand ervaring hiermee aangezien het in dit geval maar om 1 gebruiker gaat?

[ Voor 15% gewijzigd door H8M3CuzUaintM3 op 22-09-2015 15:14 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat gebeurd er als die gebruiker aanlogt, en zelf even Chrome als default insteld?

Volgens mij is dat nu even de kortste klap, zeker als je kennelijk niet zoveel kennis hebt van het remote manipuleren van usersettings.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Linke Loe
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-11 07:57
Kan die ene gebruiker niet gewoon zelf Chrome opstarten en daarin aangeven dat het de default browser moet zijn?

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:03

TheVMaster

Moderator WOS
supra_indo schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:35:
Het subject geeft de vraag al aan, Google Chrome as default browser in Citrix. Google Chrome staat geinstalleerd op alle terminal servers maar is IE is de default.

Hoe stel je Google Chrome binnen een citrix omgeving voor 1 gebruiker in als default browser? Ik heb het een en ander gelezen over registry en gpo's maar ben er nog niet helemaal uit wat nou de meest effectieve en netste manier is :)

Moet ik dit configureren via XenApp of via GPO of via registry? Iemand ervaring hiermee aangezien het in dit geval maar om 1 gebruiker gaat?
Er wordt geen gebruik gemaakt van RES Workspace Manager....?

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:43
TheVMaster schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 15:49:
[...]

Er wordt geen gebruik gemaakt van RES Workspace Manager....?
Mocht dat het geval zijn: bij de gebruiker een setting aanmaken dat, bij het inloggen, een specifieke registersleutel wordt geïmporteerd dat Google Chrome als default browser wordt gebruikt.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:03

TheVMaster

Moderator WOS
nextware schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 15:50:
[...]

Mocht dat het geval zijn: bij de gebruiker een setting aanmaken dat, bij het inloggen, een specifieke registersleutel wordt geïmporteerd dat Google Chrome als default browser wordt gebruikt.
Inderdaad.....

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Res workspace manager voor één specifieke registry key voor één user is ook lekker overkill :P

Dat kan ook wel met GPP...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Natuurlijk kan het met GPP, maar ik denk dat er meer bedoeld wordt of er überhaupt RES WorkSpace Manager wordt gebruikt. Zo ja, dan ga je over het algemeen geen GPP User Preferences en RES settings door elkaar gebruiken. Ik zou dat in ieder geval zoveel mogelijk vermijden.
Verder eens met Linke Lou behalve dat dit niet opgaat bij zero config profile/mandatory profiles.

En : "Need to have vs Nice to have", dus MOET het voor die ene gebruiker (requirement) of vind die ene gebruiker dat vooral HANDIGER. Dat terwijl de default browser voor overige gebruikers gewoon IE is (en die zeuren niet zo ..)

Offtopic: Ik vind Chrome op een Terminal Server trouwens best leuk en handig soms, maar als je ziet wat er aan meuk in het gebruikersprofiel wordt weggeschreven en memory usage als je geen policies gebruikt betreffende geheugengebruik etc blaas je de boel snel op als zo'n gebruiker eens wat tabs opengooit.

• H8M3CuzUaintM3
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-03-2024
Question Mark schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 15:38:
Wat gebeurd er als die gebruiker aanlogt, en zelf even Chrome als default insteld?

Volgens mij is dat nu even de kortste klap, zeker als je kennelijk niet zoveel kennis hebt van het remote manipuleren van usersettings.
De gebruiker kan vanuit Google Chrome niet de browser zelfs als default instellen, er staat alleen Google Chrome is op dit moment niet uw standaard browser.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Misschien is het handig dat je erbij verteld waarom het niet kan... Wij hebben nu geen flauw benul waarom dit niet mogelijk is in jullie omgeving.

De optie Group Policy Preferences is nu al genoemd. Heb je al eens gekeken wat dit is, en hoe dit evt. je probleem zou kunnen oplossen? Indien nee... doe dit dan.. Indan ja, wat zijn dan je vragen nog?

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:36

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Citrix heeft hier niet zoveel mee te maken (Tenzij je gebruik maakt van UPM).

Maar dit is meer een Windows / Chrome ding.

Kan je aangeven hoe je userprofiles zijn ingericht? Maak je gebruik van mandatory/roaming/etc?

Weet je wat de setting is wat ervoor zorgt dat Chrome default is?

etc etc etc.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Pagina: 1