adsl klapt er na een aantal minuten altijd uit

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
Na ingelogd te zijn vliegt mn adsl verbinding er na een aantal minuten altijd weer uit! erg kut dus, weet iemand toevallig een mogelijke oorzaak hiervoor? misschien de security options? wat hebben jullie daar ingesteld?

thnx in advance

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Check je IE settings, of er bij dial-up iet staat verbinding verbreken binnen x minuten.

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
t gebeurt de ene keer na 10 en de andere keer na 20 minuten....

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Op dinsdag 19 juni 2001 13:46 schreef dadj het volgende:
t gebeurt de ene keer na 10 en de andere keer na 10 minuten....
:?

• xxfile
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-07 10:35

xxfile

\/ It's me \/

Welke ISP heb je? Want xs4all heeft nu een landelijke storing. Misschien hadden ze er al aan het begin van deze dag problemen mee, dus ligt het dan niet aan je instellingen.

Nieuw, nu met Twitter

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

misschien is 1 van je kaarten in conflict met je adsl modem, of kan dat niet, ik weet niet of je adsl modem een irq gebruikt :?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

ik heb precies hetzelfde bij casema, maar als ik iets van limewire aan heb staan ( of eerst altijd napster) dan blijft i wel verbonden. best gaar:)

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
ik heb adsl via hccnet... en wanneer ik mn modem ff hestart en weer inbel werkt alles weer [ff]

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
Op dinsdag 19 juni 2001 16:04 schreef dreeke het volgende:
misschien is 1 van je kaarten in conflict met je adsl modem, of kan dat niet, ik weet niet of je adsl modem een irq gebruikt :?
nee dat kan niet, zou alleen de netwerk kaart kunnen zijn... maar denk ik niet..

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:44

Tao

DPC DE_KOMETEN

Heb sinds kort (na teleurstellende kabel) adsl.
Het vreemde is dat ik dezelfde automatische log-outs ervaar. Indien er geen actief i-net verkeer is (b.v. 's nachts -> pc's staan 24/7 aan), wordt de mxstream-verbinding ongeveer na 45 minuten verbroken.

Alle verbindingen staan goed, hardwarematig is alles O.K.
Kpn gaf aan: download laatste driver van de website, dan opnieuw het login scriptje van de CDROM erover heen en klaar is TAO.

Niet dus, want hij logt nog steeds na 45 minuten inactief zijn uit. En dat is zwaar kut, want zo schiet het niet op met UDThink.

Iemand enig idee waar dit aan ligt?

Diablo3

• ShadowBumble
  • Laatst online: 11:13

ShadowBumble

Professioneel Prutser

zet in je IE options bij verbinding allen deze lijn gebruiken wanneer geen verbinding . Dit was het probleem Bij mij dus ..... :D :D :D :D

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Tao

Tao

DPC DE_KOMETEN

Hi,

Wat bedoel je?
1. Never dial a connection
2. Dial whenever a network connection is not present
3. Always dial my default connection
Bedoel je de 2e optie?

Diablo3

• ShadowBumble
  • Laatst online: 11:13

ShadowBumble

Professioneel Prutser

yep de 2de dat was namelijk het probleem bij mij ging ie na een paar minuten uit omdat ie zelf ook nog eens probeerde te bellen.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Tao

Tao

DPC DE_KOMETEN

Xal ut proberuh.

Thanx voor de tip!

Diablo3

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
De oplossing: bij mij althans, de netwerkkaart MOET op half-duplex staan, i.p.v. full duplex... easy does it

Verwijderd

Op zondag 24 juni 2001 00:47 schreef dadj het volgende:
De oplossing: bij mij althans, de netwerkkaart MOET op half-duplex staan, i.p.v. full duplex... easy does it
Duh! gewoon de handleiding lezen wil ook wel eens helpen |:(

• Tao

Tao

DPC DE_KOMETEN

Hmm, de handleidingen (KPN EN XS4all) heb ik ook doorgelezen. Niks erover gevonden; behalve bij XS4all die verwijst naar 'wisselgesprek', telefoonstoring of in de IE-opties het automatisch verbreken na ..... minuten te unchecken.

Bij mij speelt dat allemaal niet.

Desondanks vannacht weer automatisch uitgelogd.
Ik zal de halfduplex-tip proberen nog eens proberen.
(Helpdesk KPN gaf op bij IE-opties alle default-waarden te kiezen, maar ook dat leverde niets op.)

Wat er wellicht mee te maken heeft, is dat het inloggen soms ERG lang duurt; en dan regelmatig een time-out error geeft.
Log ik daarna direct weer in, dan lukt het wel. Weird.

Diablo3

• Tao

Tao

DPC DE_KOMETEN

Ja,

En full- of halfduplex maakt dus ook niet uit.
Toch maar weer de KPN belluh.

Diablo3

• qwerios
  • Laatst online: 10-05-2023

qwerios

Digital Pizza Crew

Mag ik mijzelf ook even als slachtoffer aanmelden?

Ik heb een Linux Debian doos als proxy/gateway draaien en daarmee ondervindt ik hetzelfde probleem. Het ligt er een beetje aan, maar meestal klapt de PPP verbinding er na een 500 minuten uit.. Mijn vermoeden was ook dat het met een inactive lijn te maken heeft, maar dat zou niet in overeenstemming zijn met wat KPN het 'always-on' principe noemt. Nix geen IE bij mij, geen full-duplex alleen maar onverklaarbare hangups.

Mischien moet ik gewoon mijn koeien overklokken en zorgen dat er heel regelmatig pakketjes voorbij komen? :?

How many software programmers does it take to screw in a lightbulb? None, that's a hardware problem.

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
De Half-Duplex oplossing werkte bij mij in ieder geval wel, klapt er nooooit meer uit!
inloggen gaat ook altijd vlot.

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:17
in reactie op Qwerios:
Misschien een proxyper installeren op je Linuxdoos, daar al je koeien van laten eten en de proxyper eens in 30 minuten laten updaten? Uiteraard moet er in die 30 minuten dan wel door één van de koeien data gedropt zijn op de proxyper of er vanaf gehaald zijn.

En anders toch maar de universe resetten? :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Tao

Tao

DPC DE_KOMETEN

Ik kreeg nog wat door van de KPN-desk
(stond niet in de manual, maar had ik wel kunnen weten...| :():
bij de instellingen van het netwerkkaartje (bij mij 3Com) moet er behalve half duplex ook bij mediatype 10baseTX ingevuld worden.

Nou maar weer proberen of-t-ie het blijft doen vannacht....

Diablo3

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:17
Als het goed is, kan dat onder Linux ook door bij het laden van de module een paar opties mee te geven....

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• qwerios
  • Laatst online: 10-05-2023

qwerios

Digital Pizza Crew

De netwerkkaart in kwestie kan alleen maar 10BaseT...
Jammer maar helaas. Full duplex zou ik nog na kunnen kijken, maar volgens mij staat ie daar niet op.

Ik vind het trouwens een beetje een loze kreet van de KPN. We weten dat het een 10MBit ethernet verbinding is. 10BaseT is dan vanzelf sprekend. Auto switching kaarten zouden dit vanzelf goed op moeten pakken en 100Mbit (100BaseT) zouden het al helemaal niet moeten doen.

Het lijkt mij toch dat er aan de kant van de KPN server een hangup wordt gedaan. Ik heb het immers niet ingesteld staan bij mij PPP verbinding en van Linux durf ik wel te zeggen dat die instelling definitief is.

How many software programmers does it take to screw in a lightbulb? None, that's a hardware problem.

Pagina: 1