Windows 10 cursor verdwijnt na uithalen van muis

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verkade89
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-05 18:58
Hallo,

Ik ben nu een paar dagen bezig met Windows 10 en mijn HTPCtje. Wat ik uiteindelijk wil doen is het kunnen besturen met een game controller. Ik zal vrijwel niet te hoeven typen, maar nu en dan wat dingen openen en eventueel spelletjes spelen. Er zijn genoeg programma's die dat kunnen, en dat heb ik ook en werkt allemaal.

Nu is het probleem dat zodra ik mijn muis er uit haal, dat de cursor verdwijnt. Nu kan ik met game controller wel de 'hidden' cursor bewegen, en ik zie dan op de achtergrond hier en daar waar hij over gaat, maar echt lekker werkt dat niet natuurlijk.

Al dagen ben ik aan het zoeken waardoor het komt, maar krijg het niet gevonden. Ik heb MouseKeys aan gezet, hielp niet. Geswitched tussen PC screen en duplicate, hielp niet. PC herstart, hielp niet. Veel 'Background Processes' beeindigd, hielp niet. Sommige kwamen terug trouwens, maakt het ook niet makkelijk. Alle mouse settings door gebladerd, maar kan niets vinden over het verbergen van de cursor.

Vroeg me af of jullie weten waar het aan kan liggen, en/of wat ik kan doen om cursor aan de gang te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 20:33

TheVMaster

Moderator WOS
Eh...ik snap hem niet volgens mij. Je haalt dus de muis uit je HTPC en vindt het dan raar dat je muiscursor weg is? :?
Maar eh...waarom wil je hem dan bedienen met een game controller? Het is toch een HTPC, geen game pc (daar heb je toch een console voor)?

[ Voor 37% gewijzigd door TheVMaster op 22-09-2015 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verkade89
Nou in Windows 7 blijft de cursor wel bestaan, zonder muis er in. Dus lijkt mij gewoon iets in W10, dat is ingebouwd of iets staat er verkeerd waardoor de cursor verdwijnt.

Verder uhm... HTPC... console-vervanger... tja wat moet ik het noemen. Het is meer een HTPC, gezien de hoeveelheid opslag dat er in zit, en zit media server op. Maar gamen kan er ook goed op gedaan worden. Beter dan mijn PS3, met minder verbruik. Ik bedoel, wat wilt een mens nog meer in zijn leven dan dat? Nouja, een cursor die blijft staan indien er geen muis in zit, zou ideaal zijn. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Dit had WIndows 8.x ook al, als ik het mij goed herinner. Dat is zo gedaan omdat wanneer je met Tocuch de boel bedient, je geen muis cursor ziet. En gezien Windows 7 niet gemaakt is met het oog op touch, was dat toen nog niet aan de orde. Ik geloof dat in Windows 8 pas de muis verdween wanneer je het scherm aan raakte (dus met het aanraken overschakelde op een niet-muis). Het kan goed zijn dat in Windows 10 het zo bedacht is dat wanneer je de muis weg haalt, je de cursor ook niet meer nodig hebt. (Ergens wel zo logisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:01

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

De muiscursor in W10 is inderdaad nog niet bepaald probleemloos. Op mijn tablet in tabletmodus zie ik regelmatig een muiscursor tijdens het opstarten, terwijl er nog nooit een muis in mijn tablet heeft gezeten.

Zit je toevallig in de tablet modus?

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verkade89
Tablet modus staat uit, en hij zou niet mogen springen in tablet modus wanneer ik muis er uit haal.

Het is inderdaad wel logisch dat ze het doen. W10 is inderdaad gericht op meerdere apparaten. Maar ik begrijp niet dat ze het niet in de settings of zo gezet hebben om cursus altijd actief te houden.

Net alle actieve services bekeken, en de beschrijving erbij gelezen. Maar niets kunnen vinden die dit doet. Dus het is volgens mij echt internal er in gebouwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joost.van.donge
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-03 20:56
Hetzelfde had ik ook toen ik met m'n telefoon de Windows 8 HTPC thuis wilde besturen.
In dit programma:
http://www.lovesummertrue.com/touchmousepointer/en-us/
staat een optie om de muiscursor te forceren. Op die manier los je het 'dirty' op, want hij verdwijnt dus nooit.

Ik hoop dat dit helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verkade89
@joost:
Jep, dat werkt wonders. Hoewel ik heb veel dingen van taps enzo uit gezet, wantja... toch geen touchpad. Maar de cursor blijft nu mooi in beeld.

Nu nog de game controller profiler updaten voor verschillende games, en daarna nog even wat kabel management doen in de kast, en dan is het systeem helemaal klaar.

Bedankt voor al jullie input.
Pagina: 1