Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro-tukker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-04 22:43
Goedemiddag mede tweakers,

Ik heb een klein online bedrijfje en ik worstel al een tijdje met de volgende vraag: hoe kan ik het papieren visitekaartje vervangen door eeen digitale.

Mijn eerste idee is natuurlijk een via mobiel je visitekaartje verzenden. Ik heb al diverse apps uitgeprobeerd, maar niks werkt echt soepel.

Het is de bedoeling dat net zoals met een fysiek visitekaartje, dat de afgifte ervan binnen 5 - 10 seconden kan plaatsvinden. Het uitwisselen van telefoonnummer, email etc duurt dus te lang.

Iemand een idee hoe ik dit kan realiseren of weet iemand een app die dit kan doen. Ik zat zelf te denken aan de NFC chip in je mobiel, dat je deze kan activeren om je visite kaartje aan een andere mobiel te geven.

Graag hoor ik ook wat anderen va oplossing hebben gevonden voor de digitale afgifte van je visitekaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:10

Cheezus

Luiaard

Het is natuurlijk leuk als jij een app/methode hebt om jouw kaartje digitaal te versturen, maar hoe zit het bij de ontvanger? Ik wil geen handelingen verrichten (app instaleren/NFC of bluetooth aanzetten) om jouw gegevens te ontvangen. Iets gebruiken wat iedereen heeft lijkt me dus het handigst - bijvoorbeeld een SMS, e-mail of eventueel whatsapp bericht met je gegevens. En gewoon een papieren kaartje als backup :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
een vcard in een QR code?
http://www.qr-genereren.nl/vcard.php

Moet de andere persoon nog wel een barcode scanner geïnstalleerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 23-10-2016 15:24 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:45

Standeman

Prutser 1e klasse

NFC beperkt zich tot een handje vol Android toestellen en Apple is dan helemaal no-go (die hebben tegenwoordig wel nfc, maar dat is niet open gesteld voor ontwikkelaars).

Er is gewoon geen platform dat breed gedragen wordt (behalve vcard). Je ontkomt dus niet aan het punt van e-mail / telnr uitwisselen.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Digitale Vcards zijn irritant, zeker als ze aan een mailtje zitten. Fysieke kun je gewoon uitdelen en das dat. Ik zou niet overstappen maar gewoon een doosje kaartjes laten drukken, en dan een voorraadje mee in een speciaal hoesje oid. Hebben ze bij die drukker vast wel.
Wat je uiteraard wel zou kunnen doen is een QR code op je kaartje laten drukken, die naar je website gaat en automatisch een Vcard ophaalt voor degene die hem benadert :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro-tukker
Helaas, tegen de problemen die jullie beschrijven loop ik nu ook constant tegenaan.

Voor mij is het not-done om papierenkaartjes te drukken, aangezien mijn visie is geheel papierloos werken. Het is dan een beetje raar om aan komen zetten met papieren kaartjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-04 18:19
Ik vermoed dat je dan weinig keus hebt, behalve accepteren dat de meeste mensen je visitekaartje niet willen/kunnen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:02
pyro-tukker schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 13:54:
Helaas, tegen de problemen die jullie beschrijven loop ik nu ook constant tegenaan.

Voor mij is het not-done om papierenkaartjes te drukken, aangezien mijn visie is geheel papierloos werken. Het is dan een beetje raar om aan komen zetten met papieren kaartjes.
Alternatief zoeken voor papier dan? Metalen visitiekaartjes, of op katoen, of plastic?

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Deel dan één of andere gimmick uit met die info erop. Een pen is misschien niet veel beter dan een papieren kaartje maar je kunt vast wel wat leuks verzinnen. Daarmee val je ook meer op dan met een kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

neem eens contact op met bedrijven die van papierloosheid hun business hebben gemaakt, zoals Decos in Noordwijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 98% gewijzigd door Firefly III op 23-10-2016 15:24 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bedrukte USB sticks. Wel wat duurder uiteraard dan een stukje papier. Overigens is het niet je visie, maar je streven. Mooi, maar imho ondoenlijk, streven.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:28

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Old school businesscards ontkom je niet zo snel aan, maar je kan ze wel een stuk interessanter maken. Recent zag ik er nog eentje langskomen, leek erg veel op deze:
http://fashioncopious.typ...834015392cf14ed970b-800wi
Maar dan met 'warmtekleuren' erop, alsof je door zo'n thermo-camera keek. Zulke dingen blijven goed hangen, al zijn ze wat prijzig.

QR code varianten heb ik al eens gezien, zelfs die AR-versies (wat ironisch weer iOS/android was, heb je slechte binnenkomer als 'solutions' bedenkt voor 'elke situatie'..), QR met een 'simpele' website (geen navigatie, gewoon kaartje-vorm fullscreen) werkt imho dan nog aardig goed.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

Wat is jouw reden om papierloos te willen werken? Is dat om bomen te sparen? Of omdat je papier een gepasseerd station vindt?

Ik zou zelf denk ik toch voor een traditioneel kaartje gaan met op de achterkant een VCard in via een QR-code of iets in die richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Mijn ervaring is dat een kaartje bij andere kaartjes wordt gestopt. Dat maakt ze vindbaar. Een pen/usb-stick/gimmick wordt in een zak gestopt en zal verdwijnen in een lade of prullenbak, om nooit meer bekeken te worden. Het is dan enkel een gebruiksvoorwerp.

Dus zelfs als paperless helemaal jouw ding is: alsnog simpel gerecycled papier en ergens langs een randje: dit is die ene uitzondering, 100% gerecycled papier'. Dan geef je in ieder geval aan dat je er wel over nagedacht hebt. Wellicht spreekt dat je klanten aan als zij jou selecteren omdat je paperless werkt.

En als paperless enkel een persoonlijke overtuiging is, geen USP voor je toko: niet miepen en zeker die kaartjes laten drukken. Principes zijn cool, maar niet ten koste van je vindbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op m'n oude visitekaartje heb ik de link naar m'n Linkedin profiel staan. Op m'n nieuwe kaartjes is daar helaas geen ruimte meer voor i.v.m de nieuwe layout.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik had m'n laatste visitekaartjes volgens mij in 2010 en daarna nooit meer. Ook niet nu ik een eigen bedrijf heb. De enige keer dat een visitekaartje handig was geweest, was bij een tombola op een grote conference, een enorme bak waar je je visitekaartje in moest doen. Een van de prijzen die door sponsoren werden verloot onder de visitekaartjes was een motor. Geen idee hoe ik die uit LA naar Nederland had moeten krijgen.

Als ik zelf een visitekaartje krijg, stop ik die in m'n tas en thuis gooi ik er geregeld een aantal weg. Ik kijk er dus nooit meer naar. Als mensen willen dat ik ze niet vergeet, moeten ze ervoor zorgen dat ze indruk maken. En contactgegevens achterhalen is tegenwoordig heel simpel, via Linkedin of gemeenschappelijke relaties.

Sterker nog, juist dankzij een net iets anders visitekaartjesritueel bij het ontmoeten van nieuwe zakelijke relaties, onthouden mensen je beter. Die indruk heb ik.

Zelf merk ik er weinig van dat mensen me niet zouden kunnen bereiken of dat ze me vergeten. Daar had een visitekaartje geen wezenlijk verschil in gemaakt.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• pyro-tukker
26779 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 17:57:
Wat is jouw reden om papierloos te willen werken? Is dat om bomen te sparen? Of omdat je papier een gepasseerd station vindt?

Ik zou zelf denk ik toch voor een traditioneel kaartje gaan met op de achterkant een VCard in via een QR-code of iets in die richting.
Papierloos werken heeft voor mij meerdere redenen, de belangrijkste is in mijn ogen nog wel dat papier zo inefficient en traag werkt. Daarnaast zijn de redenen van jou ook goede redenen om geheel papierloos te werken.

Om verder in te gaan op de discussie, visitekaartjes die ik ontvang van random mensen die liggen bij mij ook binnen de korste keren in de prullebak, zonder enig idee wat er op het kaartje stond.

Andere gadgets om te geven is ook al weer zo standaard en eigenlijk weinig toevoegend. Hoevaak krijg je wel niet van die gadgets (vaak stuk of 10) en dan beland meestal alle gadgets in een hoek of je geeft ze weg.

Ik denk dat dat de opmerking van Canaria nog het meeste houd snijdt. Namelijk dat het ritueel en de manier waarop belangrijker is, dan wat het is. Enigste waar ik nog mee zit is dat het uitwisselen van je gegevens (website, email of telefoonnr) snel en zonder ongemak moet.

Op dit moment is dus je linkedIn, email, website uitwisselen het beste. Vraag is wel, hoevaak kijk je in je mobiel naar de nummers, mailadressen die je random hebt opgeslagen tijdens een event of iets dergelijks.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Het is natuurlijk wel een beetje vreemd om straks een moeilijk iets te gaan doen dat een stuk inefficienter is dan papier, omdat je papier zo inefficient vindt.

Over het algemeen denk ik dat het handigste is om het via je je linkedin te doen: Nagenoeg iedereen heeft het, en ze kunnen je makkelijk opslaan (toevoegen als contact). Die kan je natuurlijk doen als QR code die je altijd mee hebt (desnoods op hoesje van je mobieltje bijvoorbeeld). Maar ik weet weer niet: Hebben Android/iPhone standaard QR readers, of moet je hopen dat de andere die erop heeft?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:57

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Sissors schreef op woensdag 23 september 2015 @ 19:15:
[...]
Hebben Android/iPhone standaard QR readers, of moet je hopen dat de andere die erop heeft?
Je moet maar hopen dat de andere die erop heeft, is een (gratis) downloadable app.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Pagina: 1