Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09 08:49
Ik ben aan het denken om GTA V voor de pc aan te schaffen.
Omdat ik allergisch ben voor DRM en lange laadtijden (vandaar dat ik GTA IV heb gekocht maar wat software van internet heb om de laadtijden op te lossen), wil ik weten wat jullie mening is omtrent GTA V.

Dus: zit er enige vorm van DRM op die de gebruiker in eniger vorm hindert snel het spel te starten en/of te spelen? Vormen van hinderen bedoel ik een (technisch onnodige) login, bijvoorbeeld.

Hoe lang duurt het een savegame te laden?

vrede in rust

• Looney1984
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-09 06:21
is dat niet verschillend? de één heeft een SSD de andere een normale hdd.

Heb Gta zelf op mijn normale hdd en de laadtijden zijn best aan de lange kant.
Online en single player . (met name wanneer je de game opstart)

Als je éénmaal aan het spelen bent geen lange laadtijden meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney1984
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-09 06:21
je had deze vraag misschien ook in GTA topic kunnen stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09 08:49
De kwestie HDD/SSD speelt niet. Ik gebruik (al jaren) een SSD voor het installeren van alle software, dus inclusief games, maar zelfs dan duurt het een minuut of twee voordat ik een savegame heb geladen bij GTA IV. Met wat software is het titelscherm bijvoorbeeld weg en dat scheelt tijd. Ook hoeft er niet meer ingelogd te worden bij Social Club, wat vroeger verplicht was.

Mijn vraag is dus: Moet ik "lang" (hoe lang dus?) wachten en "veel" extra handelingen verrichten voordat ik een savegame heb geladen? Als dat naar mijn idee te "lang" duurt, dan maak ik de overweging de aanschaf uit te stellen of te zoeken naar 3rd party software die het een en ander versnelt.

vrede in rust