• MightySmurf
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-03 17:47
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Heel erg veel eisend ben ik niet, ik speel dagelijks een potje league of legends. En verder ben ik bezig met studeren en kijk ik graag series en films.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik streef naar ongeveer €750, het kan ook iets meer zijn. Maar ik denk niet dat ik dat optimaal kan gebruiken.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb alleen een computer nodig.
Ik heb een prima muis en toetsenbord(logitech basis shit)
Verder heb ik een Medion beeldscherm staan en een Logitech Speaker Systeem Z313 waar ik niet perse vanaf wil.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil graag een ssd omdat dat mijn dagelijkse makkelijker maakt.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb geen voorkeuren wat betreft merken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De grootte en geluid is voor mij onbelangrijk.

Ga je overklokken?
Overklokken lijkt me onnodig, want heb toch niet hele zware games. Maar als het voordelen heeft vind ik het geen probleem.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb samen met een vriend een beetje rondgekeken en ik hoop wat feedback te krijgen op wat we nu klaar hebben staan.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 178,-€ 178,-
1Asus TROOPER B85€ 80,20€ 80,20
1MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G€ 244,50€ 244,50
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 46,95€ 46,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 40,-€ 40,-
1Cooler Master GM G550M€ 63,50€ 63,50
1Kingston SSDNow V300 120GB€ 45,95€ 45,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 699,10

Op dit moment zijn we nog op zoek naar een geschikte behuizing.

[Voor 52% gewijzigd door MightySmurf op 22-09-2015 12:53]

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-05 16:05
Ik neem aan dat het over je wenslijst gaat?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 178,-€ 178,-
1Asus TROOPER B85€ 80,20€ 80,20
1MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G€ 244,50€ 244,50
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 40,-€ 40,-
1Cooler Master GM G550M€ 63,50€ 63,50
1Kingston SSDNow V300 120GB€ 45,95€ 45,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 652,15

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Raaaawwwrrrr!

Voor LoL heb je iig geen i5 nodig, een i3 of een Athlon x4 volstaat dan al, en scheelt muchos pesos. Ook kun je dan af met een 270 of 370 als videokaart, scheelt ook weer een slordige 100 euro, want een GTX960 is al overkill, en de 4GB variant geldklopperij.

Wel zou ik er een betere SSD in doen, de V300 is best brak, ik zou zelf er een MX200 van 240GB in gooien, goed ding voor zijn prijs.

EventueIle spelingsfautem zijn 100% ironisch bedoeldt.

• MightySmurf
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-03 17:47
Wat zou ik precies winnen met een grotere ssd?
Ik heb namelijk altijd nog gewoon 1tb hdd erbij.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Raaaawwwrrrr!

Meer ruimte voor games! Niet dat het nodig is als je alleen LoL speelt, maar een 120GB SSD is gewoon erg duur naar verhouding.

Voor een 120GB BX100 betaal je zeg 51.6 cent per GB
Voor een 250GB BX100 betaal je 32 cent per GB.

Daardoor heb je een 2x zo grote SSD voor nog geen twee tientjes meer.

Overigens, de MX200 heeft als erg interessant foefje dat zolang je hem onder de 50% vol hebt, het in feite een SLC SSD is, wat weer de nodige voordelen op het gebied van snelheid en betrouwbaarheid heeft.

EventueIle spelingsfautem zijn 100% ironisch bedoeldt.

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-05 22:32
Ervan uitgaande dat je alle software op de ssd wilt installeren, kan 120GB behoorlijk krap zijn. Voor mij persoonlijk is 250GB ideaal. Verder de tips van RobinHood meenemen om geld te besparen. Ik zou voor een i3 gaan, vanwege de mooie upgrademogelijkheden. Je kunt ook nog 2 tientjes van het moederbord af halen.

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:23
pricewatch: ASRock B85M Pro4
Of nog meer budget(door minder DDR3) pricewatch: ASRock H81M-HDS (en maar 2x sata 600)
Bespaart je weer 20 euro.
en de voeding kan ook kleiner
pricewatch: Cooler Master GM G450M

[Voor 24% gewijzigd door Terrie op 22-09-2015 14:19]

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

• Leijenaar
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 28-06-2021
Een budget case voor een budget build.
Niets bijzonders en geen luxe maar wel doeltreffend. Dat geld ook voor je build en veel betere scherp geprijsde keuzes zijn er niet echt...

Het bovengenoemde h81 bordje als prijsbesparing raad ik af. Mede omdat je een gpu gaat plaatsen van langer dan 18 cm. Dat geeft conflicten met de front header pins op dit bord helaas. Ook is dat bordje wel heel erg kaal.

hier staan niet mijn pc onderdelen!

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee