Online diamant kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.940 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Topicstarter
Hi all,

Op het internet kan ik verrassend weinig informatie vinden over dit onderwerp.

Tegenwoordig bestel ik zo’n beetje alles wat je kunt kopen online. Het is voor mij een sport geworden om online voor de beste prijs, het beste product te vinden. Ik zoek alles tot in de details uit en weet wat ik koop. Tot nu toe gaat dat aardig.

Ik sta inmiddels voor de volgende uitdaging en daar kan ik, qua ervaringen, veel minder over vinden. Ik wil namelijk online een losse diamant aanschaffen. Hierbij geldt weer de voorwaarde; beste product voor de beste prijs.

Dit betekent al snel dat je voor een aanschaf de grens over moet (prijs aspect). Twee goed aangeschreven websites zijn die van Blue Nile (www.bluenile.com) en James Allen (www.jamesallen.com).

Kwestie van je eisen invullen (Colour D – G, Cut Ideal, Carat 0.2 tot 0.35, Clarity VVS2 tot en met FL, prijs €550) Daar kun je vervolgens op een goede manier snel filteren. Bestellen en klaar…

Ik kan echter nauwelijks ervaringen vinden (in Nederland) van mensen die daadwerkelijk besteld hebben. Dit brengt mij aan het twijfelen. Zie ik iets over het hoofd (invoerrechten etc heb ik rekening mee gehouden)?

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 24-09-2015 01:45 . Reden: OP bijgewerkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De [Ervaringen] tag is bedoeld voor topics waar je je ervaring deelt, niet waar je gaat vragen om ervaringen. Een topic over diamanten kopen kan interessant zijn, zolang het niet het vragen om ervaringen is, maar een echte discussie. Vandaar een schopje naar AZ en zien of het daar goed loopt :)

[ Voor 64% gewijzigd door gambieter op 24-09-2015 01:45 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaraNostra
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09-09 10:29
Ik weet dat het topic best oud is, maar desalniettemin nog steeds enorm interessant en niet beantwoord! Ik zit namelijk in hetzelfde schuitje en bekijk de twee bovenstaande websites om een diamant te kopen.

Iemand ervaringen mee?

En wat zijn de extra kosten waar we rekening mee moeten houden bij een bedrag van boven de 1500 Euro?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vrees van niet. Gezien 0 reacties in 4 jaar tijd.

Invoerkosten.
Verzekering.
Niet opgelicht worden.

Zoiets om te beginnen.

Nou ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Online een dergelijke aankoop doen zijn er een paar dingen om rekening mee te houden

- buiten de EU heb je probleem dat aankoop op afstand niet van toepassing kan zijn. Retour valt onder regels van de webshop en recht van toepassing in de algemene voorwaarden.
- Verzending en verlies van het goed valt onder recht van de verkoper. Je moet dus de voorwaarden goed lezen. Wat indien je terugzendt en het komt niet aan? Wat indien je koopt en het komt niet aan. Ben je denk ik in een lastige positie, en zul je je extra moeten verzekeren voorzover dat kan. PostNL heb je niet zoveel aan heb ik gemerkt.
- Indien je betaalt met mastercard en visa worden sieraden vaak uitgesloten van dekking indien je ze niet draagt tijdens schade of verlies, i.e. geen aankoopverzekering indien er tijdens verzending iets misgaat.
- hoe bepaal je of de diamant aan de specificaties voldoet? kan hier twijfel of een grijze zone zijn? hoe bepaal je de helderheid en hoe objectief is dat? bij een betrouwbare site kan je reviews zoeken.

[ Voor 16% gewijzigd door LucyLG op 02-01-2019 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

SaraNostra schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 21:53:
En wat zijn de extra kosten waar we rekening mee moeten houden bij een bedrag van boven de 1500 Euro?
Ik zit niet direct in de diamanten maar wat is de netto "korting" tussen online kopen en bij een groothandelaar in, bijvoorbeeld, Amsterdam of Antwerpen?

Andersom, en misschien ook het uitzoeken waard; een retourtje "Afrika" met als bestemming een bekende handelaar, kan misschien alsnog dezelfde korting opleveren als je ter plekke diamanten kan kopen. Hou er dan wel rekening mee hoe & welke waarde je moet aangeven als je terugkomt op het vliegveld in NL.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Het is nergens voor nodig om zo'n oud topic omhoog te kicken met je eigen vraag. Open een nieuw topic met alle relevante informatie, want op deze manier gaan er twee dingen door elkaar lopen. Dit topic gaat op slot.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.