Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:

• jvdw89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-10-2022
Beste Tweakers,

Onlangs heeft mijn MacBook Pro med 2010 het begeven. Volgens de Macstore zijn het moederbord en de batterij aan vervanging toe. De kosten die zit met zich meebrengen zijn mij echter te hoog om deze nog te willen laten repareren (rond de 650 euro). Nu ben ik dus opzoek naar een nieuwe laptop en dit hoeft voor mij dit keer geen Apple product te zijn.

Sterker nog, ik wil de kosten graag zo beperkt mogelijk houden. Het enige wat ik er eigenlijk mee doe is internetten, Office en streamen. Mijn budget ligt ergens rond de 400-500 euro, maar minder mag natuurlijk altijd.

Ik neem de laptop veel mee onderweg, dus gewicht en batterijduur vind ik opzich wel belangrijk en het scherm hoeft van mij ook echt niet groter dan de 13 inch die ik gewend was. Kleiner dan 10 inch heb ik het liever niet. Qua verdere specs weet ik niet precies wat ik nodig heb? 4gb intern geheugen? Het liefst een SSD, maar 16gb lijkt me wat weinig? etc.

Merken die ik zelf veel tegen kom zijn Dell, Toshiba, Asus, Acer en Lenovo, maar ik heb werkelijk waar geen idee welke het goed doen in dit prijssegment. Wat ik zelf wel mooi vind, zijn die tablet-notebooks vanwege het touchscreen dan met name.

Anyway, ik had gehoopt dat jullie mij kunnen helpen met het vinden van een laptop die het beste aansluit op mijn wensen. Misschien hebben jullie hier en daar nog adviezen. Ik hoor het in ieder geval graag!

Alvast bedankt,
Jurrien

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-11 17:29
Hey daar!

Het is hier de bedoeling dat je zelf met enige voorstellen komt zodat we zelf een idee krijgen wat jij leuk vind maar ook omdat we hier geen gratis helpdesk zijn en enige inspanning van jou word verwacht.

Steek je eisen eens in de Pricewatch hier en plaats de links naar de modellen die jouw aanstaan.

Om je even op weg te helpen: 4 GB RAM is meer dan voldoende, processor speelt weinig rol en kijk of een SSD binnen jouw budget past of niet.

• jvdw89
Sorry, ik zat zelf te denken aan deze:

pricewatch: Acer Aspire Switch 12 SW5-271-62K0

Mijn vraag is dan wel of je ook bij deze laptop dan gratis Windows 10 mag installeren?

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:20
jvdw89 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 12:31:

Mijn vraag is dan wel of je ook bij deze laptop dan gratis Windows 10 mag installeren?
Jat dit mag. en kan.

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-11 22:48
jvdw89 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 12:31:

60gb ssd hardeschijf is wel klein, zou zelf voor iets groter gaan, minimaal 128gb ssd.

• jvdw89
Top, dankjewel!
Weezer-DC schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 12:42:
[...]

60gb ssd hardeschijf is wel klein, zou zelf voor iets groter gaan, minimaal 128gb ssd.
Klopt dacht ik ook al, maar er kan wel een losse geheugenkaart in. Die kosten tegenwoordig geen drol meer. Of is dit niet aan te raden?

Maakt het veel uit als ik qua intern geheugen 2gb neem met mijn gebruik van de macbook of is 4gb toch wel echt de standaard vandaag de dag?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:43

DarkSide

theres no place like ::1

2gb vind ik persoonlijk wat weinig. Maar kan wel. Maar doe gewoon lekker 4gb.
En wat bedoel je met losse geheugenkaarten (een SD kaartje die je als storage gaat gebruiken?)
Dat zal ik niet doen. Gewoon kijken voor een grotere HDD. Misschien kijken of die ipv een DVD speler kan met een HDD caddy. Of anders de oude HD clonen naar een grotere.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• jvdw89
DarkSide schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:17:
2gb vind ik persoonlijk wat weinig. Maar kan wel. Maar doe gewoon lekker 4gb.
En wat bedoel je met losse geheugenkaarten (een SD kaartje die je als storage gaat gebruiken?)
Dat zal ik niet doen. Gewoon kijken voor een grotere HDD. Misschien kijken of die ipv een DVD speler kan met een HDD caddy. Of anders de oude HD clonen naar een grotere.
Haha, dat laatste wordt mij alweer te ingewikkeld O-)

Waarom is het werken met een SD-kaartje niet aan te raden? Heb gezien dat de harde schijf van deze niet te vervangen is namelijk.

Bron: YouTube: Acer Aspire Switch 12 - Review (Consumentenbond)

en deze dan?

pricewatch: Acer Aspire Switch 11 SW5-171-36SV

• jvdw89
Iemand nog antwoord en advies nav mijn vorige post?

• pbsuper
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 06-09-2024
De Acer aspire Switch 12 en 11 hebbe eigenlijk als grote verschil dat er in de 12 een M5 cpu zit en in de 11 een i3 theoretisch wilt dit dus zeggen dat de 12 wat sneller zou moeten zijn en voor het kleine prijs verschil is deze voor jou eisen wel aan te raden

• jvdw89
Een ander significant verschil is dat de 11 wel een touchpad heeft, maar in hoeverre ga je dit in de praktijk nog gebruiken met een touchscreen is de vraag?

En waarom is werken met een SD-kaartje als extra geheugen niet aan te raden?

• jvdw89
Zou ik ook voor een tablet als een microsoft surface 3 of Apple ipad air 2 + toetsenbord kunnen gaan met mijn wensen of is dit niet aan te raden. Ik snap dat de prijs dan iets omhoog gaat.

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:37
jvdw89 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 18:38:
Zou ik ook voor een tablet als een microsoft surface 3 of Apple ipad air 2 + toetsenbord kunnen gaan met mijn wensen of is dit niet aan te raden. Ik snap dat de prijs dan iets omhoog gaat.
Ik zou niet weten waarom je niet met een iPad Air 2 met toetsenbord zou kunnen uitkomen. Dat is een prima apparaat voor jouw gebruik.

• jvdw89
Zal ik geen last ondervinden van het kleine scherm dat een tablet met zich meebrengt? Vooral wanneer ik veel met office moet werken?

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:37
jvdw89 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 19:06:
Zal ik geen last ondervinden van het kleine scherm dat een tablet met zich meebrengt? Vooral wanneer ik veel met office moet werken?
Dat is iets dat je voor jezelf moet beslissen. Ik denk dat het ligt aan hoe goed je ogen zijn, hoe lang je per dag op je iPad gaat werken, etc. Ik zou even naar een Apple Store gaan om te vragen of je eens mag kijken hoe Office eruit ziet op een iPad, hoe het samen werkt met iCloud Drive etc.

• jvdw89
Volkan1984 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 19:37:
[...]

Dat is iets dat je voor jezelf moet beslissen. Ik denk dat het ligt aan hoe goed je ogen zijn, hoe lang je per dag op je iPad gaat werken, etc. Ik zou even naar een Apple Store gaan om te vragen of je eens mag kijken hoe Office eruit ziet op een iPad, hoe het samen werkt met iCloud Drive etc.
Denk dat ik dat inderdaad nog even ga doen dit weekend. Bedankt!

Al denk ik dat ik bij dezen mijn keuze heb gemaakt. Ik kan de pricewatch: Asus Transformer Book T300CHI-FH024H tweedehands kopen compleet met bijbehorende stylus en sleeve met nog ruim 1,5 jaar garantie voor de prijs van 500 euro. Goede deal?

• Lothiriel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-11 21:29
jvdw89 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 19:45:
[...]

Denk dat ik dat inderdaad nog even ga doen dit weekend. Bedankt!

Al denk ik dat ik bij dezen mijn keuze heb gemaakt. Ik kan de pricewatch: Asus Transformer Book T300CHI-FH024H tweedehands kopen compleet met bijbehorende stylus en sleeve met nog ruim 1,5 jaar garantie voor de prijs van 500 euro. Goede deal?
Lijkt mij van wel. Als het van een betrouwbare koper komt in ieder geval wel. Zo'n nieuw apparaat is al ruim 700 euro dus als het nog maar enkele maanden oud is en goed verzorgd lijkt me dat een goede deal.

Vraag wel de factuur (betalingsbewijs) etc er wel zeker bij :*)

MacBook Air 13' M1 |  iPad mini 2022 |  iPhone 14 Pro | Watch S7

Verwijderd

Ik heb nou een vraag voor jou
Heb je de asus transformer gekocht en bevalt deze goed ? Is de laptop krachtig genoeg voor een kleine game en voor downloaden en streamen ect?
En ik zie dat het model waar jij een link van stuurde een 5y10 C core m is en die ik op t oog heb 5y10 is dat boeiend?
Pagina: 1