Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Samsung kondigt 950 Pro-ssd aan

Pagina: 1
Acties:

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
nieuws: Samsung kondigt 950 Pro-ssd aan

"Eerder bracht het bedrijf de SM951-ssd uit, met naar keuze ahci- en nvme-interface."
De nvme-variant is bij mijn weten nog niet verkrijgbaar.
edit: Ah, blijkbaar sinds een paar weken wel: http://tweakers.net/product/446659/samsung-sm951-%28nvme%29/

En gaat de 950 Pro hetzelfde warmte-throttling probleem hebben als de 951? :?

[ Voor 14% gewijzigd door Raven op 22-09-2015 10:43 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Dat gaat Willem vast testen tzt. :)

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-09 17:59

Vickiieee

Kritische lezer.

Kan er wat gedaan worden aan de hoofdletters die in de tekst missen? Naar mijn weten worden een heleboel afkortingen of woorden (deels) met hoofdletters geschreven, in het artikel worden nergens hoofdletters gebruikt.
Ik vind dit er allesbehalve professioneel uitzien. Bij de Skylake-moederborden review was dit ook al het geval..

Titel: ssd -> SSD
Daarmee zijn de prijzen iets hoger dan sata-drives met ahci-protocol. Het nvme-protocol is echter speciaal ontwikkeld voor ssd en biedt hogere prestaties en betere schaalbaarheid. Eerder bracht het bedrijf de SM951-ssd uit, met naar keuze ahci- en nvme-interface. Samsung belooft 5 jaar garantie te bieden op de drives en de opgegeven tbw voor de 256GB- en 512GB-versies zijn respectievelijk 200 en 400 terabyte.
Daarmee zijn de prijzen iets hoger dan SATA-drives met AHCI-protocol. Het NVMe-protocol is echter speciaal ontwikkeld voor SSD's en biedt hogere prestaties en betere schaalbaarheid. Eerder bracht het bedrijf de SM951-SSD uit, met naar keuze AHCI- en NVMe-interface. Samsung belooft 5 jaar garantie te bieden op de drives en de opgegeven TBW voor de 256GB- en 512GB-versies zijn respectievelijk 200 en 400 Terabyte.

Overigens is het ook nog altijd M.2 en niet 'm2'.
IOPS en niet iops.
PCIe/PCI-e en niet pcie.

[ Voor 4% gewijzigd door Vickiieee op 22-09-2015 14:17 ]

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Verwijderd

Helemaal mee eens... maar de Tweakers redactie vindt dat klein mooier staat...

De terabyte moet trouwens wel klein geschreven worden. Het is alleen groot als voorvoegsel, TB.

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 15:40:

De terabyte moet trouwens wel klein geschreven worden. Het is alleen groot als voorvoegsel, TB.
Tot nu toe is het me alleen echt opgevallen bij twee dingen die door Willem de Moor geschreven zijn: dit artikel en de 'review' van de Skylake moederborden.

Waar overigens nog doodleuk in staat:
We hebben de moederborden niet zozeer op benchmarks vergeleken, maar kiezen voor een meer praktijkgerichte review. Welke features zijn handig, welke software wordt meegeleverd en werkt dat een beetje prettig? Uiteraard zijn er wel benchmarks beschikbaar; we hebben de prestaties van de systemen vergeleken en de sata- en usb-poorten getest, en beantwoorden de vraag: welk bord verstookt het meest?
Dit staat in de een-na-laatste alinea op de introductie pagina. Vervolgens wordt er in de hele review geen WOORD gerept over features, laat staan software of ervaringen met de software :') :+

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

*BUMP*
Quote voor reactie.
Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 15:40:
[...]

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Het is niet zozeer dat we het mooier vinden maar omdat deze termen voor onze lezers ingeburgerd zijn. Zie hiervoor onder andere http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/1608/pdf_pdf/.

Het is overigens niet zo handig topics te kapen door vragen en opmerkingen over onderwerpen die slechts zijdelings met het topiconderwerp te maken hebben hier te plaatsen Vickiieee. Vragen over het taalbeleid van de redactie en kritiek op moederbordenreviews kun je beter in nieuwe topics plaatsen, dan is de kans groter dat je antwoord krijgt.

Verwijderd

De taalunie geeft voorbeelden waaruit je kan afleiden dat dit soort zaken wél met hoofdletters geschreven moete worden.
Hoofdletters in zaakaanduidingen en vaktermen

Nieuwe afkortingen voor zaakaanduidingen en vaktermen krijgen bij de naamgeving meestal hoofdletters. Vooral bij afkortingen waarvan de woorden uit de volledige benaming geen beginhoofdletter hebben, en bij afkortingen met woorduitspraak is er een sterke tendens om ze na verloop van tijd met kleine letters te schrijven. Schrijf deze afkortingen bij voorkeur vanaf het begin met kleine letters, tenzij deze schrijfwijze tot verwarring kan leiden met gewone Nederlandse woorden. Voorbeelden van zaakaanduidingen met letteruitspraak: pc, tv, wc, lp, cd. Voorbeelden van woorden met woorduitspraak: horeca, aids. Voorbeelden van afkortingen met hoofdletters: RAM, KB.
(http://taaladvies.net/taal/advies/tekst/51)

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Olaf schreef op donderdag 24 september 2015 @ 09:45:
[...]

Het is overigens niet zo handig topics te kapen door vragen en opmerkingen over onderwerpen die slechts zijdelings met het topiconderwerp te maken hebben hier te plaatsen Vickiieee. Vragen over het taalbeleid van de redactie en kritiek op moederbordenreviews kun je beter in nieuwe topics plaatsen, dan is de kans groter dat je antwoord krijgt.
Ik geloof dat je een reactie van mij over het hoofd gezien hebt ;). Na jouw reactie heb ik namelijk nog een reactie geplaatst waarin ik het hoofdlettergebruik al aanhaalde. Daar reageerde AHBdV op en ik weer op hem. Maar het gaat dus om mijn initiële reactie na jouw reactie.

Wat betreft hoofdlettergebruik: het was mij nog niet eerder echt opgevallen. Zojuist een aantal nieuwsartikelen opgezocht waar de afkortingen in voorkomen en het wordt al langer zonder hoofdletters geschreven. Dit is mij nooit echt opgevallen, behalve bij de twee genoemde artikelen dus.

Laten we het erop houden dat het bij de huis-/schrijfstijl van Tweakers.net hoort om het zonder hoofdletters te doen. Kan me voorstellen dat het rustiger leest om niet telkens een hoofdletter tegen te komen ;).

Pagina: 1